Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 1972 ggr
Marita-L
2008-04-30 10:57
0

arg

Nu har jag för över en månad sedan sänt i mina papper till Agria angående…alla utlägg för vård och förlorad avel på min Flisan… De har slarvat bort mina papper 3 gånger…grrr… hela tiden måste jag sända in nya… otrevligt bemött fast jag har gjort allt rätt å det är deras fel.

Nu sista gången bad jag Blåstjärna faxa in allt direkt till handläggaren…och hon ringde upp å sa att hon hadde nu fått in det och hadde lagt det högst upp i högen så förra veckan skulle det vara klart…

Jag ringde nu för att jag inte har hört något… fick då svaret att de inte kunde hitta mina papper å hadde sänt ut ett ytterligare mail till alla skade handläggare om det var någon som hadde det framför sig..men inget svar… Nu undrade dom om jag kunde faxa in ett nytt…för sådant här kan hända…Förvånad ..

Inte F…n kan det hända så här många gånger…jag är RASANDE arg…grrr..

Ingen kan svara å ingen kan lösa detta utan papper…får inte tag i någon högre heller..jag tror jag kokar av ilska…grrr….
det är precis som om jag skall tröttna å skita i det…

Är det någon här som har varit med om samma sak?? Är dom slarviga eller?

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Sidentassen
2008-04-30 11:37
0

Hej Marita. Det här låter helt förfärligt tycker jag. Nog har jag hört om borttappade papper någongång men det här ………………… nej det är bara för mycket.

Ring och be att få prata med skadechefen och säj att nu får det vara nog. Nu får dom ta tag i det hä NU PÅ STÖRT, papperena måste finnas och det är bara leta fram, punkt slut ! Tala också om att du blivit otrevligt bemött och om du vet namnet på personen berättar du vem det är.  Jag håller verkligen tummarna för att det löser sig nu, så här ska det inte vara

Hälsningar Lotta

Kittentotts
2008-04-30 11:56
0

Fruktansvärt tycker jag. Tycker som Lotta, ta ring upp och be få prata med skadechefen, så här får det inte gå till.

Visst har jag varit med om att de strulat med papper, men de löste det själva den gången med att leta

Så de finns ju där pappren

Lathet helt enkelt

/ Carina

Imasy
2008-04-30 12:11
0

Man börjar ju nästan fundera på om de "tappar bort" dina papper för att slippa betala ut ersättning till dig?

okej att man tappar bort papper en gång, man är väl inte mer än människa, men det här tog ju priset av slarvighet. förstår om du är arg, minst sagt.

Annkis54
2008-04-30 12:39
0

suck..det är ju ingen engångsföreteelse precis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SofiaJ
2008-04-30 13:09
0

Ursch och fy.. Och jag som ska börja ta tag i detta med avelsförsäkringen spm, jag hade på Doris. Hoppas verkligen att jag slipper detta. Stackars dig …

Lovebuffen
2008-04-30 13:10
0

Förstår verkligen att du blir arg!! Det är ju helt klart en medveten grej från deras sida för att slippa betala till dig, SÅ GE INTE, ICKE UPP!!!!

Egentligen tycker jag att de skulle anmälas….för så här får det ju bara inte gå till! Kanske ändå bäst att tala med högsta chefen först!!

Hoppas det ordnar sig snart, håller tummarna för det!

STYRKEKRAMAR till dig!

Bart
2008-04-30 13:19
0

Råkade oxå ut för något liknande i somras när Bartan var sjuk,men jag trodde det berodde på att de var underbemannade sådär mitt i sommaren……men tydligen händer det ändå.

Summerwinds
2008-04-30 14:37
0

Usch, jag förstår att du blir arg! Nån måtta på slarvet får det ju vara!

Jag har bra erfarenheter av Agria. De har betalat ut både skadeförsäkringspengar och livvärdespengar, både snabbt och  utan några problem (än så länge iallafall *peppa peppa*)

Hoppas det löser sig snart!

Marita-L
2008-04-30 14:44
0

Ja jag har också haft bra erfarenheter från Agria för ut men nu..usch..blä

Crystal Pearl´s

Trini
2008-04-30 16:40
0

Usch vad dåligt, förstår att du är arg!!

Marita-L
2008-04-30 17:37
0

Nu så har dom äntligen hittat dom..stön…det hjälper ju tyvärr inte av att vara arg i telefonen men bestämd så nu är dom äntligen funna å dom har tagit tag i detta direkt..ja det låter ju bra..lika bra som förra gången..hahahaha Får väl se om det är klart nu nästa vecka..

Crystal Pearl´s

Annkis54
2008-04-30 18:11
0

pust…hoppas nu då:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Erna
2008-04-30 18:11
0

Hej!

Efter att ditt ärende blivit klart tycker jag att du ska byta bolag på direkten! Företagen måste vara kundinriktade och inte behandla dem hur som helst.

Tidigare hade jag Sveland där allt funkade utmärkt och snabbt. Dessutom mycket billigare än Agria.

MVH Erna
Medlem i FGK - en IDP förening
yamacatos@telia.com
www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annkis54
2008-04-30 18:15
0

#13..Marita o jag pratade om detta förut idag
om olika försäkringsbolag
en kompis hade gjort en undersökning mellan Agria o Folksam o sa att folksam var mycket billigare o om jag fattade rätt, bättre o enklare att ha med att göra
men så verkar de som om de inte har uppfödarrabatt o då blir Agria ändå bäst o billigast
tänk om vi skulle göra en jämförelsetråd mellan olika försäkringsbolag, priser mm…vad som ingår
nån som kan o vill göra det???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
2008-04-30 19:29
0

Vad du än gör Marita, BYT INTE BOLAG !!!!! AGRIA är absolut det bästa bolaget, speciellt om man är kattuppfödare. Jag tror inte att dom har så stor andel av försäkringsbeståndet i Sverige om det inte vore så.

