Lite stolt......
……..kan jag ju säga att jag är till att få äga en IxiDixikatt då Chatrine blivit utsedd till
ÅRETS UPPFÖDARE!!!!!
Inget konstigt med det iofs,för fina katter har du ju alltid haft,och nu har jag en av dom :-)

JIPPIE!!!!
Way to go girl.
Ha en underbar fredagkväll vännen så hörs vi sen :-)
Grattis till alla er andra oxå som placerat sig bra och hoppas ni får en trevlig kväll.
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Ja, jag tittade på Sverak's hemsida och resultaten för år 2007.
De 5 första av Vuxna, Kastrater och Kattungar/Juniorer är de som får priser att hämta på Prisutdelningen vid årsmötet i Västerås denna helg. Den enda IxiDixi-katten jag hittade var nr 3 kastrater, IP & EC S*IxiDixi's Creme de la Creme, ägare Eva-Lott Carlsson
Jag vet faktiskt inte hur man räknar ut Årets Uppfödare. Jag har nämligen sålt så få av mina fina kattungar till avel och utställning. Såg att IxiDixi hade 30 kattungar under 2007, men det kan ju inte var antalet som räknas….eller hur….
Dessutom är det väldigt få uppfödare som tävlar till Årets Katt Uppfödare, kanske för att reglerna är så komplicerade/underliga…..???
undringar mitt i natten från Lisa S*Amors Troll
**Stort grattis Chatrine !!
**Och Lena hona är så vacker så grattis till dig också.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#1 Har du läst deras förklaring på Sveraks hemsida?
Va för mkt att klistra in här, men du kan läsa här:
http://www.sverak.se/SVERAK/Utstallning/Aretskatt.htm
Får också Gratulera! Måste vara roligt få bli Årets Uppfödare
/ Carina
Grattis IXIDIXI till Årets Uppfödare!!!
Och Lena, den lilla honan är toppensööt!!

Stort GRATTIS till dig Chatrine till årets uppfödare, jättekul.
O grattis till dig Lena till en sån underbart söt liten tjej. Jag vet snart inte vad du ska skaffa för låsanordning för att vara 100% säker längre *ler*
.
Kram Tessan

Fick nu svar fr en Sverak uppfödare :
För att tävla som uppfödare så gäller följande. Om jag ska tävla så måste jag anmäla detta när jag anmäler katter. Jag behöver inte själv ha en egenuppfödd katt med mig.Men måste tävla med någon katt i alla fall. Man kan inte enbart ställa som uppfödare…. Men.. På utställningen måste minst 5 stycken av mig uppfödda katter (med mitt stamnamn) finnas . minst 2 av dom måste vara under 10 månader. Det är de 5 bästa av dessa som sedan räknas. Poängen går då till uppfödaren…
/ Carina

STORT Grattis Chatrine till årets uppfödare! Vilket kvitto på du har lyckas i din avel!
0 # Grattis till en otroligt vacker katt!
Grattis ixiDixi's till Årets uppfödare! 

JÄTTEGRATTIS Chatrine!
Du har kämpat väl och framgångsrikt med din hord av beundrande kattungeköpare som far runt med dig på utställningarna.
Lite synd och orättvist kan det tyckas att våra största och mest kända uppfödare som t ex Athelstones och Ormeryds inte tävlar i den klassen. Såg dock att en annan kändis Margareta Flykt, Hasselidens var god 2:a.
Hälsningar Lisa L S*Amors Troll (som aldrig tävlat i uppfödning)

#10 Vad jag fick reda på så va det att inte så många ställer i denna klassen, så detta gör ju att de stora kanske inte kommer fram alltid
/ Carina

