Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 807 ggr
Amorstroll
2008-05-04 20:51
0

Sådan far sådan son!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen Tack !  

för snälla kommentarer om Eva Engvalls (Heliotropes katteri) hane S*Amors Troll Big Bang som alltmer börjar likna sin far Lisa Lights Tobacco. Jag trodde nog inte det när han var liten trollunge och bodde hos mig. Men jag har fått ändra mig. Tycker ni inte det?

Bifogar några foton som jag sparat som uppfödaren Marina skickade till mig när farsgubben var liten kille i Ryssland.  

Kram Lisa L S*Amors Troll

Annkis54
2008-05-04 21:21
0

pussgurka

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tessan73
2008-05-04 21:58
0

underbara kort

//Tessan

yadhayezibas
2008-05-04 22:08
0

Jag tycker nog inte att de är så lika… MEN Big bang har utvecklats till en otroligt fin katt!!! Ganska fantastiskt att en katt som ser ut att bli aningens långnäst kan bli så himla typad o platt. COOLT!!!

heliotropes
2008-05-05 00:06
0

Åhh! Första gången jag ser pappa katt som liten…Skrattandeoch ung..för där kan han väl inte vara så gammal…jag tycker att det finns en hel del liknelser.#3 jag tycker också det är coolt!!;)

Eva // medarbetare på Perser

Ellinor Johansson
2008-05-05 00:11
0

Jättefina kissar gillar deras look.

Amorstroll
2008-05-05 00:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, visst var "Tobbe" jättesöt även som liten kattunge. Han kom till Helsingfors med en ambasadtjänsteman från Moskva och bodde hos min moster i den finska huvudstaden tills hans rabiestester var godkända vid ca 7 månaders ålder ifall jag minns rätt.

Han är ett enormt pälsmonster så jag och Maria Berglund (jag samäger honom med henne) beslutade att hålla honom nerrakad eftersom han verkar trivas bäst med "Aschberg-frisyr". Dessutom är han en världigt fertil hane som måste badas ofta.

Få se ifall vi någon gång i framtiden låter hans enorma päls växa ut helt igen för att ställa honom några gånger eftersom han har ett väldigt tryggt och stabilt psyke så utställningar skulle nog passa honom… 

Kram Lisa L S*Amors Troll

heliotropes
2008-05-05 01:02
0

#6 Han kom med fint folk.:)som de brukar säga.;) Det skulle verkligen vara kul att få se honom på en utställning..men jag vet att det kan vara tufft med en del hanpälsar. Fattades bara annat vad gäller temperamentet..så go som sonen är..:)

Eva // medarbetare på Perser