Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 807 ggr
Sidentassen
2008-04-29 12:27
0

Jippiee !

Idag när jag öppnade mailen hade jag ett DNA-svar från UC Davies. Jag har nämligen varit så velig över Götes ränder eller icke-ränder. Att avgöra om en creme VAN är agouti eller ej kan vara svårt, men nu behöver jag inte fundera längre, han ÄR det :-))) Och jag är jätteglad över det svaret.

Göte är nu 10 månader, tyvärr har jag fortfarande inte fått till något foto till min hemsida på honom, men han är en creme-agouti-vit van av egen härkomst och världens goaste och sötaste, ja enligt mig iallafall. Han är VÄLDIGT intresserad av tjejer, men här i huset har vi ju brist på fertila sådana så det blir småttingarna som råkar illa ut, tyvärr……… Jag hoppas att något foderhona börjar löpa snart så han får öva på en riktig tjej, vem vet är han som sin far kanske det blir fullträff på första försöket:-)

Förresten, jag glömde säja godförmiddag:-) Här är det strålande sol och varmt. Kattbad står på schemat och sedan ut i solen:-)

Ha det gott önskar Lotta P

SussiF
2008-04-29 13:15
0

Grattis ! Det måste vara skönt att veta om en katt ät augoti eller inte, då slipper man några tvivel !

Kittentotts
2008-04-29 16:14
0

Grattis t svaren

Fick mina Dna svar i Lördags morse. men då du tagit andra än pkd så tar det väl längre tid kan jag tänka mig

Mina va bra allihop, så glad man blir fast man nästan t 99% vet det ska vara bra

/ Carina

Cybercat
2008-04-29 16:34
0

Fantastiskt, det här med DNA-forskningens framskridande. Grattis till ränderna på Göte :)

Marita-L
2008-04-29 17:18
0

Grattis !!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Sidentassen
2008-04-29 17:21
0

#2 TACK Carina, grattis till dina svar också. Det är konstigt även om man vet att det är OK så är man inte nöjd förrän svaret kommit:-)

Jag tog även PKD test på Göte, hans föräldrar var också DNA testade men jag gjorde det ändå för att ha papper på just honom, det svaret fick jag i fredags. Nu väntar jag bara på blodgruppssvaret på Smulan men det kommer väl vilken dag som helst.

#4 Håller med dig, jag är så förundrad över detta med DNA och jag älskar det samtidigt. Nu behöver man inte fundera och spekulera, det är bara att testa:-))) Tack för grattiset också. Ser fram memot hans ev parningar, det ska inte bli många men ett par tre kullar ska han väl få bli pappa åt iallafall:-)

Ha det gott// Lotta P

Ja Götes PKD test var självklart negativt det glömde jag skrivaGlad

Sidentassen
2008-04-29 17:23
0

Hmm….så glömde jag ju DIG Sussi #1, inte meningen alls, Tack ska du ha…… Jag har ringt dig men då har du antagligen inte varit hemma, men det går ju fler tåg :-))

Tack också till Marita L #4

Hälsningar Lotta P

SussiF
2008-04-29 20:12
0

Har du rätt telefonnummer? För jag HAR varit hemma!!

Susanne Funestig
Tallbacken Svanå 16
730 50 SKULTUNA
021-73129