Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 262 ggr
Sidentassen
0

Idag är jag uppe med tuppen:-)

Varje måndag stiger jag upp klockan 03.45, bara av den anledningen att min man går upp då för att hinna ta sig till Stockholm och jobbet som väntar. Sedan kommer han inte hem förrän torsdag em, så jag är ensam den tiden och han bor i husvagn. Det är ju så mysigt att sitta och äta frukost tillsammans i mörkret, till skenet från ett ljus och inte morgontidning som stör gemenskapen, för den har inte hunnit komma.

Nu ska jag ta ner lite gardiner och tvätta, och sedan åker jag nog och solar en halvtimme (måste ju försöka underhålla Indienbrännan). I trädgården är det inte så mycket mer att göra just nu för jag gjorde undan rätt bra igår faktiskt, vilket också känns i kroppen.

Imorgon åker jag till Skellefteå 09.00 går flyget så jag får ge mig härifrån bra tidigt. Jag ska hämta mina kattungar som fötts och bott hos Pernilla (Pillas) Det ska bli så spännande att se dom live. Ska ta foton så fort kag kan så ni får se dom. Det är en creme-vit van hona och en svartskpsmoke-vit van hona, en av dom är till salu också;-)

Nä nu ska jag sluta tjattra, jag önskar er alla en riktigt skön måndag  hälsningar Lotta P

Tessan73
0

God morgon från ett soligt Gävle. ser ut att bli en underbar dag. Själv har jag varit sjuk i förkylning, öron och lunginflammation 1 v nu, och det verkar inte riktigt vilja ge med sig,, sen är lilltjejen hemma och är sjuk idag oxå i förkylning o feber, så det blir nog mycket att vila och titta på barnfilmer idagGlad. Lite kattvård tänkte jag oxå hinna med nu när alla är nybadade.

ha en bra dag allihop

//Tessan o missarna

Sidentassen
0

Nej men oj då har du varit så himla dåligt?? Usch inte lätt allss speciellt om man dessutom har barn som man ska ta hand om. Skönt att du är på bättringsvägen och hoppas din lilltjej piggar på sig snabbt.Glad

Hälsningar Lotta P

Mustang
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er!

Jag är åxå gräsänka fram till torsdag denna vecka, maken ska till Södertälje på kurs hos Scania. Jag tycker om att kliva upp tidigt (inte så tidigt som 03:45) och sitta vid frukostbordet med tända ljus. Nu är det ju inte så mörkt på morgonen längre men på vinterhalvåret njuter jag x-tra. Glad Jag börjar ju inte jobba förräns kl 9:45 men kliver ändå upp kl 06:00 för att njuta av morgontimmarna.

#1 Barnfilmer är det bästa mot sjukdomar, hoppas ni blir friska fort!

Kram Anne

blackangel
0

Här är det soligt oxå, idag blir det pyssel o påta i trädgården:) Passade på att tvätta vovvarna ute igår då det var så behagligt väder, snacka om att man älskar våååren=)

Kittentotts
0

God Förmiddag från soligt Kungsbacka säger jag som kliver upp kl 5.45 varje morgon med gubben, jag fjäskar med att göra hans mackor och annat till hans arbetsdag :)

Tycker det är rogivande då det är tyst i området, så skönt vara uppe tidig.

Har varit på morgonpromenad med hund o katt i skogen, nu ska jag ta mig i kragen med lite annat, sen måste jag fixa hemsidan som helt ballat ur av min knapptryck, fel index sida, f va jobbigt när man inte har lust alls.

/ Carina

Lovebuffen
0

God förmiddag får väl jag också säga då klockan strax är 10.00.

Här i Skåne skiner solen och det är vårvarmt - sååå härligt!
Vovven och jag har gått en långrunda och snart ska jag ta itu med lite städning och därefter åka in en sväng till stan för lite ärenden där.

Önskar er alla en skön och bra dag! Glad

yadhayezibas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!!

Jag gick upp kl 06…GÄSP.. jag gillar inte att gå upp tidigt men när man har barn som ska till skolan då är det bara att pallra sig upp. De går i varsin skola oxå så det är ett himla flängande på morgonen. Men jag är ledig ifrån jobbet så nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe och ska väl börja bygga lite på den hemsida som jag fått i uppdrag att fixa. Ska bara ringa ett viktigt telefonsamtal upp till Falun först, människan är svår att få tag på. Cool 

Ha en toppenfin dag alla!! Hoppas solen lyser på er!!
En liten bild på Min prinsessa Signe som var ute igår i solen och hjälpte till med inhägnaden…

Sidentassen
0

Oooh där är ju den vackra prinsessan i ruta nr #7 jag tycker jag känner igen henne :-)))Kyss

Och den där svåra människan fick du tag i också;-) Lycka till med det uppdraget som väntar då:-)

KRAM Lotta

miascharming
0

Nu är det nog godmiddag snart Cool

Stockholm är så vacker nu  Skrattande Soligt & varm….ÄNTLIGEN!!

Vaknade 05:00 imorse..& det är lite väl tidigt….så jag har legat & läst några tidningar jag köpte förra månadenFot i munnnen

I går så ville en av mina kattungeköpare ha lite vägledning i om hur man badar & fönar en perser ..så jag åkte dit & visade /hjälpte henne.

Så idag blir det inga kattbad ..utan bara njuta av solen & det vackra vädret.

# 7 Hon är så vacker Kyss& SÖT!!

Önskar alla en forsatt trevlig eftermiddag,

// Mia