Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1731 ggr
MonicaLagerquist
0

Vill se bilder på maskade EXO

Nu vill jag bli inspererad.Vill se alla era vackra maskade exoter.Gärna perser oc kså.Men eftersom att jag inte gillar pälsvård kommer det aldrig att bli en perser men en EXO är jag sugen på.

Stolt ägare till tre La permer

AnnaKarin
0

Men Monica, ska du ha colourpoint när du kan få bruntabby ?Cool

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

MonicaLagerquist
0

#1 Har du inte hört talas om ordet också?

AnnaKarin
0

Glad

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Boromir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag letar med ljus och lykta efter en cp exotic att köpa. Jag lovar, de växer inte på träd. Har nu börjat söka efter en dilution exotickille istället. Några förslag….?

Nu blev detta ett sidospår..F'låt!

Hoppas det dyker upp några vackra bilder, ni får hålla tillgodo med en cp-perser så länge.

Annkis54
0

hade inte Manbukten en colourpoint bland sina ungar????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

jag tror inte att det är så många som har maskade exoter…
därför blir det nog lite tunt i tråden

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

såg på en hemsida idag den första för mig en colorpoint vitfläck? Är det nån mer som sett en sån? dom är väl inte godkända av Sverak va`?

Söt var den i alla fall och bra typ.

ska se om jag hittar tillbaka till där jag var o bifoga länken så ni får se

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

Här är länken

http://www.otouma.com/anglais.html

klicka på shows och scrolla en bit ner :-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

manbukten
0

#5 Ja ankkis har en chokladmaskad bland mina bebbar. Men inte exo.

#8 Påminner mycket om dina ragdoll i täckningen, men det är inte godkända i Sverak. Söt

MonicaLagerquist
0

Tack för dom bilder jag har fått.Vitfläck är jag helt emot.Gillar det inte alls och absolut inte på maskade katter.Ja ajg vet att det är löjligt men så är det.

manbukten
0

#10 jag älskar vitfläck och maskat men tror inte på denna kombination. Raserna ska lite ha lite säregna drag. det är ragdoll teckning och där är det charmigt. men tror inte vi behöver fler varienter. Har tyvärr ingen bra nytagen bild på min och datorn vill inte ta imot kameran idag. Annars hade jag gärna skickat en bild.

Millan71
0

Jag har ju en cp hona o tänkt para henne med min benji som är vitfläck,tror ni inte att det kan bli bra?Jag säljer ju bara till sällskap isåfall…är med i Idp så dom godkänner ju det….

manbukten
0

Alla gör som dom vill men förättsättningen är att vitfläcken har maskade anlag. Annar blir det bara vitfläckar och solida. Inte förrän nästa genaretion får du blandningen

blackangel
0

oh solida syster ;)

Summerwinds
0

Hur gör SVERAK med avkommorna efter en ej godkänd färgkombination? Får ungarna avelsförbud eller hur funkar det?

manbukten
0

#15 Förr var det så att det fick färgen X= icke godskänd. Vad jag vet är det fortfarande så

Summerwinds
0

# 16 får man fortsätta att avla på x-färgerna och deras avkommor? Eller betyder det bara att de inte är tillåtna att ta cert på utställning? *nyfiken*

Millan71
0

Tur att man är med i idp då…men har inte bestämt mig ännu ifall jag skall avla på malwa överhuvudtaget än eller om jag skall försöka få låna en cp hane o para Malwa med…nåja än har jag inte ens sett några som tecken alls på löp…

IdaJ
0

#17 som jag fattar det får man avla på x färgerna bara katten har ett avelsgodkännande eller får Ex på utställning.

manbukten
0

#17 Vet ej är IDP:are men låter troligt det IDA skriver Men i början av 80 talet då jag var med i sverak och min uppfödare hade choklad var x reg och fick användas i avel

SofiaJ
0

#0 Ville bara säga att Degerlidens har en snygg rödmaskad exotichane. Tyvärr är han kastrat, men på deras sida borde det ju finnas någon bild på honom på deras sida, om du vill se en bild på honom. Törs inte kopiera och lägga upp utan deras godkännande dock. För annars verkade det ju vara tunna med maskade exotics..

isnornin
0

#4 å så vacker den katten är på bilden:)

MVH Isnornin

MonicaLagerquist
0

Tack för den infon.Trevlig hemsida på Svenska.Det uppskattar jag.Vackra katter har dom också och PKD fria.

SofiaJ
0

#23 jajjamensan , de har riktigt fina katter. Den maskade exoten var tänkt som avelshane men visade sig bära på PKD trots UV-scanning, så därför blev han kastrat. De arbetar mkt för att få bort pkd, och väntar på en ny maskad exotichane, men jag tror inte att den har tillverkats än… så det verkar komma mer..

Boromir
0

#22 tack! hon har just nedkommit med 5 små sagogryn…..4 dygn idag. Hur går det med bilder på maskade exotic?

#21 Instämmer, Rover är en snygg kille, EC, tror jag innan han blev kastrat. Dessutom är han en mycket trevlig katt.

Rina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej,hittade/tittade in på denna sajtenförsta gången i år i april! första gången på länge hade nästan glömt bort denGeneradoch eftersom colorpointexoter är min favvovariant hajade jag till när jag såg denna tråd,bifogar en bild på min sköldpaddsmaskade saga i bebisålder och infogar henne + syrran smilla-EXO f 21 33(hoppas detta fungerar…)

men nog finns det väl fler maskade exoter?Vill åxå se flera!!