Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1280 ggr
simzonites
2008-04-13 21:51
0

Nytillskott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ett tag sedan jag var aktiv nu….Än en gång tack till alla för ert stöd i vår sorg efter Vilhelm. Och tusen tack för den vackra blomsterbuketten vi fick med bud.

Jag har sett att vi fått en hel del nya medlemmar här på sajten, välkomna hit!

Jag vill också passa på att presentera vårt nytillskott här hemma, vår lille whippetkille - Elvis. Efter en hel del funderingar så kände både Johan och jag att vi behövde något att engagera oss i och något annat att tänka på och bestämde oss för att fullfölja våra hundplaner. Hundvalpen är ju naturligtvis ingen ersättning för ett barn utan en liten krabat som lyser upp vår tillvaro. Förhoppningsvis leder hundägandet också till nya sociala kontakter för mig som sjukskriven.

Katterna är väl måttligt förtjusta i den nya familjemedlemmen men både han och katterna är väldigt duktiga och än så länge funkar allt jättebra.

Tips om vad som är bra att tänka på för att få vardagen hemma att fungera så bra som möjligt från er som har både hund och katt mottages tacksamt. Jag tänker till exempel på lösningar för katternas mat och deras toalådor.

/Lotta

/Lotta

ophelia
2008-04-13 22:06
0

Grattis till den lilla valpen.Han ser helt undebar ut.Namnet Elvis förpliktigar ju till att bli en liten hjärtekrossare.

Hihhi valpar och kattlådor brukar funka bra om man vill ha hjälp med att tömma lådornaSkrattandeKram Sylvia

krasivis
2008-04-13 22:07
0

Grattis till den lilla hunden!!!

Lite tips ja: Mina katter får äta sin mat uppe på en bänk annars så äter hundarna upp allt!

Om katternas toalådor: Min ena hund bryr sig inte ett dugg! Den andra kan i perioder ta ett litet mellanmål ifrån en toakattlåda. Äckligt! Hon skäms men kan inte låta bli verkar det som.

För övrigt så funkar de alla bra tillsammans!

//Elisabet

yadhayezibas
2008-04-13 22:13
0

Om hunden äter bajs i toalådorna så har de mineral brist oftast. Han ser jättesöt ut eran nya valp! GRATTIS!! Och lycka till!!

Hälsar Pethra

Marita-L
2008-04-13 22:26
0

Jag har två små hundar å mina går kanon i hop med katterna. Jag har hört så många säga ..ja men hur kan du ha maten ihop.. Men jag säger bara att ja det gick nog en säck i träning men nu bryr sig dom inte om katternas torrfoder för ja det finns ju där lika mycket som våran egna mat..

Men alla mjukmat måste jag vakta tills alla har ätit för det är ju en helt annat femma…smaskens..hahaha

En hund äter ju alltid som om maten var den sista mål i livet men efter ett tag så märker den ..ja men inte behöver jag äta ihjäl mig maten tar ju aldrig slut..=)) Men det är klart det blir några mätta sprick magar i träning men det fungerar..

Han ser jätte go ut Lotta!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

manbukten
2008-04-13 22:30
0

Jag ställer upp eller har avgränsning där pottor och mat finns. Mat och vatten finn tex. på badställningen över badkaret och toa låda på tvättmaskin. Diskbänk är ockse en idee. Pottor kan ställas mot ett hörn med öppningen innåt, lättare att hinna stoppa. Annars tycker jag det är en underbar kombination med hund och katt. Kanske du ska fråga fram över om något dyker upp.  Tycker ni gjorde hellt rätt, något nytt att fokusera på. Det är bra för själen och hjärnan att få vila. Och ett djur händer det saker runt. Och enn hund ger otroligt mycket kontakter och frisk lufft och motion.

Lycka till och ha det så gott det går

Mona

Kittentotts
2008-04-13 22:40
0

Åh va fin Elvis är! Hörde en fågel viska att nu har de där i Kalmar skaffat ytterligare en fyrbenting:) Grattis till denna sötnos.

