Godmorgon Sverige
Här i Göteborg har vi en härlig morgon - solen skiner från en klarblå himmel och spårvagnana rasslar utanför balkongen där jag sitter med en latte, morgontidningen och 2 katter runt fötterna.
Och så är det ju FREDAG! Blir det bättre än så här? =)

Här i dalarna är vädret oxå vackert, blir nog lite pyssel i trädgården idag=)

I norr skiner solen också, inatt hade vi en halvplussgrad, så det går åt rätt håll även här uppe i norr.
Fast jag nästan gett upp hoppet om våren, men vi har fortfarand 50 cm snötäcke. Burr
God morgon på er allihopa!!
Här i Linköping är vädret oxå toppen fint! Jag såg på vädret att det ska bli sommarvärme idag o hela helgen! Hoppas det blir som de sagt!! Här ska vi börja bygga våran inhängnad åt katterna i eftermiddag/kväll. Får vi se hur det går…
Har en karl som inte är alltför händig så jag kanske får ringa efter min mors gubbe han är duktig o snabb!
*hihi* Får nog bli lite pyssel i trädgården för mig oxå, är så kul att se allt som kommer upp nu.Eftersom vi flyttade in i december så har vi inte aning om vad som kommer upp.
#0 Oj vad sugen jag blev på en Latte nu, får nog ta o göra en.
Ha en fin dag alla!!
Hälsar
Pethra

Lyllos er som som kan vara ute när det är fiiint väder!
Själv så måste jag jobba…..kan ni inte ge mej lite tips på vad man kan göra så man får vara hemma hela dagarna och tjäna en massa pengar??????

Godmorgon här i Stjärnhov lyser solen också ska till Stockholm och shoppa lite idag och träffa ungarna och se hur många man får med sej hem över helgen
Många soliga hälsningar från
Britt-Marie
Godmorgon! Solen skiner här med men jag måste åxå jobba idag, hela dagen ända till kl 18… Även jag tar gärna emot tips om hur man kan vara hemma med kissarna hela dagarna och ändå ha råd att leva
. (Jag missade att gifta mig rikt).
/Anne ; )
#4 jag jobbar som vikarie o hoppar runt på olika dagis och skolor så jag får ihop väldigt mkt timmar vissa veckor så då kan jag ta ledigt ibland när jag tex ser att det ska bli fint väder lr när katterna behöver lite extra omsorg!!
Underbart att ha det så tycker jag!!
Sen har jag en karl som tjänar 3 ggr så mkt som jag *asg* så det är ett bra tips oxå att skaffa en sån!! *asg*

#4 Jag skall springa till jobbet nu Chatrine, så här får man bara njuta vädret på morgonen :)
#6 Jag tror inte på att gifta mig rikt Anne, bra kvinna reder sig själv! (alltså, bli rik på egen hand!
)
#8 Jag har valt fel branch, jobbar i affär och då tjänar man inte så mycket men jag trivs såå bra och det är ju faktiskt värt mer. 
Jobbar ju bara 5 dagar i veckan och kan ta ledigt när jag vill så jag ska inte klaga….
Har faktiskt tagit några dagars semester nästa vecka så då får jag vara hemma och klappa på katterna, hoppas det blir bra väder då åxå.
Kram på er!
/Anne ; )
Här i Mälardalen är det mycket vackert väder, klart och vindstilla. Jag har redan varit ute på en timmes promenad med mina hundar. //Elisabet

