En efterlängtad kull !
Hejsan!
Jag har i flera år försökt göra om en parning som gav jättefina kattungar i två små kullar. Änteligen blev min hona omparad och jag hade stora förväntningar. Tyvärr blev det akut kjesarsnitt eftersom en stor kattunge fastnat på tvären. Veterinären trodde efter röntgen att alla tre kattungarna var döda, MEN en liten överlevare fick jag behålla. En liten sköldpaddstabby tjej, som nu är en vecka gammal och har precis öppnat ögonen.
Mamman, min vackra rödtabby perser är så förskräckligt rädd om sin lilla trollunge så det var lite svårt att få fota henne.
Visst är de söta båda två!

Kram Lisa S*Amors Troll
Jätte söta Lisa !! Grattis till den lilla.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
de ser lika söta ut båda 2

Grattis till din lilla söta padda, vad tråkigt att två dog, men det är tyvärr sådant som händer. Lycka till med henne // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Gattis till den lilla padda jättesöt, med en så fin och omtänksam mamma
Hälsningar Britt-Marie

Grattis till ett önskabarn

Grattis till en sån liten sötnos.
//Tessan
Åh såå fin bebis!…och ett väldigt gulligt foto! Klart att mamman är rädd om en sådan liten guldklimp
!

VARMT GRATTIS till bäbisen!
Vad underbar bild - kärleken dem emellan riktigt lyser i bilden!!

Grattis till den lilla.En guldklimp att vara rädd om.//Sylvia
grattis till den lilla söta
har också haft en sådan omtänksam och extraövervakande mamma, där också bara en unge överlevde. kanske blir de så när de förlorat alla utom en?

Vilka underbara mammor och ungar Grattis till er!!!
MVH Isnornin

Grattis grattis till den som överlevde. Hon blir nog något riktigt extra skulle jag tro.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Vilken underbar bild!! Så vackert. Jag förstår att hon är rädd om denna lilla gobit! All lycka till med bebben :)
Grattis till den otroligt söööööta bebisen!!

TUSEN TACK!
för alla era snälla kommentarer. Det värmer en frusen själ.
Nu har mamman helt plötslig idag börjat LÖPA och bebisen är bara 11 dagar gammal och efter ett kejsarsnitt!!??
Jag har aldrig varit med om något liknande! Det brukar de inte göra förrän 3 - 4 veckor efter förlossningen. Är det någon som har haft liknande erfarenhet? Vågar jag sätt in P-piller redan nu eftersom hon åmar och har sig och bryr sig allt mindre om bebisen??
undrar
Lisa L S*Amors Troll

Foto på mammakatt som bebis!
Det finns för å nackdelar…mjölken kan sina vid löp men även piller….jag tycker ändå nej för piller för det går även på den lilla. ha lite is i magen löpet är kanske ett litet som snart avtar. Bättre å sära så hon få en egen låda utan hanlukt å eget privat ställe så avtar det nog snart.
Jag vet att andra säkert säger JA självklart till piller..
Söt mamma !
/ Marita

Hej Lisa!
Wowww så söt både mamma och dotter!!!!!
Är katt mamman syster till min Divornas Macho Aboo Action???
Otroligt söt!!!!Från början ficjk jag lära mej att honor inte kan bli röda…Men det var ju fel!!!
Ang. löp så var det så när Venuz fick sin 1:a kull.
Då börja hon om att löpa efter 3-4 dar!
Veterinären sa att man ska ge p-piller då.
Eftersom det är stor risk att honan blir dräktig (naturens sätt att se till att populationen ökar för att flera kattungar dött eller typ efter snitt,missbildade kattungar odyl)
Om hon blir dräktig stöter hon ofta bort ungarna hon har.
Även om hon inte blir dräktig så är risken att mjölken sinar stor och p-piller är inte skadligt för kisseungen.
Det var vad min veterinär sa!
Så ge henne piller!
Vi hörs!
Heléne

Nr 17 och 18
Tack för era svar!
Jag har alltid honan med ungarna själva i mitt sovrum till de andras förtret som är vana att få ligga lite överallt. Sängen på natten är ju populärast. Det är därför jag vanligtvis ser ut som en rasta på mornarna när de trampat upp min frisyr…fniss…fniss…
Hon löper alltså ORDENTLIGT som aldrig förr! Jag brukar sätta in p-piller men då brukar ju kattungarna vara så stora att de börjat smaka på annan egen mat….. vid sa 4 veckor…..Såhär tidigt har jag aldrig varit med om förut…. Tyvärr måste jag nog sätta in p-piller fastän jag egentligen inte vill……
Heléne min Red Divine är MOSTER till din avelshane Olle! Inte syster! "Divan" är ju kullsyster till Ankis hane från mig bruntabbyexoten Divine (som är pappa till din Olle!) Hänger ni med??? Knepigt det där med släktskap….
Här kommer ett foto på mamma Divan, brosan Divine som brottar ner ytterligare en av systrarna (med på bilden är inte exoten Red Bull)