Nr 3 och nr 6
Tusen Tack för förklaringen.
Ja, man behöver alltså inte själv tävla med mer än en katt egenteligen, d v s var närvarande på utställningen. Ifall olika "kattungeköpares" katter i olika åldrar, vuxna, kastrater, kattungar med ens stamnamn tävlar får man som uppfödare tillgodoräkna sig deras katters poäng!
Det gäller alltså att sälja till folk som vill tävla ens katter, något som jag nästan aldrig gjort utan snarare tvärtom. Jag säljer hellst numera till sällskap…..
Jo, förresten jag sålde en av mina allra finaste katter rödsilvertabbyn S*Amors Ghost Rider, alias "Labbe" till Catrine, IxiDixi som hon dyrt och heligt lovade ställa ut mycket eftersom han enligt henne var såååå fiiiiin, men som jag aldrig sett på utställningsarenan!!!!???? Har ni??? Däremot avlas det hejvillt på honom……. När kullar föds med honom som pappa, får jag ingen rapport utan har fått ringa eller maila och fråga ifall han är pappa etc…. Inga hanar efter honom skulle säljas vidare enligt vårt muntliga avtal, men det har jag däremot sett!!
Då förstår ni kanske varför jag hellst inte vill sälja till uppfödare…. Brännt barn skyr ju elden….
Lite tankar från mig Lisa S*Amors Troll

Grattis Lena till en jättefin katt och Chatrin till årets uppfödare

Tack Jeanette och hoppas att du får en trevlig kväll då du ska hämta ditt pris :-)
Tack till alla er andra oxå som grattat mig i denna tråd till IxiDixikatten Lill-Lena,det känns så roligt att ha en uppfödare som tycker att det är lika kul som en själv då det gäller utställning,så bli inte förvånad om Chatrine kammar hem priset nästa år oxå *blink,blink*
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Åhh vilken söt tjing tjong

Grattis Chatrine till årets uppfödare.
Gunilla
Gunilla

Menar du det Ylva?
Det måste jag ha missat! Kan du be Cathrine skicka kopia/kopior på bedömningssedeln/sedlarna i så fall. Det vore ju spännande att få läsa vad som står och vilken/vilka domare som sett honom! Enligt henne skulle han ställas ut JÄTTEMYCKET och det kan du väl ändå inte tycka???
Är det någon annan som sett Amors Troll Ghost Rider på utställningarna under de över 3 år han bott hos Cathrine???? Som kattunge eller junior??? Som vuxen?? Vilken titeln har han tagit som vuxen i så fall? Man måste ju ha minst IC för att föräldrarna skall få tillgodoräkna sig deras avkommor.
Hans son, IxiDixi's Brownie som såldes till Anna Lange, Ormeryds, har ju ställts flitigt och tagit flera titlar…….
Nu måste jag ju säga att jag har jag ju faktiskt sålt till några till uppfödare som samtliga ställt ut också, senast till
Jeanette Östby, Kibows katteri som ställer svarta exoten Eddie Murphy med stora framgångar.
Likaså min goda vän Maria Berglund som ställt svartsilverspotted exoten Popeye också med stora framgångar genom åren
Även till Anna Havh som ställt svartsilvertabby perserhanen Silver Bull även han med stora utställningsframgångar
Heléne Fahlgren, Skellefteå har ställt svarta perserhona Venuz från mig som också vunnit ett flertal BIS och närmar sig EC-titeln
Anja Mayer, Gällivare kommer att ställa blåtabby exot killen Djingis Kahn de kommande åren.
Några till kattungeköpare norrut finns det som ställer ut men dessa norrlänningar har ju så få utställningar att välja på. Det kan man ju i alla fall inte skylla på när det gäller här ner. Här finns det ju utställningar var och varannan helg. Dessutom är ju "Labbes" ägare Cathrine en mycket flitig utställare.
Nu är jag ju absolut inte den som kräver att mina "andra" kattungeköpare måste ställa ut, nej som sagt tvärtemot.
MEN har man en kanonfin kattunge som man tror mycket på så vill man ju att den skall säljas till någon som ställer ut. Det var det löfte jag fick om Ghost Rider, annars hade jag nog sålt honom till Anna Havh som meningen var från början, men jag ändrade mig efter de löften jag fick.
Det är sällan jag känner så men "Labbe" var en sådan kattunge! Naturligtvis har jag tidigare påpekat detta faktum att han inte synts på utställningar och folk har t o m också undrat varför de inte sett honom och ifall det var något fel på honom…..
Hans kullsyskon var ju också jättefina. En syster blev Årets Kattunge Nr 1 i Finland t ex.
Lite förklaring till varför jag känner som jag gör…

Hälsningar Lisa S*Amors Troll
GRATTIS IxiDixikatt och Chatrine till att bli ÅRETS UPPFÖDARE! säger även jag som inte känner dig.
# 18 Du verkar inte unna Chatrine att bli årets uppfödare?
Vad som har hänt er i mellan och dina åsikter om det tycker jag hör hemma i privata mail och inte i en Grattis tråd.
#20 instämmer!

