äntligen!
idag har jag varit och hämtat lilla isor (eller taz som min pojkvän tycker att han ska heta.. själv kan jag inte bestämma mig!!)
han är SÅ söt och gosig!! just nu ligger han och sover bredvid mig i soffan men innan dess kurrade han och mös järnet 
det enda problemet är gisen! än så länge gillar dom inte alls varandra! det har varit ett stirr-maraton här hemma och massa fräsande fram och tillbaka! det är ju bara dag 1 så jag hoppas det blir bättre om ett par dar! lite orolig över hur det blir inatt dock.. gisen sover ju alltid i våran säng och det vill jag såklart att isor(taz?) också ska göra.. vad ska man lösa detta??
skickar med ett kort från förut när han låg och sov på dennis bröst.. sååååååå söt!! 
sicken söt bild
oftast så brukar det ju lösa sig ganska snabbt
men om det skulle ta längre tid än du räknat med..så ge inte upp
en gång när jag köpte en katt så tog det faktiskt 2 veckor innan det blev som jag tänkt mig
hur gammal är Gisen??

hon är 5 månader
två veckor.. det var lång tid! måste ha varit lite jobbigt
klart jag inte ger upp! det får ta den tid det tar!
ska jag säga till dom när dom fräser och morrar åt varandra?? eller ska man låta dom vara?

Låt dem reda ut sina bråk själva,så länge det inte blir allvarligt så någon blir skadad eller så.Båda är ju kattungar eller?I så fall brukar det alltid gå bra att vänja sig vid varandra.

Vilken mysig bild :)
Grattis!
Du ska se det tar sig med fräsandet osv.
Vi hade rena cirkusen då vår Eliza kom t oss. Tiger tyckte inte om hennes självsäkra sätt, så det jagades så hårtussarna far, jag hade vattenspruta i 3 veckor i beredskap, det va hemskt, då trodde jag aldrig detta skulle gå, men det gav med sig efter 3 veckors intensiv passning, med att skilja dem åt då jag åkte ut el sov, resten va de ihop. Idag är de världens bästisar
/ Carina
se bara till att båda är kloklippta

Grattis till nytillskottet och lycka till.
Du ska se att dom blir grymma vänner snart :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

tack för råden! dom gillar fortfarande inte varandra! nu har dom börjat attackera varandra också.. inga riktiga slagsmål än så länge.. men som det ser ut nu så så kommer det nog snart!! jag har klippt deras klor i alla fall!
förutom allt fräsande så är han verkligen världens mysigaste katt!! han myser och spinner hela tiden!! första natten sov jag ingenting eftersom han kurrade i mitt öra hela natten samt strök sig mot mig ansikte! mysigt men kanske inte kl 3 på natten haha
hur mycket ska man klippa klorna? inte till den mörka delen förstår jag, men är det bara den yttersta spetsen man ska klippa bort?
#7…se till att Gisen känner att det är hon som är viktigast
så att det inte blir att hon känner avundsjuka om Isor.
det räcker att du klipper den yttersta spetsen…men håll mer eller mindre daglig koll att de inte vässar upp dem fort igen.
o var mycket försiktig så att du inte klipper i pulpan (den mörka delen) för det gör ont o blöder. O har det gjort ont en gång så KAN det bli problem vid framtida kloklippningar.
Vem av de är det som är mest "sur"
Isor ska ge sig eftersom Gisen är den första hos dig.
Så visst får han fräsa men han ska oxå visa underlägsenhet
står de bredvid varann o äter??
hur reagerar de om du tar nåt o leker med….en vippa eller ett snöre o leker med de båda??
jag tror säkert att det kommer att gå bra…men det verkar ju som om detta är 2 katter som inte älskar varann på direkten
men det är viktigt att du gör rätt nu
o visar att Gisen kommer först..o att Isor är inköpt som sällskap till Gisen…:)
titta här Gisen vad vi har skaffat till dig:)
ja du förstår nog hur jag menar
Sov de hos dig båda 2 inatt???

det är svårt att säga vem som är mest sur.. gisen var den som fräste allra först och isor har ett par gånger ställt sig ganska nära henne och inte fräst förrän hon har gjort det. känns som om hon har börjat jaga honom lite. kanske sätta honom på plats? dom står inte bredvid varandra och äter.. han kan gå fram om hon äter men hon jagar bort honom. hon vill inte gå fram alls om han äter först. hon har alltid koll på honom medan han inte bryr sig så mkt
dom sov hos mig i omgångar. men om den ena hoppar upp medans den andra är där så är det alltid nån som hopar ner igen!
usch vad jobbigt.. jag hoppas verkligen att dom kommer överens! tycker mest synd om gisen! det här är ju hennes hem och så kommer det en till katt och invaderar helt plötsligt! kan inte kännas kul alls
men jag ska tänka på att ge gisen extra mycket uppmärksamhet och som du sa- att isor är sällskap till henne 
tycker att det verkar ganska normalt
Gisen är högst i rang o visar Isor detta.
kom inte hit..när jag äter
kom inte för nära mig
o fräser hon …så fräser han…eller morrar:)
is i magen bara…

ok.. skönt att höra! 
Jätte sött foto..jag tycker det låter precis normalt..Snart så är dom bästa vänner skall du se..ge det bara lite tid.. De skall bara hitta varandra… Låt dom vara å hitta varandra på sitt eget lilla vis.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

vilken skillnad på bara ett dygn!! dom sov bägge två i min säng inatt och har nu hela morgonen (sant sent igår kväll) jagat varandra genom hela lägenheten. dom leker för fullt! det är fortfarande lite morrande men inte alls som det var igår! dom står och äter ur samma matskål t.om! fortfarande lite fräsande och så som sagt… men mycket mycket bättre!
vilken lättnad! 
Skam den som ger sig
nu är det snart rena drömmen
precis så som man vill ha det
grattis till detta

Åh, vad skojj ! Du ska se att dom vänjer sig vid varandra ;P.. Inga fler bilder ?? :-)