Ang avel
Jag har hela tiden funderat på en sak. Att sätta ihop 2 snygga inköpta katter och få en bra kull det kan vem som helst nästan. Kullarna jag haft nu har ju inte varit min förtjänst utan snarare de uppfödare som jag köpt mina avelskatter ifrån. Men jag tycker att när kullen man fått fram har mina egen uppfödda katter bakom sig i 3-4 led då känns det som min egen uppfödning. (Hoppas jag får några honor i kullarna snart oxå så jag har nåt att gå vidare med =)
Att se det som jag gör då tar det några år innan jag kommer vara nöjd och kanske se om det jag gjort blir bra i längden. Tittar man på er som hållt på länge- ni har fått fram er egen look efter mkt blod svett och tårar men säkert mkt glädje också. Måste kännas helt underbart att kunna se att gud vad fina katter jag får fram och berikar rasen med.
Tänker jag helt galet nu??
Vad tycker ni andra? Hur känner ni? Hur tänker ni???
Jag håller helt med dig. Jag har ju ännu inte haft någon egen kull. Jo, nästan, men Tingeling födde ju för tidigt och ingen klarade sig. Nu väntar jag på att min första egna kull ska födas i början av juni. Blir det någon bra hona då så vill jag behålla henne för att fortsätta att para och då få en kull utav min egenuppfödda hona.

Håller helt och hållet med dig.Att få sin första kull med inköpta katter är ju så att säga inkörsporten. Någon annans hårda arbete som ligger bakom.Det är i nästa steg som åtminstone jag nu då har svårt att bestämma mig för vilken hane jag ska köpa in.Är mycket kräsen eftersom den ju ska föra min uppfödning frammåt och jag dessutom vill ha rött eller svart och det dessutom ska vara Exotic.Det gäller att inte ha bråttom. Det är så lätt att bli ivrig och kanske tänka men den är ju nästan vad jag vill ha.Så jag är hård mot mig själv.Det måste kännas 100% rätt.
jag håller oxå med dig
just när man tycker att man har fått en egen look på sina så är glädjen stor
o tur är väl att vi vill ha lite olika look på dem…
Själv vill jag försöka fortsätta o få fram Cosmos look

o då gäller det ju att ordentligt se efter vad man får i kullarna o spara

Cosmos är helt underbar.Den looken gillar jag

Jag håller med helt
Jag är idag mkt kräsen:)) vill ha en viss typ på mina kattungar
Jag har för första gången behållt en själv här hemma, min vanilla. Men som det är idag har jag tjejer fr Fina Stina´s mest, detta för jag gillar hennes typ av katter, de har de där breda fina.Och så har jag en Boggie´s tjej som är världens goaste finaste, gillar även hennes katter. Så nu har jag hittat de jag vill bygga på.
Att sen hitta en hane som tilltalar mig har varit svårare. Men om jag inte finner detta lär jag behålla en efter min Koby och någon av tjejerna här hemma för bygga vidare på, där vet jag att det dyker upp vad jag söker.
Tar lång tid innan man byggt upp sin egen typ av perser man gillar, men det är roligt, och jag känner mig glad att få avla vidare på Fina Stina´s linjer då Yvonne inte själv tänkt fortsätta aktivt mer pga sjukdom mm. Hennes katter har för mig alltid varit speciella.
/ Carina

Jag håller med dig Pethra. Det tar nog många år att arbeta fram sin egen look:) Det är ju som sagt de uppfödare man köpt ifråns förtjänst de kullar man haft nu. Brukar skoja att det är en påse gott & blandat man har, sedan får man arbeta fram det godiset man gillar allra bäst *L*

#6 En bra beskrivning! Man tar det man gillar mest sen jobbar man på det,vägen kan vara lång och krokig i bland
#3 ja hans look är ju inte helt fel ;)) Skönt att det är fler som tänker som jag. Då är jag inte helt ute o cyklar! =))
# 8 Jag är på ungefär samma stadie som du i min uppfödarkarriär. Känner att det ska bli kul att få hitta "min egen look". Men jag inser att det kommer att ta lång tid, fast tänk så spännande och att allt det ligger framför oss. // Malin

Ja hitta sin dröm look genom eget arbete det är något som tar tid Och under tiden så skall det vara friskt, socialt med goda förutsättningar i förlossnings frågan. han dessutom en färg som kräver dubbelt arvsanlag tar det ännu längre tid. Men det är som med inredning man blir väl aldrig riktigt klar och tur är väl det för då skulle det vara slut