GRATTIS IXIDIXI TILL ÅRETS UPPFÖDARE!!
GRATTIS LENA…TILL …LILL-LENA
…heter hon så ?
Hursomhelst är hon JÄTTESÖÖÖT!!
läckerbiten Tjing Tjong ser lite vild & galen ut ..med glimten i ögat
..men självklart supersöt..han också.
Ha så roligt på fredag 
Trevlig helg // Mia
// Mia

Grattis gumman, det är en välförtjänt titel med mycket arbete bakom! Ha det så kul i kväll
//P3

#22 njaaa hon kallas Lill-Lena ibland men vi kallar henne mest för SESSAN för hon ÄR en liten Prinsessa. Känns liiite konstigt att kalla henne Lena :-)
#23 Och visst är det väl så P3 att det ligger mycket arbete bakom att bli ÅRETS UPPFÖDARE som JAG tycker är en mycket PRESTIGEFYLLD titel.
Jag blir så glad för Chatrines skull som ska hämta detta pris ikväll,hoppas att hon får en SKITROLIG kväll :-)
Vi kanske får en rapport imorgon :-)))
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Borttaget, publicerat under fel tråd
#25>> Lena vill förnya sina linjer… köper katter från Ryssland och ja till och med från Cathrine! Klart jag känner Lena… Min Kotten kommer från henne och jag kommer aldrig att ångra det köpet! Jag inte bara känner Lena, jag är glad att jag känner henne! Inte bara för att jag fick köpa Kotten av henne utan för att hon är en härlig människa (som säkerligen Cathrine är också, fast jag inte känner henne). Hon har ett mål med sin avel och hon gör vad hon kan för att uppnå det! Sedan får du kalla det att ha fått hybris hur mycket du vill. Jag kallar det inte för hybris! Har man pengarna och möjligheterna så varför inte!!!
Är du på krigsstigen ordentligt?? Jag menar: Jag skrev faktiskt bara ett Grattis till Cathrine och så skrev jag ett litet "Instämmer" för att jag inte tycker detta "skitsnack" om en person (oavsett vad som är sant eller inte för det bryr mig inte) hör hemma här!! Då kommer en liten "skitsnacksläng" emot Lena!
Tack för ordet. Ursäkta mig alla, det här inlägget hör eg. inte hemma här heller. Men även jag kan (väldigt sällan offentligt) bli lätt ARG.
Kram och ha ett bra utställningsår alla som ställer ut!
GRATTIS alla till era respektive katter! Alla lika värda oavsett vinster!

#24 Vi får säkert rapport om allt kul:) En liten rapport jag fått är att flera av pristagarna inte finns på plats och det är ju tråkigt. Inte skulle då jag missa en sådan kväll där man både får känna sig stolt och ha skoj med trevliga kattvänner (om jag inte skulle vara sjuk eller nåt förstås). Jag får nog ta och skaffa mig en ixikatt jag också så kanske du och jag kan få komma dit och slå klackarna i taket 
//P3

Svar till 27
Ja, vissa katterier har "svängdörrar" i sitt katteri. Inga katter är äldre än max 2 kanske 3 år!…..Det gäller som du skrev att snabbt förnya sin linjer ifall man kan mentalt göra sig av men sina älsklingar och dessutom har råd att köpa in nya…….
Ifall detta är nyckeln till "framgång" som uppfödare/utställare skulle jag ifall jag fick välja helt klart AVSTÅ!!!
Hälsningar
Lisa S*Amors Troll
*suck* Ha det gott!

En tanke från mig om rättvisan vid uträkning av Årets uppfödare:
Visst kan det tyckas konstigt vid första tanken att dom uppfödare med Top-3 katter inte blir Top som uppfödare också? Men tänker man efter så är det ju inte så konstigt. Att lyckas få fram någon enstaka stjärna man tävlar mycket med säger ju ingenting om jämnheten i uppfödningen, många kan lyckas med det. Men att få fram många katter som håller hög klass men kanske inte alltid vinner ser jag som en uppfödning av kvalitet. Det är heller inte så enkelt att det bara är att köpa in fina katter; man måste läsa stamtavlor, studera linjer, testa och ibland misslyckas innan man hittar dom rätta kombinationerna. Och till det krävs både arbete, tid, tårar och glädje.
Så lycka till säger jag till alla som kämpar, hoppas ni alla når dit ni vill och samtidigt kan glädjas åt andras framgångar! Och just det här året är det Chatrines katter som visat hög och jämn kvalitet, att många vill tävlar sina ixikatter säger väl just det. Grattis igen gumman!

