Missfärgninar under ögonen
Min ronja är väldigt missfärgad under ögonen jämt;( Har provat med eye envy men det hjälper INTE! Min hane hjälpte det på en gång o han e ju vit…Arwen behöver man bara ta med vanligt vatten o bomullsrodell så blir hon fin men vad ska jag gö med denna Ronja???Hon rinner mkt i sina ögon o det är så svårt att göra rent under ögonen på henne…hon är 11 månader.( har varit så här ända från början)Man vill ju inte att folk ska tro att man aldrig gör rent dom i ögonen när man i själva verket gör det ofta!!!

Har samma problem med min ! =S. Inte för att jag har något emot att tvätta honom, med jag tycker synd om lillen som får stå ut med galltvål och allt vad det är =S.. Finns det något som VERKLIGEN fungerar ?
det är ju jättesvårt att se på bilden
men som du själv egentligen säger så är ju katterna väldigt olika
jag ser samma sak hos mig
tydligen är det olika "pälskvaliteter"
vissa sätter sig missfärgningen på o vissa sätter de sig inte
o då verkar det ju oxå vara så att vissa så hjälper eye envy på o kanske hjälper det inte på vissa
jag har INGEN som det inte hjälper på här hos mig just nu. Tack o lov hehe
eye envy för mig har varit rena underverket
kanske är det så att hon behöver en kur med ögondroppar eller salva
#2 har DU testat eye envy??

Izabella har blivit förkyld… det som rinner ur ögonen blir lite hårt.. å så svårt att förklara… Känner ni igen det, hur får jag bort det?
MVH Isnornin

Läste ett tips en gång men har aldrig provat det själv så jag vet inte hur bra det är…
Ta vanlig barnolja och tops och gör rent med. Oljan skyddar stråna från att dra åt sig missfärgningar och pälsen blir heller inte blöt och porös. Det finns flera medel som bygger på just detta koncept.
Personligen tror jag att man kan "övertvätta" runt ögonen och irritera mer än hjälpa. Höll själv på så en gång i tiden med min vita hona och gav till slut upp för jag orkade inte hålla på. Och vad händer? Jo hon blev mycket mycket bättre och numera är det sällan jag behöver göra något åt hennes ögon. Okey hon är inte kritvit runt ögonen men heller inte missfärgad.

#6 men att det blir hårt, känner du igen det?
MVH Isnornin

#7 Nej jag har inte varit med om att det blivit hårt. Vet inte riktigt hur du menar med hårt?

#6 Som Elisabet skriver så är Natusan barnolja väldigt effektivt
Men man får tvätta med detta i 1 vecka kanske innan resultat, men man får se till inte få in det i ögonen då det känns otäckt för dem, ta tops och få rent ner botten, sen finns inget rengöring i världen som tar bort alla missfärgningar, enda är i så fall ta bort håret efter där man inte lyckas få bort missfärgningen
Att tvätta och tvätta irriterar i regel mer, det kommer mer tårvätska. Vi ska inte stimulera för mkt. Ta en torr servett så fort du ser det börjar rinna och bara ta försiktigt, du ska se det slutar rinna lika mkt om du låter det ta sin tid
#7 Att det blir hårt är för det torkar. Ta en kan typ som du har t ögonbryn, finns i sminkaffären. Kamma bort det som torkat. Är det sen svårt få bort resten kan du smörj ain med natusan barnolja där, då lossnar resten, tvätta sen som vanligt
Har man haft vita katter så vet man hur mkt jobb det är
/ Carina

Tack!! Jag har smörjt henne med ringblommsalva, det lossnade lite hår… men nu vet jag hur jag ska göra !!Tack!!
MVH Isnornin
jag testade nån form av olja eller salva en gång
sen gick katten i lådan o luktade..gissa vad som satt fast i oljan/salva

Min arris rinner väldans i ögona för tillfället, han verkar lite förkyld oxå hoppas det blir bättre av sig självt:/… har tvättat med ett antibakteriellt som jag beställt från animalpro så får se då….

#3 Beställde i veckan, jag hoppas verkligen det fungerar och är optimistisk :)

#11 Jag har andvänt olja o salva på mina genom åren, men att det fastnat sand har jag inte varit med om :)
Men jag har inga kissar som bökar om i sanden kanske, tur det kanske då .:))
/ Carina

Nu har jag testat eye envy- produkterna, och resultatet var ÖVER förväntan !!
…Och jag som trodde att det var mascaran jag inte klarade mig utan. hihi, skämt åsido, min Liam är vackrare än nånsin !!
det låter bra det
man undrar ju när det finns katter som det inte funkar på. Vet ju att det finns olika pälskvaliteter som det fastnar mer i.
använder du både pudret o vätskan??
jag har fått lite missfärgning på småttingarna..av mammans tuttar..o det sitter som berget
jag har tänkt börjar försöka få bort det nu..men har ingen erfarenhet av vätskan
jag fick ju ett litet prov som jag kunde lukta på så att jag vet att "den rätta" inte luktar