Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 631 ggr
manbukten
0

Så här kan de se ut

Har inte varit här på ett tag för jag har försökt hitta ett mönster och känner mig illa behandlad! Och kommer att försvinna igen. Bara läsa

A förslår B en parning pga att B har b-blod och tror att A har det också. Eller var det ett sätt att sabotera. C har katter från B. C har b-blod D är kompir med C så när A säger det inte behövs attackerar D. Pga diskution bakom kulliserna. Att tvinga A ta blodprov skulle innebära en hjälpn i faställandet av varifrån b-blodet kommer. Eftersom nu A nyligen fått en kull varav två dog i lunginflammation, (för mycket svalt fostervatten) så  kan man ge dessa katter fel blodtyp för att det skulle hjälpa dom själva  "INGEN FRÅGAR kan de vara så"  Trodde ett forum var till för diskution inte diktera vilkåren för varandra för att de gynner en själv.

Är så tacksam för att jag inte lånade hane med b-blod då hade jag suttit där med döende ungar. Som jag redan blivit anklagad för. men detta har inte hänt.

En sak vet jag så här får det inte gå till. Varje uppfödare tar ansvar för sina avkommor i sin hobby. Ingen kan diktera över en annan vad so ska göras eller inte göras. Och vi MÅSTE acceptera olika åsikter som inte kan eller ska ändras på genom anfall från något håll.

Och ska avel ske på detta sätt går det aldrig att få det seriöst.

PS! kontentan blir då att vi måste testa för att motbevisa rykten inte för att det finns misstanke

MonicaLagerquist
0

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang.Men om du parar en B hane med en A hona dör inga ungar pga blodgrupps krock.Det är bara när honan har blodgrupp B och hanen har blodgrupp A som ungarna riskerar att dö.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Glömde en sak.Jag lånar inte ut mina hankatter till honor som inte är blodgrupperade för som ni alla andra vet så är det alltid hankattens fel om

A.Det blir fel färg på ungarna

B.ungarna dör.

C .det blir för få ungar.

OBS! Min ironi.

Stolt ägare till tre La permer

manbukten
0

Ursäkta men om du parar en A med en A så blir det bra och rykten får inte göra en av dessa förälrdar till B.

Och vem vill medvetet skapa problem ungar ärver 50% från varje förälder