#32 Precis mina tankar P3………..
Visst kan det tyckas konstigt vid första tanken att dom uppfödare med Top-3 katter inte blir Top som uppfödare också? Men tänker man efter så är det ju inte så konstigt. Att lyckas få fram någon enstaka stjärna man tävlar mycket med säger ju ingenting om jämnheten i uppfödningen, många kan lyckas med det. Men att få fram många katter som håller hög klass men kanske inte alltid vinner ser jag som en uppfödning av kvalitet"
Konstigt att dom uppfödare som ändå har sina katter placerade på top 5 inte syns på listan top 5 som Bästa uppfödare?
Nu tycker ju inte jag att det är så viktigt att placera sig på top 5 listan på Sverak utan dom som överhuvudtaget är på Sveraklistan har ju jobbat hårt för det. Grattis till er ALLA!!!!
Kan inte annat än citera Nanne Grönwalls låt……
"Jag är så avundsjuk, Jag är så avundsjuk, Så jäkla avundsjuk"
För den svenska avundsjukan är så j…a SJUK!!
#29 "Ja, vissa katterier har "svängdörrar" i sitt katteri. Inga katter är äldre än max 2 kanske 3 år!…..Det gäller som du skrev att snabbt förnya sin linjer ifall man kan mentalt göra sig av men sina älsklingar och dessutom har råd att köpa in nya……."
Man KAN förnya sina linjer UTAN att mentalt göra sig av med dom naturligtvis om man har plats …MEN…… att då kanske sitta med 25-30 katter i ett katteri är INTE schysst mot katterna då tycker jag att det är bättre att kastrera dom och placera om dom till vänner och bekanta.Nu har jag bara placerat om en katt än så länge men jag kommer att kastrera o placera om fler om jag tar in nya för jag kommer inte att ha plats för hur många som helst,och jag vill gå vidare i mina linjer och se vad jag kan få.
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

WOW har du snart 25 - 30 katter i ditt katteri!!???
undrar
Lisa S*Amors Troll

#28 Jaaa konstigt att man inte är där och hämtar sitt pris???? Men det finns nog anledning till det oxå,alla kan ju bli sjuk.
Men det var en bra idé tycker jag att du oxå skaffar en IxiDixikatt tills nästa år,men innan nästa Sverakfest så skulle vi ju träffas och slå klackarna i taket på …………. :-)
Ha det bäst…Kramen
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
grattis till de båda
din nya Englagirl
är lika fin som alltid
grattis till henne
# 25 Jag vet inte vart du har tittat men jag har ingen katt från Ixidixi, men jag skulle mycket gärna vilja äga en av Chatrines fina uppfödningar.
Lisa du har också mycket fina katter du har väl alla förutsättningar att vara med och tävla om årets uppfödare om du vill. Du skrev att du sålde många kattungar till sällskap. Är du intresserad att tävla om årets uppfödare får du börja sälja mer till de som vi ställa ut.

Grattis till titeln.
Tråkig tråd och med mycket felaktigheter i.
Så har jag sagt men inget igentligen!
Men en sak är man ovänner förgör man inte varandra offentligt, alla får ta konsekvenserna av sina beslut och handlingar förr eller senare. Vi har rätt att tycka men inte diktera. Det är en hobby i en privatekonomi. Just detta är så äckligt inom kattvärden. De förkommer diskutioner på andra listor också om just detta med att förgöra varandra med personliga åsikter. Vi är olika på alla sätt bara ett gemsamt intresse med massor av olika inriktningar . Och vissa har vi kontakt med av anledningen att vi gillar personen. Men har förstått att det förrekommer, att även detta pågår på felaktiga grunder.
Ja skulle kunna tänka mig en katt från er alla tre stora, Ixidixi's Amors troll och Lena men kräver då en god ton efteråt och gott samarbete.
Grattis till den fina titeln!!!!!
Grattis till titeln!!!
Jag är också så glad och stolt över min uppfödare Trubbnosen´s som vann årets avelshona med sin katt
CH (N)Purrbox Zamzarah Grattis till henne med! (skulle kanske varit i egen tråd?)
Grattis till Purrbox!!! Grattis till Trubbnosens!

