Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1366 ggr
-Saandraaa-
0

skilja/märka kattungarna

Om ni får kattungar med samma färg och kön , märker ni dom på något sätt då ?
Och är det någon som har en bra bild så man ser skillnad på honor och hanar (bebisar) . Förut har jag aldrig haft svårt för att se skillnad men nu är jag lite osäker =/

Kittentotts
0

På vita har jag märkt med en giftri penna första dygnen då vissa är mkt lika, det finns de som inte har något som skiljer dem åt,Spelar ingen roll om man pysslar mkt med dem så kan detta va mkt svårt. Men efter några dygn ser man oftast skillnad då de utvecklas olika. Fast har man en hög om 5st så kan det behöva märkasSkrattande

Sen så tycker jag mig se på vikterna om de hela tiden ökar samma per dygn, de brukar följa sina kurvor och då fungerar detta.

Fick höra av en uppfödare att märka med nagellack, ja det kanske sitter bättre än penna, men jag målade om dem istället

Man lär sig fort se skillnad tycker jag:)

/ Carina

manbukten
0

Nej har aldrig märk någon med samma färg det finns alltid detaljer so skiljer dom.  Jag har aldrig haft enäggstvillingar vet inte ens om det exisisterar blnad katter. Håller man på med dommycket så har dom ju dessutom olika personlighet.

MonicaLagerquist
0

Jag märker mina med tuschpenna på tassarna.Har ju haft ett par kullar med maskade kattungar och första veckan innan dom bekänner färg så behövs märkningen.Nagelack är för pilligt och luktar för mycket för min del.Visserligen behöver man måla på tasen lite nu och då men det gör jag i samband med vägningen.

Stolt ägare till tre La permer