Royel uppgradering

Nä jag är inte insatt riktigt i detta med Royal Canins ändringar
Mina brukar klara foderbyte bra, så tänker inte ha dubbel uppsättning
/ Carina

Ja herregud ska de uppgradera och ändra nu igen. Just detta gjorde att jag totalt lämnat Royal. Efter förra gången de gjorde om sina foder funkade det inte här längre. Bytte till andra märken och det har jag inte ångrat.
Fattar inte varför de ska hålla på som de gör? Tror de biter sig själva i svansen med allt detta bökande!

Det är väl bra att de går ut och talar om det. Det gör ju inga andra och ingen kan inbilla mig att andra fodertillverkare INTE gör några förändringar "uppgraderingar" i sina sortiment.
Tycker också det är jättebra att dom talar om….men…man skulle vilja veta varför.
Det dyker upp många frågor hos en annan….som….var det något de upptäckt som inte var bra etc. eftersom dom har ju sina egna "matkatter". Vi konsumenter kanske har haft/har funderingar om just något problem med den egna katten,som kanske haft/har något med foderet att göra. Bara för att ett foder är bra betyder det inte att det är perfekt.

Det jag fick höra på Royals föreläsning var att Hair and Skin och Persian ska få vissa små ändringar i sammansättningen. Ev att det var något mer foder. Men exakt vad som skulle ändras visste inte föreläsaren. Men nya forskningsresultat i Frankrike har gjort att de gör detta nu. De har en stor forskningsanstalt med katter som smak och kvalitet-testare….så vi får väl lita på att de katterna har rätt ;)

Himla ändringar hela tiden från RC. Men förhoppningsvis är det bara förbättringar så det är väl bra ! =)
jag har mailat de o frågat
får se om jag får nåt svar
här kommer svaret
Magdalena är alltid snabb
När det gäller förändringarna i fodret, så är det vanliga Kitten som kommer göras än mer smältbar och mer lik Babycat i sin sammansättning för att övergången mellan de två fodren ska bli så smidig som möjligt.
Varför vi ber folk att köpa, är för att man ska ha möjligheten att göra en smidig övergång för en kattungemage mellan receptbytena på fodren och slippa byta tvärt. Förändringar görs regelbundet för att forskningen hela tiden går framåt, och vi vill att våra djur ska få möjlighet att få en så optimal kost som möjligt.
Återkom gärna om du har fler frågor.
Med vänlig hälsning
-----
Magdalena Holmström

En annan sak de på Royal vill ha…är uppgifter på om katterna spyr får diarre osv på olika foder de har. Magdalena sa att de får in väldigt litet sådana uppgifter och vill gärna ha det för att kunna utväckla fodren så bra som möjligt!
egentligen så är det ju självklart
men jag har i alla fall inte tänkt på det
nu har jag inte haft några som har kräkts eller liknande på de olika fodren
men jag är EXTREMT försiktig när jag kör nåt nytt
Detta kunde jag hämta via ett mail ifrån dom…..bra att veta..:)
Hejsan i vårvärmen!
Här kommer lite produktinformation från oss.
Som vi tidigare nämnt lite kort i senaste Breeder Info, sker det förändringar i några av våra produkter under våren. Vi har valt att informera i god tid så att du som uppfödare har en chans att göra foderövergången skonsam. Här följer lite mer utförlig information:
Babycat Milk oförändrad både när det gäller innehåll och förpackning.
I Babycat 34 har fiberinnehållet sänkts från 2,9% till 2,0% vilket minskar risken för störningar under avvänjningen av kattungarna. Kaloriinnehållet har därigenom ökat från 4176 kcal/kg till 4200 kcal/kg. Ny design på påsarna, dock ingen ny design på 10 kg förpackningen.
Den uppgraderade Babycat 34 bör finnas i butik i början/mitten av juni.
I Kitten har proteininnehållet höjts från 34% till 36% (därav namnbytet av produkten, då siffran i produkten anger proteininnehållet) och fettinnehållet har sänkts från 20% till 18%. Fiberinnehållet har höjts något samtidigt som stärkelseinnehållet har sänkts från 25,1% till 24,5%.
Kitten 36 har en förbättrad aptitlighet och matsmältningstolerans jämfört med den gamla produkten Kitten 34.
Uppgraderingen och den nya sammansättningen medför att övergången från Babycat 34 till Kitten 36 blir skonsammare, vilket bidrar till att minska risken för ev. lös avföring som ibland kan uppstå hos kattungar.
Kitten 36 bör finnas i butik i mitten av maj.
får se om man får några bra svar.