Grattis till alla uppfödare som kämpar för vår älskade ras fortbildning och sundhet. Och som vill öka avelsbasen

jösses…vilken tråd! Men nu har jag plöjt igenom den!
Jag tycker också att reglerna för att bli årets uppfödare är knäppa. Vore bra om sverak började ta efter kennelklubbens regler litet mera…de är väl fungerande och tar verkligen fram de ambitiösa kennlarna rättvist i sina listor. Just det där att man som uppfödare ställer hela kullar, tycker jag är bra.
Och om några uppfödare tar alla risker det innebär med att importera katter, så är det ju JÄTTEBRA, för avelsbasen i våran ras. Det finns ju faktiskt inte föööör många unika linjer i sverige! Ju fler linjer, desto sundare kan vi hålla våran ras….dvs om dessa uppfödare kan sälja annat än kastrater vidare! Finns ju tyvär sådana också. Men som jag på sätt och vis kan förstå, då de betalat massor med pengar på att importera…men å andra sidan inte…eftersom att det inte gynnar rasen. Men det är upp till var och en hur man väljer att jobba med sin uppfödning…finns ju inga regler igentligen. Som köpare, så är det ju bara att välja den uppfödning som motsvarar sina egna tankar och ideer bäst.
Grattis till alla som hamnat på svaraklisten överuvudtaget! Som sagt, mkt tid och pengar som ligger bakom de prestationerna.

Hakar på som i min tråd Bästa uppfödare SKK sätt att hantera frågan. Håller med dig förövringt också Bullan

Grattis till Chatrine, Årets Uppfödare!! Det var kul att vara där igår när du fick ditt pris!! Jag tycker att det är roligt när det är så många som kommer och hämtar sitt pris själva!! SVERAK hade gjort jättefint med bildspel på alla katter som fick pris!! Sen blev det middag och trevligt eftersnack med andra kattägare..
Hmmm, det är så mycket här nu så jag vet inte var jag ska börja men jag tänkte i alla fall börja med att berätta lite om ixiDixi's uppfödning.. ..eftersom jag själv haft äran att äga en vacker katt från Chatrine. Det är en ära att ställa hennes katter då de är så vackra och jag tror att alla som har katt därifrån håller med mig. Och OM man skulle räkna poäng som man gör inom SKK så skulle Chatrine nog ligga i topp för årets uppfödare i alla fall. För om man kollar hur många katter som ställs från henne med nomineringar, BIS, titlar mm så kommer man upp i ganska många såna. Sen att alla katter inte ställs så att de får fem BIS så finns det många av dem på utställning. Och de ställs även som kastrater med god framgång. Och vi som har katt från Chatrine ställer ut dem för att vi vill, inte för att "slaviskt" ställa ut dem för hennes skull.. Och någon "svängdörr" har jag inte sett hemma hos Chatrine, men väl hos andra uppfödare..
Så. Lena och alla ni andra: STÅ PÅ ER!! Och var stolta över era katter!! Jag hoppas vi ses snart.. ..kanske till SK i helgen?!
Ha en fortsatt trevlig lördag
lillan

Hej igen
Jag måste ju bara få visa min Doll, ixiDixi's For Given som jag fick äran att äga. Visst är hon underbar, så säg!!
lillan
Hon är otroligt söt!!!

#46 Hellt underbar liten tjej.En liten dröm! Hon har jätte fina katter med en härlig look Vet inte om du missuppfattade SKK sätt de räknar inte poäng på utställda katter. Utan på uppvisade kullresultat. I SKK kan du tävla med bara kullar om jag inte minns fel. Det är ett rättvisare tävlande. Och jag missunnar inte Ixidixi titeln. Hon har fått så mycket fint.

