GODFÖRMIDDAG söndag
Söndag igen och det är nog en hel vecka sedan jag skrev något här.
Jag har haft en hektisk vecka och nu har kroppen totalrasat
Jag började vecka(tisdag) med att flyga upp till Skellefteå och hämta mina småttingar hos Pernilla (Pilla's) åkte upp på morgonen och hem på kvälen, liite jobbigt med tanke på att jag flyger från Arlanda och har 12 mil dit också, tur det går flygbussar från Västerås då blir det bara 3 mil att köra. Jag var hemma igen ca 23.00 och hade då ett meddelande på hemtelefonen att Agneta troligen skulle komma dagen därpå med vår nya familjemedlem (som jag har som avatar).
Visst kom hon(Agneta) och med henne Russin. Ett råttliknande (o)djur som perserkatterna jagade (och en del fortfarande gör) eftersom dom trodde bergfast att det var en råtta
, Ja Lilla Blå är fortfarande till 100% övertygad om att det är en råtta*LER*
Ja, nog var det en omställning att få in denna varelse i huset. Hon har förtisjutton ben, röst som …ja jag vet inte vad, vilja av stål, är helt orädd och är fullständigt bedårande, trots att hon är hårlös
Nåväl, jag ska inte bli långrandig, ville bara berätta varför jag varit otrevlig och inte svarat på era inlägg, nu har alltså kroppen sagt ifrån och den värker som attan så det blir bara att sitta här vid datorn kortare stunder, så skriver jag inget vet ni (som vill veta) att det är därför.
Jag önskar er en skön söndag och hoppas att solen skiner på er alla, här är den precis på g fram :-)))
Hälsningar Lotta P
Hej, här i Svanå är vädret skapligt solen är på väg fram och tjattermajjan (Saga) är i full fart…..
Det där med värk känner jag bara alltför väl igen :-( Det finns ju det som är bättre ! Det mesta skulle jag tro…….
Här går vi i väntans tider. Min rödtabby exothona ska ha vilen dag som helst nu. Igår(inatt) hade hon ganska kraftiga förvärkar så jag trodde jag skulle få vara uppe hela natten, men det är lugnt än så länge. Troligen blir det väl framåt kvällningen då allt runtomkring lugnat ner sig igen.
Hundarna är för omväxlings skull ute i hundgården och jag hör Sissi skälla för fullt. Det betyder att hon ser Lambretta ute i rastgården som ligger alldeles intill. Jag vet inte riktigt varför hon envisas med att skälla på Lambretta, det ska tydligen bara vara så.
Ha en skön och avslappnande söndag allihop !
God för middag från regniga Viskafors!
#0 Grattis till ny tillskottet..säkert helt underbart söt
#1 Åhh vad spännande…det väntas smått
du måste bara hålla oss uppdaterade
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#2 Jag lovar !
Gomiddag från Göteborg, här regnar det idag men har ändå varit på vårmarknad och ska tillbaka dit igen i eftermiddag då jag tog lotter från Lions och vann en högvinst som är dragning på kl 15, så nu blir det till att sätta in söndagssteken i ugnen och åka dit och se om man har tur. Verkar som om solen tänker titta fram nu och då skulle iallafall min kastrathane bli lycklig, han kan inte riktigt förstå att han inte får vara ute i trädgården alltid när han vill men regn i hans päls vill jag inte ha. Imorgon är det så dags att gå till jobbet igen, inget man ser fram emot direkt men när man väl är där så är det helt ok, och jag tror man skulle sakna det om man inte hade det.

#4 Jag har känt som du många gånger inför att gå till jobbet men nu har jag precis börjat jobba igen efter en sväng som egen företagare. Känns helt underbart. Jag är tillbaka i "min bransch" som uthyrd konsult så jag vet att jag inte ska gå till samma ställe varenda dag fram till pensionen. Det har jag svårt att klara, var duktigt less på mitt jobb jag hade innan starta eget-svängen. Hade helt underbara jobbarkompisar men ändå var det skittråkigt att gå dit och göra samma sak varje dag och efter 8 år var det nog.
Hoppas du får en riktigt fin vinst!
I trollhättan är det mulet
Idag har Neo flyttat
den lilla blåvita exoten i Chockos kull..han har nu blivit Karlstadsbo
Om en halvtimme ungefär så ska Blossom flytta..vill inte tänka på det just nu:(
#4..hoppas du får en kanonvinst #Guardians.
Jobb…nääää ..har inte tid:)
fattar inte hur folk hinner jobba:)
skämt åsido…jag trivs så bra att vara hemma
ha en fortsatt bra dag alla
#1 Håller tummarna för att det blivit bebisar hos dig vid det här laget och att allt gått bra.
#2 TACK snälla du för gratulationen. Jag blir bara mer och mer förälskad i henne, hon är så otroligt go:-)
#4 Och vinsten blev………….?????? GRattis iallafall:-)
Jobb ja, jag är såå avundsjuk på ALLA som klarar av att gå till ett jobb. Jag skulle inget hellre än göra det jag också. Men nu vill kroppen annorlunda och jag får sitta här med en ynklig sjukpension som jag inte skulle kunna leva på om jag inte hade haft gubben också. Så var tacksamma ni som har ett jobb, det är mycket värt, ja inte bara pengar(vilket är mycket iofs) men arbetskamraterna, hela den sociala biten som kommer till man får lära sig något nytt hela tiden osv….och pensionen blir MYCKET BÄTTRE när det är dax för den.
Hälsar Lotta P