Kanonväder även här i Sandviken,det är ju UNDERBART. Tänk vad glad man blir bara solen visar sig och dessutom värmer.
Jag är ledig idag och ska passa på att städa på fm sen blir det nog en sväng ner på stan för att kolla vårstövlar eller ett par snygga skor.
#4 jag har ett bra tips som jag anammat……ANSTÄLL 4-5 st som sköter rulijansen så är du hemma och ligger i solstolen och tar dig en välförtjänt paraplydrink och klappar på katterna:-)
Vi ses på söndag.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Godmorgon!!
Härligt väder här med. Tyvärr ligger jag i feber och kunde inte gå till praktiken idag. Fredag är annars min favvo-dag, men nu har jag bara ont i kroppen och en tät näsa :(( Nä vad jag klagar.
Hoppas att man är piggare imoron och kan ta en lång promenad, det fina vädret ska ju hålla i sig :)
Önskar alla en härlig dag och helg
//Trini
Tjejer, har ni inte förstått det här??? Ni föder ju upp KATTER, det är DET ni/vi blir rik på !!!
*nej* Sjojar självklart, vilket ni redan förstått. Men får ni inte höra det från kattspekulanter och dito ? Det får då jag höra ofta. Jaha, det är det här du livnär dig på……………… Folk har väldigt svårt att förstå att det kostar pengar att ha och föda upp dessa småttingar……………….
Jag ligger inte hemma och tjänar en massa pengar som #4 tror att vi som är hemma gör. Jag personligen är sjukpensionär med en MYCKET låg pension, 6400.- netto, så hade jag inte haft min älskade man som tjänade hyfsat bra, ja då hade vi aldrig klarat oss. Å andra sidan har vi inte så dyra vanor, köper sällan kläder och skor, röker inte, dricker inte heller vilket gör att vi till och med kan spara en slant till semester och annat:-)
Men det var vädret vi skulle prata om. Som #10 redan berättat har vi här i Mälardalen strålande solsken och jag väntar bara på att lakanen ska bli färdigtvättade så jag kan hänga ut dom på tork. Tyvärr så blåser det en del vilket betyder att jag inte kan vara ute så länge, men en stund ska jag ut och njuta av värmen iaf:-)
Önskar er alla en fortsatt bra dag gör
Lotta P

God Middag!
Här i Kungsbacka har vi solsken med lite blåst, men känns mysigt med solen som skiner
Själv har jag varit och vaccinerat 5 katter på morgonen, va lite slit med alla burar
Nu ska jag börja ta fredags städet, sen i eftermiddag ska jag köra pojken till hans kortishem
#4 Jag lovar du hade tröttnat vara hemma, finns inget mer ensamt än detta. Jag är hemma varje dag, detta sen 1992 då jag va tvungen vara hemma med min stora pojke. 1997 fick jag Jimmy som nu är 10år, han har en härnskada av mindre grad, men detta kräver ordning,planering.
#6 Vi har iallafall mat för dagen:) Och socialt liv med arbete är mkt värt.
/ Carina

#6 Hallå! Godmorgon alla!
Det är tvärt om, då du hemma pga sjukdom. Skaffar du en dyrbar runerande underbar katthobby. Det går alltid ut mer pengar än in. Finns inte någon som går hemma på heltid med katter som inkomst och försörjning.Då måste det handla om kvantiteter av kattkullar och oseriös uppfödning. Det är något som möjligtvis går med andra djurarter.Tex mjölkkor,travhästar osv. De här är en hobby med massor av utlägg och uppoffringar. Man måste brinna för djuren i det här fallet Perser. Men en bra hobby det håller en igång. Nyttigt för alla åkommor. Men kan man motionera är hund ett bättre allternativ ger mer sociala kontakter också.
#13 Har också fått frågan av köpare om vi lever på detta, Då priset varit uppfödningskostnad.
här i Trollhättan har det varit strålande sol idag oxå, o riktigt varmt. Ingen blåst
så jag har suttit ute ganska mycket. Katterna oxå
jag går oxå hemma….STORMTRIVS med detta
FÖRSTÅR inte hur vissa hinner jobba
som tur är så har jag en gubbe som tjänar skapligt
så vi har både mat för dagen o lite till
vi har det JÄTTEBRA.
har ju oxå en funktionshindrad son som bor hemma….o ger MASSOR MED KÄRLEK till oss alla.

Jag kan bara konstatera att jag inte trivs med att gå hemma. Gick hemma 1 år när jag sagt upp mig från jobbet innan jag startade trimmet och nu har jag gått hemma en månad.
Skillnad vore det om man var miljonär då skulle jag inte jobba en dag till i mitt liv. Min gubbe tjänar riktigt bra men vi har fått skära ner en del (mina shoppingvanor) och nu när jag återgår till arbetslivet så kan jag unna mig allt det där jag så länge velat ha men inte haft råd med!