Rosa(?) tuttar
Ja, jag har ju alltså min lilla Loppa dräktig, som jag glädjestrålande skrev i en annan tråd. Där nämnde jag också att jag skulle ta bilder på hennes bröstvårtor och lägga upp - för så här lite "tillväxt" och färgförändring har då inte jag sett förut i alla fall…
Hon var 5 veckor dräktig igår, och jag tog de här bilderna nu på morgonen, titta bara:

Överst: Hela Loppan, som börjar "stabba till sig" så det syns nu (hmm, kanske skulle tagit den bilden uppifrån…)
Mitten: Lägsta bröstparet, mellan bakbenen. Där brukar förändringen vara först och tydligast tycker jag.
Längst ner: Näst högsta bröstparet, där hon har tydligast förändring. Inte så mycket på färgen, men de har växt lite.
Inte så konstigt att jag fick använda mig av vetrinären för att bekräfta dräktighet? (Visserligen hade jag känt något, men jag ville ju så gärna att hon skulle vara dräktig att jag tänkte "Jag kanske inbillar mig, det kan vara njurarna
)
Har någon annan varit med om det här?
/Emma
Näe Emma, detta har jag aldrig varit med om. Hoppas verkligen dom växer till sig så bebisarna har något att suga fast vid när dom väl kommer, för som dom ser ut nu lär dom ju inte få i sig något.
Men det ska väl ordna sig med det kan jag ro. Hade hennes mamma Squeek bra med mat till sina små?
Spännande spännande ska det onekligen bli. Som jag sagt tidigare så gläder jag mig oerhört mycket å era vägnar över denna dräktighet
Hälsningar Lotta P

Tack Lotta, det värmer :)
Nej.. jag har inte sett något sådant här förut heller… Jättekonstigt. Squeak hade massa mat åt sina bebbar, och Loppan har ju varit dräktig en gång förut (en kull som vi tyvärr förlorade) och då hade hon knallrosa bröstvårtor och mycket mjölk.
Nå, jag gör vad jag kan. Hon får som sagt lite tillskott (Red Rasberry och lite närmare planerat datum även Marshmallow Root/Läkemalva) som skall hjälpa produktionen, och om det inte skulle hjälpa har jag KMR, nappflaska och sonder/doseringssprutor hemma… Men det vore ju för trist om hon inte skulle fixa det själv.
Jaja, hon har ju 4 veckor på sig att fixa till mjölken, men ärligt talat reagerade veterinären också på att mjölkkörtlarna inte kommit igång…

#2 Tror inte du behöver oroa dig alls
Visst har jag haft honor som man trott inte va dräktiga då man sett deras tuttar, men då de väl kommit mot slutet har de haft så mkt mjölk att jag trott de skulle spricka
Sen finns de som går med små tuttar och när de väl fött kommer så mkt mjölk
Så tycker du ska ta det som det kommer, skulle det vara hon inte har mjölk så oroa dig då, men det tror jag hon har:)
Önskar dig all lycka!
/ Carina

Tycker inte heller att du behöver oroa dig. Så där har flera av mina honor sett ut tills ett par veckor före förlossningen. Jag var duktigt osäker ibland på om de verkligen var dräktiga. Men vid förlossningen har de haft gott om mjölk och det har inte varit några problem.

#3 & #4: PUH! Ni kan inte ana vad skönt det känns att någon annan sett det här. Jag har haft rätt många kullar i min dag (eller ja, inte jag… utan katterna) och för mig var det första gången detta hände. There's a first time for everything =)
Appropå sonder och KMR etc… Jag hoppas/tror inte att det skall behövas, och vet att det kanske kan tolkas som överdrivet oroligt, men jag har det hellre hemma IFALL ATT, än att behöva panikhitta det i sista minuten om något går fel. =)

#5 Jättebra ha detta hemma, det har jag alltid, man vet ju inte vad som kan hända inför förlossning osv, så det är en trygghet.
Jo jag har också en tjej nu som är som din, tror hon är dräktig
I så fall går hon in i vecka 5, men hon va likadan förra gången också, hade gått om mat, så hon delade mig sig t en annan honas bebisar också
/ Carina