Fritidsintressen
Jag spinner vidare på tråden om vad vi har för sysselsättning med den här: vad har ni för fritidsintressen förutom era älskade katter?
Själv tycker jag om att måla (olja, akvarell och akryll), handarbeta (virka, sy korsstygn) ett ganska nytt intresse är scarpbooking och cardmaking. Sen gör jag lite hemsidor och håller dem uppdaterade. Trädgård och blommor är ett intresse som jag hoppas ta upp på nytt nu när vi har en egen lite täppa. 
/Lotta
/Lotta

mina är då vänner familjen och våra hundar. jag är även intresserad av det mediala och spår lite i tarot. Har ju nu flyttat till hus så till våren hoppas jag kunna plantera massor av fina blommor och bär hihi
*putt*
/Lotta
Perser…..och Perser
samt mina hundar.Tycker om att skapa bla.
i trädgården och inomhusinredning,måla-teckna som jag dessvärre inte klarar av i samma utsträckning som förr,tar igen det i bildredigering i alla former
tycker det är trevligt att komma ut på fiske varma dagar,det senare alltså varma dagar ÄLSKAR jag
Haft flera intressen som jag fått lagt på hyllan pga.värken,virkning bla.
Det är väldigt trevligt men väldigt jobbigt att kunna åka på kattutställning ibland
där finns ju resten av tokarna
hihi!!

Jag har ju stort intresse i att pyssla, måla, sy, mm. Jag älskar pyssla med hemmet och ordna här hemma, så nu längtar jag till Advent för få sätta upp all beslysning inne o ute.
Eftersom mitt intresse ligger i att måla så är jag ofta för se på möbler man kan göra om osv. Nu har jag haft fullt upp i att få ordning på nya stället vi flyttade till 1/9 i år, fortfarande massa ideer innan jag är nöjd som ska göras.
Mitt andra intresse är ju utsidan med växter o annat.
ja, vad gillar jag då
jag kan väl säga att jag är "periodare"
*målar i olja…men det var lääänge sen
*datorn..tar en stor tid
*gör hemsidor
*jobb inom klubben o vår klubbtidning
*annars så gillar jag att förbättra miljön o "uppfinna" mm..allt för att mitt kattägande ska vara så lätt o bra som möjligt
*o så reiki då förstås…fast den är ju en del av ens liv nu så de höll jag nästan på att glömma hehe

Jag försöker att umgås med vänner och familj. Jag sitter även i styrelsen i kattklubben jag är med i och det tar tid det med.Annars så är det familj och katterna som gäller.MVH Angelica

förutom mina kissar så är mitt största intressen att flyga. sen är jag intresserad av bilar med , även att hålla på att brodera kan vara ganska kul.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Hundar, Hästar o ridning. Är intresserad av de flesta djur faktiskt, men man kan ju inte hålla på med allt :) Gillar också att sy. Fixa och pyssla med hemmet är kul ibland.

Önskar att jag hade mer tid, läste mycket romaner och deckare innan man fick barn .
Fotboll, fast det inte blir så mycket nu för tiden.
(Ljungerg, kanske man får se nästa helg.
West ham-Tottenham) Ska till London.
.Hästar,har en dotter som tävlar i hoppning.
Trav har varit ett stort intresse. Nu tippar man v75 någon gång.
Nu är jag glad bara det kommer en helg där man bara kan umgås med familjen eller ut och göra något kul.

HUR hinner ni med annat än katterna? *asg*
Jag har alltid gillat att sy mina egna kläder,virka,sticka och brodera och heminredning men märker att tiden till sånt inte räcker till längre :-( eller jag prioriterar väl inte det längre då katterna tar all min tid som är över efter jobb.
Hinner knappt träffa mina vänner längre,tur att dom kommer till mig då jag aldrig hinner åka till dom :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#11 Du jobbar ju, då kan jag tänka mig det inte finns mer än så över i tid
Kan säga att jag har inte så mkt tid som förr över t mina hobbys då jag har pojken med en utvecklingsstörning som ta mkt tid. Men när han är i skolan, katterna sover alltid på förmiddan här, då tar jag mig tiden hinna med mina intressen då inte annat som tvätt o städ tar all tiden som den för det mesta gör. Men för må bra så försöker jag sätta mig med det jag gillar el så någon gång veckan.
Jag är mitt stora intresse då förutom katterna är Linedance! Har en egen nybörjar grupp en gång i veckan o så dansar jag själv i så många grupper som jag hinner i veckan.
Det är något jag verkligen kan rekomendera, passar alla åldrar och kroppar!
Ja vad ska jag säga då?!?
Jag tycker inte heller att jag hinner med så mycket mer än vardags sysslorna och mina djur å familj..barnen har ju läxor och sina fritis intressen som också kräver vissa körningar hit å dit..
Men om jag har tid och ork så gillar jag att sy…älskar allt med bakning och matlagning….ett stort intresse just nu när det är mörkt och röset är att läsa genetik " lätt förstårlig " , sjukdomar och kattens uppbyggnad.
Just avels biten är ju bara så spännande
Sedan tycker jag ju om utflykter..picknick…att mysa i skog å natur..
Men när det gäller gympa pass så bläää….
Jag är nog en myspysare

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Tja…som sagt så har jag fått ändra på massor i min vardag också pga trafikolyckan och skadorna jag fick av den.
Förut målade och ritade jag en hel del…men det fungerar inte längre, dels för att det blir jobbigt i nacken att se ner på ett papper och dels för att jag blivit fladdrig i händerna också.
Men har upptäckt att jag faktiskt kan sitta och redigera bilder på datorn en hel del…vilket också lett till att jag börjat fota mkt mera också än förut, så det är nya intressen som är modifierade av gamla.
Sedan har jag ju min familj, mina 2 barn och sambo, katterna och en hund.
Brukar även sy litet ibland och pyssla i hemmet är också kul, ibland.
Sedan har jag några vänner som är guld värda, som jag pratar och diskuterar avel och uppfödning med ofta…då det är ett gemensamt intresse

Förutom katterna, studierna, döttrarna och vännerna (utan att rangordna dem) pysslar jag med hästar. Sedan finns det absolut ingen mer tid på dygnet. Gud så jag önskar att dygnet hade fler timmar. Då skulle jag sy burskynken och annat till försäljning och baka goda kakor och bröd, fixa med mina krukväxter, de som inte katterna ätit upp eller vält ut
. Sedan skulle jag sticka vantar och sockar till mina nära och kära. Träna på gym och spana på snygga killar….sen tror jag att jag skulle vilja vila lite också!

