Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 647 ggr
Kittentotts
0

Godmorgon Onsd 7 Maj-08

Här blir det fint väder igen!

Igår gjorde jag världens promenad t blomsteraffären med vovve o allt. Sålde ju min bil i måndags för tvinga mig t promenader, ja det hjälper faktiskt, för kom på: Herregud jag glömde köpa snus, så va tvungen gå för handla detta, då tog jag blommorna som belöningen i allt. Idag ska jag in för handla lite som fattas igen, ryggsäcken på!

Och sen har vår pia som är på parning fått till det med sin pojkvän"jippi" så spännande då hon o systern har parats med vår egen uppfödda kille, han är med vitfläck, så nu får vi kanske lite paddor o annat gott med

Hoppas ni andra får en bra dag!

/ Carina

Mustang
0

Godmorgon Godmorgon!

Duktig du är som promenerar, jag skulle åxå behöva det men bor 2,5 mil (enkel väg) från jobbet så bil är mitt ända alternativ om jag inte vill lägga 4 timmar/dag på bussresor….. Jag har en crosstrainer hemma i vardagsrummet som jag "promenerar" på ibland men inte så ofta som jag borde. Önskar att jag hade Maskots energi ; )

Idag ska jag ta kort på blommor på en begravning, inget roligt jobb…Ledsen Även om jag inte känner den avlidne eller dess anhöriga så gråter jag alltid på begravningar och i bland även på  bröllop åxå. Svårt att fota med tårfylda ögon…..

Några som blir glada idag är dock katterna för idag kommer matte hem tidigare och kan släppa ut dom i trädgården…

Ha en bra dag !!!!

/Anne

Tessan73
0

Hej hej från ett soligt Gävle.

Sitter på jobbet, men slutar även idag kl 12. Sen blir det hem och plocka lite stickelhår på dom katter som ska med på utställningen, tänkte även bada några katter oxå.

Sen rullar dagen på som vanligt med hämtning av barn, middag osv. sen har jag ett annat program som jag tittar på på onsdagar och det är barnmorskorna,,,tycker det är så fantastiskt att se alla glada föräldrar och barnmorskornas fantastiska jobb när dessa små underbara barn föds till världen.

Ha en bra dag allihop

Kram Tessan

SussiF
0

Här är det soligt och skönt. Ska nog försöka vara ute i trädgården lite idag. "Svärfar" klipper gräset just nu och det luktar så gott !

I kväll ska jag iväg till veterinären och besikta samt vaccinera Q-kullen. Ska passa på att ta ett ultraljud på min tibbetik, Tilda, på samma gång. Jag anar att hon går tom :-( Hon har inte blivit rund om magen och det är meningen att hon ska valpa om en vecka…..

Bröderna Royal, Rio & Riff växer som ogräs! Vägde dem igår då det var 6 dagar gamla. Rio vägde 163 gr och Riff 183 gr, det tycker jag är bra vikter.

Upgrade your email with 1000's of emoticon icons

Sidentassen
0

Nu är det inte godmorgon längre utan god förmiddag men det går väl lika bra det också:-)

Jag fick besök av en granne (som alltid kommer och ska ha kaffe) och hon hade aldrig vett att gå så till slut fick jag börja med mitt morgonarbete ändå trots att hon var här, och till slut fattade hon vinken.

Idag ska jag plantera en ros som jag köpte igår, men jag köpte ju inte bara en ros, jag är ju orkidé fantast och hittade en som var så vacker att jag inte kunde låta bli att köpa ;-)

Det blev inget Sphynx bad igår som jag hade tänkt mig så det får bli idag istället, det går ju fort;-)

Ja solen skiner här i Ramnäs också så det lär bli en underbar dag.

#3 Det ska bli spännande att höra om din tik är dräktig, jag gissade ju på att hon inte är det, jag tycker hon är alldeles för smal och har så fin midja, i så fall ska hon gömma den ungen ordentligt. Härligt att bröderna går upp så fint. Ja dom så ut som riktiga korvar när jag var hos digKyss

Ha det så bra nu alla

önskar Lotta P