Och att ha hund ger mkt nya vänner, och..det är fridfullt med alla promenader som gör man mår så bra 

Här har vi bänk i Grovköket för katterna där de har sitt torrfoder

Innanför grovköket finns lådorna, vi har aldrig haft problemet med hundar och bajsätande, så detta är inget vi haft jobbigt med

Men maten är ju naturligtvis extra god som katterna har, så va lättast ha ha den högt upp

Kram på er!

/ Carina

Sidentassen
2008-04-13 22:56
0

GRATTIS till nytillskottet i familjen, han ser onekligen pussvänlig ut :-)

Jag var till en bekant som har en stor hund som alltid skulle äta ur lådorna.   Hon hade köpt en sån där utdragbar spaljé i plast som hon ställde för dörren till toaletten sedan hade hon klippt bort nertill, jag tror det var två pinnar så katterna kunde krypa igenom där, Himla fiffigt faktiskt. Själv drog hon den ju bara åt sidan när hon skulle på toa…………. man skulle egentligen kunna fixa något med spaljeer vad gäller maten också.

Lycka till med honom hur det nu än går med mat och toalådor

Hälsar Lotta P

Dockan
2008-04-13 23:19
0

FörvånadVovVOV va kul med en lekkompis MAJKENKyssbjmhund197.gif (31717 bytes)

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
2008-04-13 23:30
0

#7 Lät mkt fiffigt med gallret, så länge inte hunden är lika stor som katterna iallafall

Något ha med i tankarna annars

/ Carina

Dockan
2008-04-13 23:48
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har borrat ett hål i dörren där jag har lådorna,katterna hoppar in glatt,men Majken kommer inte in bra va.LenaOskyldig

Hälsningar LENAGlad

Tessan73
2008-04-14 09:22
0

Jättegrattis till er nya familjemedlem,,o så söt

//Tesasn

Mustang
2008-04-14 09:54
0

Åhhh så söt han va, jag vill åxå ha vovve……

Grattis!

/Anne

Lovebuffen
2008-04-14 10:34
0

GRATTIS till supersöta valpen!!

Jag har stor vovve här hemma som i början gärna ville sno katternas mat, så därför satte jag inte deras mat på vår toalett (som är ganska stor), och så satte jag för ett kompostgaller i dörren, med en springa på ca 1.5 dm som vovven inte kommer igenom, men som katterna lätt kunde gå ut och in igenom, och därmed fick de ha sin mat ifred. Dock tröttnade jag på att alltid ha kompostgaller där, så jag tog helt resolut bara bort den en dag, och jodå, vips så var min hund där direkt och skulle äta, men då sa jag till honom några ggr och efter det stjäl han aldrig mat därifrån. Han är jätteduktig!!

När det gäller kattlådorna så har jag aldrig haft problem med det eftersom jag har kattlådor med tak, så bara katterna kan gå in där och min stora goa vovve kommer inte in där, eller vill iaf inte bemöda sig med att gå och rota i den. Så det fungerar bra.

När valpen vuxit till sig så ge mycket, mycket motion, lek, aktivering och goa ben, så kommer den att låta bli allt den inte får. Glad Underbart är det med en liten valp i huset - och sååå mycket jobb! Fast roligt jobb. Varmt lycka till med den lille!Glad

Bullan
2008-04-14 11:09
0

Jag har en kattlucka i dörren till toaletten och kattmaten och katternas vatten har jag på klätterställningen!

Funkar klockrent…ingen hund i vare sej maten eller pruttlådornaGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Millan1971
2008-04-14 12:28
0

Grattis till den söta valpen!!!!

Annkis54
2008-04-14 13:08
0

grattis till er nya familjemedlem Lotta
jag har inga goda råd ang. hund
har aldrig haft nån hehe
men du verkar ha fått bra svar ovan
hålet i dörren var ju kanon >Lena

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
2008-04-14 18:28
0

Grattis till Valpen Skrattande

Jättesöt Kyss

Kram Mia

Trini
2008-04-15 21:44
0

Grattis till nytillskottet!! Han är bedårande söt!

Lunatismatte
2008-04-16 10:51
0

Vad roligt med en liten vovve Skrattande Söt är den ju ocksåFlört

Kramar Jessica

nettan123
2008-04-19 21:27
0

Åh, vilken söt vovve, håller nog med #1 om hjärtekrossare.