#47 Guud vilken tjej du visar upp
Mkt söt!
/ Carina

GRATTIS ixiDixi's till titeln Årets Uppfödare. Du har helt otroliga katter - men det vet du att vi tycker. Du är helt klart värd det.
Kram Yvette & Micke
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Ett jättegrattis till IxiDixis!!!!!Hon har ju helt underbara katter!!!!
# 47 Bara så vacker……………..
Det är en mycket fin utmärkelse att vinna titeln Bästa uppfödare, min uppfattning är att det krävs massor av arbete, intresse och engagemang för att få så stor framgång i sitt avelsarbete. Jag tycker ni föringar Chatrines avelsarbete när några av er inte är nöjda med Sveraks regler för det titeln. De regler som Chatrine vunnit på är de som gällt hela året. Det har stått alla uppfödare fritt att anmäla och tävla sina uppfödningar.
Om man vill ifråga sätta kriterierna för uträkningen av årets uppfödare är det en frågeställning. Jag inte tycker den diskussionen ska kopplas ihop med de uppfödare som har placerat sig på listan.
Jag har så svårt att få respekt för uppfödare som på olika sätt väljer att förringa det avelsarbetet och den framgång någon annan uppfödare uppnått.
Jag tror inte man som uppfödare kan samla kattungköpare som slaviskt ställer upp vid olika utställningar. Det är många saker som är avgörande för om kattungeköparna tycker det kul att ställa ut. Det absolut viktigaste tycker jag gemenskapen, det är jättelänge sen jag samlade några kattungeköpare och åkte på show, med det som på nått sätt var viktigaste var att vi hade så roligt tillsammans. Jag tror det är få helger som jag skrattar så mycket som de helger som jag har tillbringat tillsammans med djurfolk.

#53 Oj, det jag menar i det jag skrev i inlägg #43, är ju att det är litet krångligt att förstå hur man ska tävla i den "grenen". Det skulle ju gå att förenkla en hel del….eller?!?! Jag hoppas verkligen inte att någon lyckas läsa in något som inte står i mina meningar i det inlägget!? Precis det som står, är det jag menar också…inga pikar eller annat inlagt mellan raderna. Och jag menar absolut inte att NÅGON som är med på årets sveraklista är med där ofärtjänt! Det ÄR en ära att komma med på de listorna och definitivt om man dessutom hamnar i topp
Jag skulle inte ha något emot att hamna där själv en vacker dag, oavsett "gren".
Kände att jag ville klargöra detta, så ingen tror att jag har lagt in konstiga pikar m.m…mellan raderna…för så är det inte.
#47 Jättevacker tjej du visar upp
och så mkt päls

UNDERBAR????………Det var bara förnamnet på denna DOCKA!!!
Grattis Lillan och förstås Chatrine som uppfödare till juvelen :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
# 54 Jag tror absolut inte att du lagt in några konstiga pikar i ditt inlägg. Är reglerna krångliga tycker jag också att de borde ses över.
Hur menar ni med kullklass, är det resultaten i kullklassen som ska vara grundande för att tävla i uppfödarklassen?
Four-x hon är helt underbart söt. Gattis till henne !!

# 53 hoppas duinte har missuppfattat mig heller. Försökt bara ge en diplomatisk lösning på ett uppenbart problem. Och mig veteligen har jag inte missunnat eller föringat någon. Men du skriver faktiskt NI. Vilket jag inte kan utläsa från detta. Och vad gäller annat har du ju redan sagt din mening tidigar. Jag ställer så sällan ut så jag bryr mig inte och defenitivt inte i Sverak
Att lämna förslag på förändringar eller förbättringar är inget ont och i Sverak finns det mycket att önska. Sorry det är min uppfattning om org. Inte diskutionen ovan förövrigt. Hoppas inte Chatrines tagit det så det är det viktigaste
Och åsiktsfrihet gäller i detta land utan person påhopp

hahaha efter att ha läst denna tråd blir man glad att man ej håller på med uppfödning eller utställning
, Grattis Ixi dixie
#47 Vilken docksöt tjej!! Mumma

Tack alla ni som gratulerat mej!

Jag är sååå GLAD över alla era lyckönskningar till min titel jag har vunnit. ÅRETS UPPFÖDARE 2007. Prisutdelningen var en mycket trevlig tillställning med många glada människor.
Tusen tack till er alla katt/kattungeköpare, VÄNNER som gjort detta möjligt! VAD GJORDE JAG UTAN ER????
Kram Chatrine ixiDixi
Vi känner inte varann Chatrine..men jag vill verkligen lyckönska dig till detta
Och vad kul att tillställningen blev trevlig.

