Godmorgon alla glada
Här ä Ramnäs skiner solen från en molnfri hiimmel, men det är kallt ack så kallt fortfarande, jag hoppas värmen kommer snart.
Idag måste jag ut och hjälpa gubben. Vi ska ta ner syrenhäcken mot grannen, och den är inte liten precis. Men gör vi det nu kan vi köra skräpet till brasan och det är skönt att bli av med det.
Jag är jätteglad också för troligen har jag sålt Creme-Bullen. Det är en Pakistansk kille som köpte en hona för lite drygt ett år sedan som nu vill ha en till kisse.
Ska bara fixa så han kastreras innan flytt, men det är ju snabbt gjort på en sån här pas ung kille. Visst är det väl fantastiskt hur bra dom tar det när dom är så unga? När dom väl kommit ur "narkosen" så märker man inte att dom varit sövde eller gjort ett ingrepp. Annat är det när dom blivit vuxna, då är dom ju trötta och "dåliga" även dagen efter………….
Ha en skön dag nu allihop och njut av solen
Hälsar Lotta P

Haha Ramnäs :) Jag bor också där! Skoj..
Godmorgon!
Här skiner solen för fullt och det verkar att bli en riktigt fin dag. Lite kallt är det nu på morgonen förstås. Nu ska jag gå ut med mina vovvar.
Ha´det bäst i dag
önskar
Elisabet

Godmorgon fr Kungsbacka
Här har vi druckit kaffe ute vid 8 imorse
Sen har vi fixat i vår lilla kattgård, just nu tar gubben ner lite för få nästa del passa in, snart blir det kafferast igen.
Jag fick ett raseriutbrott när en Rottweiler med nithalsband kom farande in i vår trädgård för jaga efter vår huskatt för en stund sen, trodde hjärtat skulle hoppa ur av ilska då denna killen som är en gammal klasskompis t äldsta sonen min käftar emot om att jag vore rädd för hunden. Världens goaste kille va han som liten av arabiskt ursprung, nu en överkäftig kille som ska stila med en lösspringande Rottweiler. Och jag blir rasande då de ska ha hunden för stila med, inte som en vän. Ska ta mig ett snack med hans föräldrar som jag lovade göra, men blir säkert skrik o gap om jag känner till i sånt här. Brrrr så förbannad!
Nu ska jag varvva ner med kaffe
Hoppas ni andra också får en solig dag!
/ Carina

"Varva ner med kaffe" Carina? Det var då första gången jag hörde att man kan varva ner på koffein, men allt är ju relativt.
Gud vad tråkigt att behöva ta sådana här diskussioner! men du gör helt rätt som tänker så här. Ta diskussionen med föräldrarna när du är lugn, och tänk på att inte "attackera sonen för hårt för då har de inget annat val än att gå i försvar för honom, även om det var han som gjorde fel. Du vet ju själv hur det är med blod och vatten och allt det där :)
I Göteborg har vi ytterligare en underbar dag. Få se hur mycket sol det blir för mig igår då vi satt i många timmar i solen igår, på ett fik i Haga, och det bränner lite i skinnet. Dagens I-landsproblem!!
Annars har jag nyss installerat en jättebra handdusch i köket som jag tänkte skulle bli en utmärkt kattbadplats, så det kliar lite i fingrarna att prova. Det var då attan att katterna är så gott som nybadade, så jag får väl vänta några dagar till =)

Godförmiddag alla.
Här skiner oxå solen från en klarblå himmel,UNDERBART!!
Idag ska jag ut på en liten turnering och besöka några trevliga människor.
Börjar i Borlänge för att träffa en kattungeköpare och sen tänkte jag åka förbi Ludvika på en kopp kaffe då jag ändå är i närheten.
Jag tror jag kopplar på släpvagnen och tar med mig en STOOOOR såg och kapar det där trädet som Chatrine får så mycket fint i ……..eller,förresten, jag kom på en idé …..jag kan ju palla nåt snyggt igen….hon har ju visat oss så mycket fint på sista tiden så nånting kan man väl ta med sig hem:-) Bara hon inte kommer på mig *blink,blink*….nån som vill ha nån liten underbar varelse medans jag ändå håller på? hihihi
Ha en underbar dag allesammans
Kram // Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jamen Lena då, när du är så nära som Ludvika, då kan du ju lika väl ta turen runt Ramnäs hem, och stjälpa av en "frukt" från "trädet" med STOOOR T !! Ring när du åker så fixar jag käk:-)))
Kör försiktigt
Lotta

Goreftermiddag här är det feber läge.
#5 Absolut Lena Ryggsäcken full. Såsana blommor kan väl alla ha ett par stycken.
Haa en bra dag
samma väder i Trollhättan
kaffet står på o atlandörren är öppen o det låter "galopp galopp" bakom mig
det är livet det se`
håller tummarna för dig med grannen Carina

God middag!
Slog upp de violblå kl 6.45 i morse och unnade mig att sitta och dega med en tidig frukost och en ny bok som anlände i veckan.
Både gubben och jag har varit flitiga här under förmiddagen men nu tog han sin "lilla" tvåhjuling och drog iväg med polarna och jag själv unnar mig en stund vid datan. Himla bra med mobilt bredband, perfekt att sitte ute på altanen i strålande sol med laptopen i knäet och kolla runt.
God förmiddag ifrån Linköping!!!
Här är det strålande sol oxå!!! Helt underbart!! Och här byggs det inhängnad för fulla muggar! =)
Ha en underbar söndag allihopa!!

#4 Vissa behöver koffein för varva ner, jag är en sådand individ
Jag ska vänta med prata med hans föräldrar tills tillfället blir bra, då vi är ute och träffas via en promenad
Hoppas ni alla haft en underbar dag!
Nu är vår kattgård klar! Detta blev 1 åringarnas födelsedagspresent
/ Carina