Skogspromenad
Tänkte visa er vår dagliga rutin med promenad i vår skog
Varje morgon kl 8.10 går vi med vår Pojke Jimmy en bit bakom huset där hans skola ligger, sen går jag, Kajsa(vovven) & Mimmi(Jimmys katt) vidare in i skogen som ligger ovanför skolan
Mimmi är idag 6år, hon va första katten hos oss. Vi har ju bott på landet med höns o annat runt oss innan flytten hit, så för Mimmi är det en stor omställning att flytta in till stan. Vi trodde aldrig detta skulle fungera, men Mimmi är idag Innekatt, detta har hon valt själv då hon är rädd för allt ute. Men att gå med oss upp i skogen varje dag är hennes höjdpunk. Hon pratar i ett i skogen, gör sina behov i löven, klättrar och myser sig av att komma ut varje dag med matte som trygghet vid sin sida.
1a bilden visar Jimmy skola och första delen av vår promenad, skogen ligger precis vid sidan av gångvägen upp:

Vad underbart=) Helt underbart=) Man kan ju se hur lycklig hon är=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#4 Ja hon älskar verkligen detta, och vi va minst lika glada som mimmi då vi förstog att detta va något vi kunde ge henne för hon skulle få må bra. Kan säga jag va så ledsen för Hennes skull den dagen vi skulle flytta hit, men det ordnade sig så bra för oss alla. mimmi är ju min pojkes katt, de är ett ihop
/ Carina
Vad härligt det ser ut! Mimmi och vovven ser ju också ut att vara bra kompisar. Skönt att alla fann sig tillrätta på ert nya ställe!
Lite sådär har jag också med vår huskatt. När jag går ut med hundarna så följer hon med oss.

ojjj vilka mysiga bilder, gud va mysigt för er att det funkar så här, o att katten följer med,,,helt underbart.
//Tessan
vad härligt det ser ut, med promenaden Maggan47

Men gud vad härligt det ser ut! Förstår att det känns skönt att kunna ge Mimmi lite utetid, och så häftigt att hon följer med. Hunden på koppel men inte katten - måste bli en del kommentarer om ni möter folk? =)

#9 Ja vi får många leenden
Man möter många som frågar om hon inte smiter mm, men Mimmi viker inte fr min sida. Däremot hunden hade tagit sitt språng iväg om chansen va framme:)
Det är fridfullt ha med djuren upp i skogen, man känner en rogivande känsla att ta dessa promenader.
#6 Ja Kajsa o Mimmi är bästisar, de brottas ena stunden, nästa ligger de och pussas. Vi har ju alltid haft hund, men katterna kom först 2002, så de har vuxit upp med våra katter
Vår andra hund dog för några måander sen, men han va så glad i katterna, och han älskade då kattungarna kom i huset, kalle va så sugen få hälsa, va en evighet för honom ibland utanför hagen att vänta
Här är han med en av våra småttingar som somnat på hans tass:

Ååhh, han ser ju världgo´ut eran Kalle! Så lugn och fin!

men så härligt det ser ut på eran promenad. Blir så avundsjuk på er som har hund också… Längtar efter hund, är uppväxt med hundar. Och vilken mysig katt som går med er :)
Ser verkligen härligt ut!! =)

Vad rörande att läsa om er morgonrutin med promenad i skogen!
Även jag hade en katt tidigare som alltid följde med mig och vovven på våra promenader. Hon sprang alltid lite före, och så stannade hon och vände sig om och tittade på oss med svansen i vädret som om hon ville säga att "kusten är klar, ni kan komma nu". Usch vad jag saknar henne!! 
Förstår ni njuter av era morgonrundor!!

#14 Förstår din saknad av katten, det blir nog alldeles speciellt. Mimmi har alltid gått promenader med oss även på landet, ja nu är hon en gammal tjock tant:)
#12 o # 13 Visst ser det mysigt ut, och är det också.
Hund är nog något jag inte klarar mig utan, detta tillhör min uppäxt, dock har det varit schäfrar som min pappa brukstränat, men så skönt med en bestämt dam i huset av liten storlek nu
Rena paradiset som du visar upp Carina
vad underbart att ni trivs så gott allihopa
Så mysigt med katt och hund promenad, undrar om inte Maskot skulle följa med åxå för här hemma (inne) så är han som ett plåster, ska dock alltid vara först.
Vad fint ni bor.
Kram Anne

#16 Javisst är det härligt med våren:)) Nu grejar man ute och planerar, alltid är det djuren som man tänker på så allt ska vara bekvämt, men det är så roligt!
#17 Ja jag har aldrig mått så bra som nu, vi bo så underbart, skolan bakom huset, bästa vännen rätt över,så bekvämt som imorgon då vi ska ta oss en tur långt på kvällen, då är Kajsa vovven hos min vän, då kajsa ska sova el de åka, ja då går hon bara in med kajsa, så underbart!
#18 Vi har en härlig baksida också, men den håller jag på greja i, ska nu upp altan o annat i vår, en liten rasthörna har katterna fått så länge, och där stannar skolbarn jämt, man hör, titta en katt o en till åh där kom en till:) alltid mysigt! Katterna har gjort folk pratar
/ Carina

Så brukar det se ut då vi e ute med, Bea älskar att springa efter i skogen med oss, fast på behörigt avstånd från de kopplade hundartna, för att retas lite hehe

Det ser jättemysigt ut på era promenader, hon får verkligen leva ut en stund, lyckliga katt.
Oj vilka härliga bilder!! Jag missade mkt igår då det helt plötsligt saknades program på min dator!!?? Höll på att bli tokig på't innan jag fann ut lösningen.
Så härligt ni måste ha det på era morgonpromenader :)
Korten är helt underbara!!