Förrutom katterna är hästar ett stort interesse för mig, har en fd travare på foder och vi tränar horsemanship. Tränar på sats en gång i veckan (mer får jag inte ihop tid till). Fotografera och vara ute i naturen är även det ett stort intresse.
Det bästa är om man kan slå ihop det för att få tiden att räcka till… ta med hästen ut i skogen och fotografera honom 

Vilken fin häst

jättefin häst!!!! skulle vilja börja med ridning igen jag med kanske nån dag suck

Hmmm en annan hinner knappt med sig själv om dagarna;) Om jag får tid över på nåt annat än barnen,vännerna,katterna,hemmet så är det att spå i tarot.Spådde tidigare på en spålinje men sedan jag blev sjukskriven,var jag tvungen att lägga det på hyllan tills jag blir friskskriven igen..Spår nu mina vänner,släkt mm.Min stora dröm är att nångång få starta eget inom det andliga…

#18,#19 tack så mycket. Hoppas ju på att få ha kvar honom även efter februari då fodervärds tiden går ut.
hittade denna intressanta tråd som tål att puttas upp

Jag umgås med min man och vår dotter på två år, och så rider jag rn gång i veckan (mer hinner jag inte nu för tiden).
Jag gillar att bygga hemsidor och så släktforskar jag. Nu när vi flyttat till radhus så försöker jag att hinna pyssla lite lagom i trädgården också. 

fritidsintressen, ja det är väl årstidsmässigt för mig.
Vi har två hästar och under vintern så tar dom massor av tid.
Hästarna har en egen sida på min hemsa.
Sommaren ägnar jag mest åt att pyssla i rabatten, jag älskar blommor och att anlägga ny områden, senaste var en grus del i trädgården, lata mig med ett glas vin i handen på sommarkvällar gillar jag mycket.

Jaa förutom katterna då så är det väl datorn som tar sin lilla tid:-) Vi har ju en stor trädgård som behöver ses om rätt mycket sommartid och jag har MASSVIS med krukor och urnor då:-)
Sedan älskar jag att sjunga, har varit sångare hela mitt liv*ha ha* ja jag började sjunga i kör när jag var 14 år och har väl sjungit nonstop till förra året då jag tyckte att rösten min blivit för gammal. Så nu sjunger jag bara när det är fest och om jag är någonstans där det finns en karaokemaskin
Förr broderade jag massor, men det har jag ockdå fått sluta med för händerna/fingrarna klarar det inte, inte heller stickning eller virkning. Men å andra sidan har jag gjort så mycket sådant tidigare så det kvittar faktiskt
"15 Jag måste bara få säja till dig att bilden du visar, före och efter är SKITSNYGG !!! Jag är jätteimponerad. Bra gjort !
Hälsningar Lotta P

Jag har hela livet skapat, provat på det mycket.Broderat virkat stickat osv.Även snickeri och keramik. tecknat. Inredning och husritningar. Även estetiska ämnen. Psykoligi, genetik och historia. har även sysslat meds släktforkning. Hundar i 45 år och katter sedan -83. Haft djur hela livet kaniner fåglar. Bodde även en period i stallet. Och jobbat med barn i alla aktiva år. Idag odlar jag i stora krukor uppställda för rätt arbetshöjd, när kroppen tagit slut. och så katter.
Det tråkiga med kattsidan är alla som pratar om sådant de inte vet något om. Felaktig ryktesspridning är tyvärr en större del av verksamheten. Så då är det ett måste att inte beblanda sig. Men samarbetet blir dåligt då. Har ingen aning om hur detta ska förändras för Persern bästa.

Intressant att läsa vad ni andra pysslar med förutom era katter då.
Själv lider jag av mina kroniska sjukdomar och det gör att jag inte orkar lika mycket längre utan orken går åt till vardagsgöromålen samt all omsorg runt omkring mina vuxna barn när de kommer hem samt såklart om mina pälsklingar - de är prio ett!
Men dagar då jag mår någorlunda bra, så bortsett från all den tid som går åt till mina katter och min hund, då blir det främst fotografering (med för tillfället urdålig kamera) samt skogspromenader med vovven (ofta i kombination!) och upptäcka nya vackra ställen där. Skriver gör jag en del, emellanåt ganska strukturerat men även detta påverkas av mina sjukdomar tyvärr. Sedan är jag en periodare då det gäller att måla i olja/teckna i kol, men det gör jag emellanåt iaf. Trädgården tar en del tid, tycker det är jättekul att pyssla i den och se hur allt utvecklas och formas. Datorn tar också en del tid, tycker datorn är väldigt kul att utforska! Sist men inte minst, att träffa mina goa vänner är ju en jätteviktig och härlig del i livet!!
Något jag lever efter är att för varje dag bli lite klokare, lite godare…….att växa som människa helt enkelt!
Att inte bara "flyta med" utan att tänka efter, utan att istället lära av allt som sker - det gör en både starkare och klokare och godare som människa!