Frågor angående Doris
Nu har Doris piggnat till rejält, man märker inte av att hon har varit så sjuk. Förutom att hon fortfarande inte äter, fast det är nog också på gång. Hon åt faktiskt tre kulor torrfoder alldeles frivillig i går. Hon har nu fått åka till mina föräldrar ett par dagar. Detta av felar annledningar, framförallt fr att mamma är ledig och kan mata henne på dagarna om hon inte äter. Men också för att jag hoppas att hon ska bli stimulerad att äta när hon får träffa sin bästis huskatten Blunder. (fast än så länge är det mest han som är intresserad av Doris specialmat =) ).
Men så till frågorna:
Doris har de sista dagarna ropat och jamat mer än hon brukar göra, inte kan hon väl vara på väg till något löp som min sambo tror. Hon är ju kastrerad. Eller är det kattungar hon letar?
Oj så härligt det låter att lilla Doris är på väg tillbaka till livet igen.
Att hon går omkring och pratar och låter är inte alls så ovanligt även om katterna är kastrerade iallafall inte uner den här tiden på året. Jag har flera honor som får vårkänslor iallafall och blir alldeles förskräckligt pratsjuka och keliga. Men jag tror också att Doris hormoner inte hunnit med att "ställa om sig" i kroppe, och kanske som du säjer så undrar hon vad som hände med bebisarna som skulle komma…………..man vet ju aldrig eftersom dom inte kan prata så vi förstår till 100%.
Det där med maten tror jag är lite "slöhet" från hennes sida. Hon VET att hon blir matad så varför äta själv. Jag har nyss haft en kattunge som var likadan. Men en dag tänkte jag, NEJ nu får det vara nog, nu ska hon äta själv, så jag gav henne ingenting alls. Hon tjatade och tjatade och varje gång hon gjorde det lyfte jag henne till matskålen. Och tänk dagen efter kom jag allt på henne med att stå och knapra torrfoder alldeles själv, attans katt:-)))
Lycka till nu iallafall med Doris, allt ska nog gå fint ska du se.
Hälsningar Lotta P
Va glad jag blev att hör att Doris återhämtar sig bra. Jag tror också som ni andra att det är hormoner som spökar, min ena huskatt, kastrerad hona, brukar sjunga lite varje vår, och det går över. Nu är det ju alldeles nyss som Doris blev kastrerad, och under dramatiska former, så hon har nog inte hunnit anpassa sig. En stor nosgnugg till henne! // Kram Malin

Jösses så glad jag blir, nu kan man verkligen hoppas att hon ska klara sig.
Jag har tänkt på er och varit orolig.
Jätte,jätte roligt att höra
Så skönt att höra!

Ja visst r det härligt att hon är så pass mycket bättre. Hon har nu busat två dagar i rad och myser så mycket hon kan med Blunder. Och hon har faktiskt tagit sig mer torrfoder också. Men hon ter bara när hon har blivit matad. Undras om det är då hon kommer på att man ska äta? Men det borde bli bättre.
Om hennes värden är bra när hon har varit på återbesök på måndag, (dvs att hennes blodvärde har blivit helt återställt) då ska jag försöka ge henne mindre protioner och kanske inte lika ofta, så hon kanske hinner bli hungrig och äter mer själv. Vad tror ni om det, jag är rdd att hon har blivit lite bekväm nämligen.. naturligtvis kommer jag att hålla koll på henne så hon inte verkar bli sämre igen.

Och tack föressten till alla som tänker på oss.. Det värmer ska ni veta!!!

En bra ide att låta potionerna bli mindre och lite färre. Du märker snabbt om du måste öka på igen, men gör ett försök.
Håll oss uppdaterade är du snäll
Hej!
Så härligt att Doris är på bättringsvägen!
Lycka till!
Hälsningar Kristina

Hej
Nu har Doris varit på återbesök igen. Denna gången var det inga problem att få ut blod så nu börjar hon få lite tryck i ledningarna =)!!! Men blodvärdet var fortfarande inte bra ven om det hade bättrats sedan sist. hennes blodvärde låg nu på 55 och det ska ligga på 90, så det är ju en bit kvar. Så det blir återbesök om två veckor igen och vi fick rådet att fresta henne med blodpudding om hon vill ha.
Hon är såpass pigg nu att man inte märker av att hon har varit så dålig, hon äter också själv nu..men forfarande ganska lite. Så jag ska fortsätta stödmata lite till, tills hon fått upp aptiten ordentligt.

Superbra.
skönt i alla fall att det går åt rätt håll