Kram Lisa S*Amors Troll
Vilken underbar bild!!!!!!!!
Hoppas att det löser sig för dig och den löpande honan…

Grattis till lill-trollet
// Mia
// Mia
Åhh så söta trollungar
Jag skulle ge pp.
Min första katta som fick ungar -ej perser-som levde tillsammans med pappa katt måste löpt och blivit parad väldigt tidigt medan barnen var små. Hade beställt en kastrering av henne när ungarna var 8 veckor gamla,det var då jag fick veta att hon var dräktig…..jag kunde inte mer än bli jättepaff! Så det blev både abort och kastrering. Mammakatt har under tiden diat och varit jättegó åt sin stora kull på 6 barn. Det var aldrig några problem med maten

En otroligt söt baby är hon.
De är alla söta som du visar upp, en riktig Amors Troll-look på dem.
kram/ Jeanette
jag skulle oxå ge p-piller
vad har du egentligen för val??

Otroligt fin bild. Den hade jag satt ram på.

TUSEN TACK!
för era snälla kommentarer!
Nu har trollungen blivit 2 veckor och börjat stå på vingliga ben. Hon ser faktiskt riktigt roligt ut, men sin tvåfärgade näsa, både rosa och svart. Hon har inte ökat så mycket i vikt eftersom mamman löpt som en tok och går på p-piller nu. Antagligen har hon sinat lite, men kattungen går ändock upp lite varje dag så jag är inte orolig.

Övning ger färdighet, nu kan man se henne tydligt i alla fall på mina foton…. Jag är så glad att jag fått lån min vännina Maria Berglunds kamera.
Kram
Lisa L S*Amors Troll
jätte söt !!!
åh vilken söt liten trollunge. e så avundsjuk, men kan viska tyst att minst en av mina honor här hemma väntar smått
Det verkar vara en liten kämpe! Kommer nog gå jättebra för henne :) Skönt att hon går stadigt upp i alla fall, trots pillrena, men hon har ju många tuttar att välja mellan :)
//Trini
Helt underbar ser hon ut Lisa
vilken sötnos, lilla paddbebisen är Maggan47

Jag och sambon som letar exotpadda ! Åhhh, hon är underbar ! ;D

ljuvligt söt är hon
o fina blev bilderna oxå
** Underbart söt !!!! I dom bästa färgerna..mumma…
**/ Marita

otroligt söt liten tjej,,,,mums
//Tessan

Lisa!
Vad duktig du blivit redan!
Vad söt hon är!!
Och det syns ju att hon växer så det knakar!
Vi hörs!
Heléne
Ja, verkligen en lite sötnos.
Det syns att det är en "trollunge"
// Malin

#35 åh, typiskt ;P Underbar är hon iaf ! Missade helt bilden när hon stod på rangliga ben, där syns det ju vilket pälstroll hon är :)
Hittade en absolut fantastiskt vacker EXO hona idag, men inväntar svar från uppfödaren. Håll tummarna :)

Hejsan!
Jag hittade tidigare inte länken på min trollunge som jag numera har döpt till
S*Amors Troll HARD CANDY
som Madonnas nya!
Det är väl lite roligt att se hur hon utvecklas allteftersom veckorna går (alldeles för fort!)! Som ensam kattunge blir hon superbortskämd här hemma.

Tusen tack Tessan, Carina, Marita L, Ulla M, Ankki och Emma (jättekul att du är tillbaka!) för era snälla kommentarer!
Kram Lisa L S*Amors Troll
Vilken söt liten karamell !!!

Åh vad söt hon är, drömsöt!!!! Förstår att hon blir bortskämd! 
super söt godis bit..mums..

En sån underbar tjej! Klart man blir bortskämd som ensam. Vår lilla mårten blev för bortskämd, så det va svårt låta han flytta efter fula vanor, man lär sig av detta misstaget också:) Idag ska han flytta hem t en som har katt fr mig innan, vi ska prova först:) Ja inte lätt då de är så söta :)
Carina
Åhh, så fin hon är! Svartsköldpaddtabby är min absoluta favoritfärg på perser. De har så underbara varma färger och så fina kontraster. 
Grattis till henne!
Hej Lisa!
Jag är lite sent ute med svaret, så du har väl redan löst problemet, kan jag tro.
Jag skulle ge pp, för det är vanligt att honan sinar när hon löper och då kan det bildas bakterier om mjölk står kvar och då får ungarna diarre. Min svartsmoke exo Omega måste få pp redan när ungarna är nyfödda, för hon löper på direkten annars, och Tyson, 13 år, är inte sen att uppfylla sina plikter.
Bebisen är jättesöt! Lycka till med henne!
MVH Erna
Medlem i FGK - en IDP-förening
www.yamacatos.se
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se