Grattis Chatrine
vilket snyggt kort
o vilket käckt upplägg med overheaden

Stort grattis till den fina titeln Årets uppfödare 2007 önskar Elisabet och Flingan (IxiDixi's Dreamgirl)
Supergrattis det har du fötjänat Chatrine!!!!!!
Hälsar Pethra ifrån Las Vegas 

Grattis till din fina titel den är du väl värd från en som känner dig.
Vilkan pokal =))) Super grattis !!
Jag instämmer och säger grattis!!! Har sett flera av dina katter på utställningar…
Sen är det synd att vissa visar sin avundsjuka både på denna tråd såväl som andra gör på utställningar, vilket varken gynnar rasen/raserna eller de uppfödare som försöker hitta kattungeköpare. Min åsikt är att ska det knorras och gnällas så ta det privat eller avstå helt och hållet…

Det är väl domarna som bedömmer katterna och inte vi,,,vi har alla samma intresse och älskar våra katter så jag tycker vi ska glädjas med varandra istället för tvärtom.

Stort Grattis Chatrine !!!!! Vilken fin bild ! kramar Linda & kissarna

Varm GRATTIS!
Vilken underbar katt!! *WOW*

Åter igen:
JÄTTEGRATTIS till dig Chatrine
Till ÅRETS UPPFÖDARE Nr 1 År 2007 !!!
och dessutom önskar jag dig
Ett lika framgångsrikt År 2008!!!
Min avsikt har aldrig varit att missunna eller vara avudsjuk vilket har påståts i ett flertal inlägg. Det är viktigt att läsa vad som verkligen står och inte läsa in olika värderingar "mellan raderna" så att säga. "Som man känner sig själv tror man andra är", sägs det ju…..
Jag hade också skrivit gratulationerna till dig i en annan tråd men detta togs på begäran av någon anledning bort vilket blev mycket missvisande…
Lisa L S*Amors Troll
GRATTIS Christine!
Vilken fin bild. Det måste vara en kväll du aldrig glömmer.

Stort Grattis till priset och till alla dina superfina katter
Mvh Britt-Marie

Jättegrattis ännu en gång Chatrine!! Och jag tycker att det var tråkigt att inte flera hämtade sina priser på SVERAKs prisutdelning. De hade verkligen ansträngt sig med bildspel på alla katter!!
Jag hade själv turen att hämta ett pris för Bästa Katt nummer 2 i kategori 3, ungdjur/junior!! Min katt Änglarnas Me Myself And I "Stacken" fick stryk av sin halvsyster med 0,26 poäng.. Gaah.. ..men det var ju inom familjen. Han hade under 2007 åtta BIS av tio utställningar så ni må tro att jag var stolt när jag fick hämta mitt pris!!
Ha en trevlig påsk!!
lillan
Grattis även du lillan o ha en glad påsk även du.

Men Lillan då!!! Du fick ju hämta första priset oxå åt Frida…hihihihihi
SUPER GRATTIS min vän till ditt pris! det va du och Stacken verkligen värda! GLAD PÅSK på er! Vi ses snart
Kram Chatrine

Känn dig STOLT du oxå Lillan som fick hämta pris för dina framgångar.
Och vad gäller Stacken………Han är ju GÖRLÄCKER!!!!
Kram och fortsatt lycka till på utställningarna framöver…hoppas att vi ses snart
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#63 DEN bilden hade jag MISSAT!!!!! hihihihi…den var väl för stor för att jag skulle se den. Vad häftigt med bildspelet :-)
Kram // Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
# 81 …… nog för att du ser dåligt engla……. men såååååå dåligt????
Jag skulle oxå vara stolt om jag ägde en ixiDixi katt!
PS tack för senast Chatrine nästa gång kör inte jag ler!! DS

Nej nästa gång sover ni över…………

Låter som en bra idé :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Stort Grattis ixidixi till titeln Årets uppfödare 2007.Vilket jobb det måste ligga bakom detta//Sylvia

Nejmen, vad kul!!
Grattis Chatrine, lika fina katter nu som då ser jag :)
*grattiskramar*
Emma

Tack Tack till er alla som grattat mej!!!
#85 Ja det kan man säga att det har varit en massa jobb MEN även mycket roligt har vi haft jag och mina kattungeköpare!Hoppas på ett lika roligt 2008.

Klart det blir ett roligt 2008,fattas bara :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
tilll ixiDixi….och grattis till en sådan söt kisse
Kram Kram Chatrine