Hoppas det löser sig för dig nu när dom äntligen fått tag i dina papper:-)

Hälsningar Lotta P

Niffi
2008-04-30 20:14
0

#14 Jodå, Folksam har uppfödarrabatt för dem som har registrerat stamnamn. Jag har jämfört de två bolagen och kom bl a fram till följande-

AGRIA, Raskatt CRX. (En riktig djungel av olika villkor och tillägg mm)

• vad kostar en försäkring som enbart täcker veterinärvård hos respektive bolag? Billigaste basförsäkringen (beroende på kattens ålder, i detta exempel 3 år) 756 kr / år.
  • vilket är taket för veterinärvårdskostnad per år? 60000 kr / år
  • finns det sjukdomar hos katt som försäkringsbolagen inte ersätter? Ingen specifik sjukdom men olika försäkringar inefattar olika behandlingsmetoder för vissa sjukdomar. T ex ovanstående ex ersätter inte strålningsterapi eller kemoterapi vid tumörsjukdom men däremot kirurgisk tumörbehandling. Ersätter också bara 1 kejsarsnitt på samma honkatt.
  • hur stor är självrisken hos de båda bolagen? 1100 kr + 10% för ovanstående exempel.
  • vad kostar det att ha en katt livförsäkrad per år? Olika beroende på ras. CRX Liv 5000 kr = 1041 kr / år.
  • finns det dödsfallsorsaker som inte ersätts av försäkringen? Fip ersätts inte om inte katten varit obrutet försäkrad hos Agria i1 år. I övrigt skall katten vara vaccinerad för att ersättning för t ex kattpest skall utgå.
  • vilka tilläggsförsäkringar finns att teckna? Avel(Avel ersätter förlorade avelsegenskaper hos katt), Dolda fel, Trygghet (Trygghet ersätter t ex om din katt skadar någon eller någonsdjur eller egendom, den ersätter även avbeställning av resa om din katt blir sjuk så att du ej kan resa samt inackordering av kattenom du blir sjuk).
  • har bolagen något rabattsystem vid försäkring av mer än en katt? Uppfödaravtal, 1-3 katter 25%, 4-9 katter 30%. Medlemskap i någon av7 rasringar ger 10%.

FOLKSAM, Raskatt CRX (Lite mindre snårig djurförsäkring med mycket färre undantag.)

• vad kostar en försäkring som enbart täcker veterinärvård hos respektive bolag? Finns ej, man måste teckna livförs. på minst 1000 kr för att få teckna veterinärvård. Liv / 1000 kr kostar 46 kr / år, Vet.vård / 40000 kostar 822 kr / år och vet.vård / 20000 kostar 587 kr / år.
  • vilket är taket för veterinärvårdskostnad per år? 20000 kr ( rec.med. & rehab ingår ej) eller 40000 (rec.med. & rehab ingår).
  • finns det sjukdomar hos katt som försäkringsbolagen inte ersätter? Nej inte om katten är vaccinerad. Ersätter också bara 1 kejsarsnitt på samma honkatt.
  • hur stor är självrisken hos de båda bolagen? Ingen självrisk på liv. Vet.vård har självrisk 1500 kr + 20% inom 125 dagar
  • vad kostar det att ha en katt livförsäkrad per år? Olika beroende på livbeloppet. Liv 5000 kr kostar 230 kr / år, då ingår även förlorad användbarhet.
  • finns det dödsfallsorsaker som inte ersätts av försäkringen? Nej, inte om katten är vaccinerad.
  • vilka tilläggsförsäkringar finns att teckna? Dolda fel kan tecknas på kattungar. Kostar 1,5% av försäljningspriset som återfås om kattungeköparen tecknar individförsäkring på kattungen.
  • har bolagen något rabattsystem vid försäkring av mer än en katt? Uppfödarrabatt för dem som har registrerat stamnamn och tar minst 1 kull vart annat år. Rabatten är 30%
Annkis54
2008-04-30 20:20
0

tack Niffi
ska ta o lusläsa detta
Marita..kolla du oxå…för det verkar som infon du har ínte gäller längre
eller så har du pratat med nån som inte vet hehe
såna finns det ju gott om:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Niffi
2008-04-30 20:35
0

Har man veterinärvård med tak 40000 hos Folksam så täcker försäkringen även receptbelagd medicin samt rehabilitering vilket Agrisas veterinärvårdsförsäkring (Bas) inte gör.

Erna
2008-05-01 16:18
0

# 15

Att Agria är störst i Sverige beror troligen inte på att de är bäst, utan på smart marknadsföring. De sponsrar Sverak (eller har gjort det, vet inte hur det är idag) och det betyder många kunder.

Bra idé att göra en jämförelse, men vissa saker går inte att jämföra då bolagen har lite olika regler.

MVH Erna
Medlem i FGK - en IDP-förening
www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Bullan
2008-05-01 19:54
0

Huga…vilka tomtar du haft att göra medLedsen

Hoppas verkligen att det löser sej nu, och de ger RÄTT ersättning också!!! gärna med en bonus som plåster på såren.Cool

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
2008-05-01 20:20
0

hahahahaha

Crystal Pearl´s