Misslyckade foton

Här kommer ett foto på S*Zorella´s Joyze som jag fotat, visst ser det bra ut // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
ja..dessa ögon
o i bildbehandlingsprogrammen så finns det nåt som tar bort röda ögon
men de är ju inte röda…o då blir det inge bra
*fniss* jissses jag har tuuuusen och åter tusen sådana bilder … på 100 bilder så är det väl ett som blir bra … hmmm skall se om jag kan hitta några smaksiga hehe
jaja här är nyaste fiaskot .. att fota kattungar är svettigt!

Här kommer ett mindre lyckat på Sune!
hehe

#16 ROTF!! :))) underbart! hehe
#16 haha han ser lite hög-full ut

hahaha jaa Lars…det är så…då man har den perfekta bilden får katten lust att gå ;)
de flesta såna kort har man ju kastat,,men jag hittade ett
hehe
mer såna kort

det är ju inget misslyckat #Dexter…han är ju bara för gooo

#29 såja…

det var ju riktigt kul det här
trodde inte att vi sparade såna kort
men det gör vi tydligen
flera av oss

Härliga bilder.Oftast såna man behåller för att dom samtidigt är minnen från en speciellt ögonblick

#37 Man ser ju knappt att det är en katt. Lite läskig….

#9 Ha ha, Sune vilken personlighet. Det lyser riktigt vilken skön katt.

lite mer för jag är sådan misslyckad fotograf..hahaha
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hittat ett på Clovis också..
Här är en bild jag hittat på nätet nånstans och den är bara fööör kul. Så tänk på vad ni har på er när ni fotograferar…hi hi hi…

just på grund av att föremålen har en viss förmåga att försvinna ur bild..så är det viktigt att ha en kamera som tar DIREKT

#52…..tänkte du på #47, hehehehe. Snusktant där, hehehe. 

här kommer ett bidrag från mig
blåvita killen från Chockos kull
men man ser honom i alla fall hehe
för snabba för kameran;)
hehe amigo pojken
hahahaha åhh vad kul !!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Skulle fota min nybadade katt men han tyckte nog inte att jag gjorde ett tillräckligt bra jobb:-)
Katten heter Kaw-Liga's Geronimo och kallas här hemma för Gerry, Gurr-Gurr samt diverse andra larvigheter. Han är utan tvekan vår roligaste katt, en stor personlighet som hittar på massor av grejer och det är garanterat minst ett gapskratt om dagen när man lever ihop med den här juvelen :-)

#60..den var häftig hehe

Hahahahahha. Vilken underbar tråd, hur har jag kunnat missa den förut?
Favoriterna måste ändå vara #9 & #60. På #9 skrattade jag rätt ut i luften, wonderful!!
Passar på att bifoga ett konstverk som jag döpt till "Nisse-DjävulskattenSomÄterSjälar". Notera att han var GLAD och lekfull när jag tog bilden.
Hmmmm… kommer den sanna naturen fram genom kameran? :)

#68..såna kort har man ju fått några stycken hehe
Hej alla!
Om det ev är någon som vill lära sig att ta bättre kattbilder kan ni gå in på min hemsida eller Silver News under Artiklar där det finns några tips.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
tack #Erna..det ska jag verkligen göra
nu direkt
kanske det kan bli bättre kort i framtiden då
skrev ut din fina instruktionssida
Ett sätt att undvika reflexer i
ögonen är att tejpa en bit kaffefilter framför blixten, då dämpas ljuset.
jag har köpt en omnibouncer..är det samma funktion tror du??
_Det allra bästa är förstås fotolampor
_funkar det lika bra med en sån där arbetsbelysning (halogenlampa) på stativ???

#72 Har du extern blixt?
Det finns diverse tips om att sätta saker framför blixten och de gäller den inbyggda blixten. En inbyggd blixt sitter alltid för nära objektivet och ger fula reflexer. En extern blixt sitter längre ifrån objektivet och kan också vinklas åt olika håll.
japp den är intern o kan vinklas upp o ner

# 60
Vilken UNDERBAR bild!
tycker Lisa S*Amors Troll

#77 Hon är supersöt! Tänk om man kunde göra små bonzai katter, bara frysa tiden lite….
/Anne

# 60 DEN BILDEN * ASG * Han är fööör skööön.
Vi har också en sådan kisse..och många goa varma skratt får man varje dag
# 79 * ASG *
Fin färg på pälsen iaf ..
// Mia

Ett misstag, hade sålt en katt som kallades bamse och skickade upp en bild på hemsidan, efter några veckor upptäckte att våran minishettis som vi hade då hade tagit hans plats som heter Bamse
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=nettan123&&BinaryId=b8c995e3-0281-4a9d-8443-392e23005e48', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

Tänkte väcka liv i denna härliga och glädjespridande tråd innan den försvinner helt…..
Min Molly fyller ju år idag, och jag har tagit massor med foto på henne såklart. Ett blev riktigt…..eh……mindre lyckat! *ler diplomatiskt* Ja, titta själva! Visst har hon något galet i blicken, ja i hela sitt väsen på bilden?? Vi busar och hon är totalkoncentrad och ska precis attackera snöret som rör sig hela tiden, hehe…..

¤84 Galen blick och tungan rätt i mun 
Helt galet underbart foto 
Lotta P

.jpg)
.jpg)
….hon satt så fint ögonblicket innan jag skulle ta fotot, men…..ja, ni ser själva!?!??!?!?!?!?!!?! Man kan bli rädd för mindre!!! Hahaha!!