Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2186 ggr
Marita-L
0

Vad tror ni??? Tyg!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla här ute… det är så att jag skall sy ett burskynke till en vän..schy…psss…visk..visk… hon vet inte om det ännu…Hemlis 

Jag brukar inte våga sy till andra för jag är så rädd för att det skall bli fel…men i detta fallet så tänkte jag ta en chansning

Hon har en colorpoint med helt otroligt snygga blå ögon…Glad !!!

Vad tror ni kan det här bli snyggt???

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b8259283-72f7-42f9-905f-3a5d3205ae07&Filename=Burskynke 001.jpg)

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

ett foto till…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ccfc63b9-83a7-467f-801c-52bc7ecbf7ee&Filename=Burskynke 005.jpg)

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

lite till….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=598283e7-a240-417e-9d35-67f5cffcc5c8&Filename=Burskynke 004.jpg)

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Oj va snyggt!

Kan man få bli din vän?

/ Carina

Marita-L
0

hahaha klart är du min vän också..hahahaha

Vad tror du ..kan det bli snyggt eller blir det för blått tro???

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Ja just det…ni som syr eller har köpt till en sverak dubbel bur…har ni länder fram då eller är det bara sidorna.+bakstycket som det är tyg på.. in vändigt !!

Sedan kommer ju taket naturligtvis men hur är det där inne…för alla foton jag har sett så är det inga längder på framsidan innan för utan helt rent… jag har sett ett skynke där längderna fram satt på utsidan… Hur har ni det?

Hoppas ni förstår vad jag menar..i min virriga stund..hahaha

Crystal Pearl´s

Dolleminas
0

#5 Det där bvlir nog kanonsnygggt till en CP (synd att inte jag har nån…) På sverak så har vi bakstycken och sidostycken på insidan sen finns det några som har lite på sidornas utsida fram (typ i hörnen fram till dörrarna) samt i "skarven mellan burarna", om du blir nåt klokare vette rackarn men hoppas du förstår mig… (är urusel på att försöka göra en bra skiss)

Chakmools
0

Tyget är jättesnyggt och borde pass utmärkt til en colorpoint med blå ögon. Vi inom Sverak har för det mesta bara tyg på insidan, sidor och bak. Provar infoga en bild så du ser :-)

Kittentotts
0

Jag tycker nästan det är snyggare så som sverak har det, då ser man ju inte gallret inne i buren heller ju

Men jag fattar iallafall:)

Tror nog marita med gör det

Jag behöver också nytt burskynke:)

Men jag har inte bestämt vad jag vill ha

/ carina

Annkis54
0

men Marita
VAD ska man behöva gå igenom för att vara en SÅN VÄN

sååååååååååååå snyggt tyg
nästa gång är det min tur…o psst psst..jag säger inget hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

#7  Tack..ja då vet jag ungefär hur det skall se ut… vilka fina katter du har på bilden Glad

Crystal Pearl´s

manbukten
0

Underbar blå färg, men jag älskar allt blått. Men en vit katt till detta tyg blir läcker

Marita-L
0

Nhä Annki man behöver väl inte göra så mycket…mer än "bara " vara en vän Glad 

För vänner skall man vara rädd om
för dom växer inte på trädKyss

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Jag var rädd för att det skulle bli för blått men… en colorpoint bryter ju av allt med sin egen lilla underbara färg..

Crystal Pearl´s

Trini
0

Det blir  jättefint!

Marita-L
0

Hur gör ni med taket? Är det någon som har ett foto på just taket?

Crystal Pearl´s

Dolleminas
0

Jag brukar bara ha en dubbelvikt fleecefilt med lite överhäng fram…

Boromir
0

Det kommer att bli supersnyggt till en colourpoint. Har själv flera olika blåfärger på burskynken.

Taken kan se lite olika ut, men många har "överhäng" framtill. jag brukar sy så att det går att knyta fast baktill om katten börjar bygga om. =)

Marita-L
0

#16 Men ramlar den inte ner??  Blir det inte för mycket vikt fram?

Snöre är ju bra… men kan man inte ha en kant ner till sydd runt om så man bara trär taket över buren? Om ni förstår vad jag menar..har lite svårt att förklara..Glad

Crystal Pearl´s

miascharming
0

Det blåa tyget är jättefint…

Vilken tur hon har som har en vän som dig Skrattande

Kram Mia

Marita-L
0

Tack alla för ert tycke och hjälp !!!

I morgon så ska jag ta fram symaskinen så jag får väl visa sedan hur det blev…tänk om det går åt skogen…OskyldigHemlis

Crystal Pearl´s

Trini
0

#18, det funkar ju om det är dubbelbur, men annars går det inte att trä taket mellan då två burar är en bur som är delad i mitten så att säga. Om man ska trä över taket så kräver det ganska exakta mått också för att det ska sitta snyggt. Ett par snören att binda i bakkanten är annars toppen.

Boromir
0

Det går ju att göra ett tyg som ligger ovanpå och sedan ett löst "rynkhuvud" som du fäster med spiraltråd i varje kant framtill, men jag vet inte om det hänger ner på mitten då. Tänkte om tyget är tungt? Att trä något runt verkar svårt då alla burar sitter ihop? Förstod jag rätt?

Marita-L
0

okej..tack

Crystal Pearl´s

simzonites
0

Bifogar en bur på det burskynke jag sydde senast till SVERAK-dubbelbur. Vi har bakstycke och sidostycken, syr en kanal och använder en gardinspiral att fästa upp dessa med. Taket har jag sytt med ett "nedhäng" och band i den bakre hörnen som jag knyter i gallret så det sitter kvar på sin plats.
Sydde också ett litet "toaskynke" som kan ge lite avskildhet till katterna Skrattande

/Lotta

/Lotta

Bullan
0

Marita!!! Jösses…det där skulle inte jag heller tacka nej till, så din vän blir nog supernöjdSkrattande Blir kul att se det färdigt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

cobbyluck
0

Snyggt med blått.

Du har en snäll vän som ska få ett så snyggt klädsel till sina katter.

Du får gärna bli min vän så jag oxå får ett sådant fint klädsel till mina katter.

Men jag kör mest ned tabby katterna nu så då passar inte det blåa. Nu kör vi med svart och silverfärgat.

Yvonné

Marita-L
0

Tack för alla era inlägg och med foton så att man kan se…vad bra !!!
Jag skall försöka få ihop något bra. Hörs igen snart…

#25 Ja vi får väl se..hon kanske inte alls tycker om detHemlis

#26 Ja svart & silver är snyggt !!

/ Marita

Crystal Pearl´s

SussiF
0

Det där är en sån där blå färg som jag bara älskar !! Den blir nog superduper till en blåögd colorpoint !

Ska själv försöka få till ett nytt burskynke till Östkattens utställning, hoppas axlar och armar klarar det :-(

Marita-L
0

Såå nu har jag försökt en stund i dag…man måste ju ta en massa pauser annars går det ju inteGlad

Allt är inte färdigt men jag har tänkt det lite så här…. säg vad ni tycker…fint som dåligt…

Tak

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=43eec4ca-b0e5-47f6-a1ff-9aa84fbd7bf4&Filename=Burskynke 004.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=729106ee-b953-479f-b009-be3f7d56ae68&Filename=Burskynke 002.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6bb3fd76-2f22-44e0-9460-1db1508f1edf&Filename=Burskynke 001.jpg)

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Sedan inne i buren så blir ju det rakta längder runt om i detta blåa..

Sedan håller jag på med ett toalett skynke… så här blir det ungefär…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=12d2168f-89fb-493a-966f-d242b6e75a08&Filename=Burskynke 009.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2ff6b23f-d619-47c1-b13e-5df9d14ad2b7&Filename=Burskynke 010.jpg)[](../ShowFile.aspx?BinaryId=2ff6b23f-d619-47c1-b13e-5df9d14ad2b7&Filename=Burskynke 010.jpg "Öppna länk i nytt fönster")

Crystal Pearl´s

Boromir
0

Det blir ju jättefint, mina katter skulle älska blommorna om de var inne i buren. Skrattande

Marita-L
0

#31 Ja vem vet det kanske blir slagsmål om vem som skall vara på toa…Glad

Crystal Pearl´s

Dolleminas
0

Men vad läckert… Börjar bli allmänt nyfiken på vad det skulle kosta om du ville sy ett skynke till mig också… (kanske lite ljusare eftersom jag mest ställer min blåpaddaspotted och till en enkelbur…) du kan svara om du vill inget krav på nåt vis, jag är bara så avundsjuk på alla som inte har en symaskin som påminner mig om mina saknade sykunskaper..

Marita-L
0

#33 Jag vågar inte sy på beställning..för rädd för att det blir små sy fel..Oskyldig

Sedan tar ju allting så lång tid eftersom mina händer inte riktigt är med jämt..fniss..

Tack ändå !!!

Det kanske finns någon annan här på forumet som är villig att sy åt dig?

/ Marita

Crystal Pearl´s

Trini
0

Vad snyggt det blir! Du är ju jätteduktig!!

Marita-L
0

Tack Trini… vi får väl se hur det blir när det väl kommer upp…hm..kanske ser hel knasigt ut..hahahaha
Själv är jag lite osäker på om vålangen på taket kommer för långt ner….Hemlis

Crystal Pearl´s

Dolleminas
0

Ingen fara #34 jag är bara så imponerad…..

Marita-L
0

#37 tack..

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

hur blev detta när det blev färdigt Marita???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
0

Också nyfiken :)

dara
0

guuu, vill bara säga vilken UNDERBAR vän du är. önskar jag hade en sådan

Marita-L
0

Tack ! Jag har tyvärr inget foto då det sitter uppe..sorry

Crystal Pearl´s

Sidentassen
0

Burskynket är bara sååå himla snyggt. Så duktig du är och va glad din kompis ska bli…………jag önskar jag hade en vän som kunde göra likadant för mig…

Hmmm….jag har ju ett tyg……….kansjk man skulle flörta med någon..hmmmSkrattande

//Lotta