Geronimo & Sitting Bull's 1.a utställning!
Här kommer en liten serie om hur grabbarnas första utställning gick till:)
Eftersom de bor i Boden(10mil norr om Piteå) så fick de starta 1timme tidigare…dvs mitt i natten. Kl. 03.00 fick de åka ifrån Boden, för att hinna hämta upp mej kl. 04.00 och för att så småningom hinna till Umeå till kl. 07,00.
Vi gjorde även ett stopp i Piteå och hämtade upp Dezzan, som har grabbarnas morbror, S*Nordic Silver's Dazzling Zazzu.Vi var i Umeå ganska precis kl. 07,00 och var där i god tid för att få bra burar. Nämnas kan att de sov och var helt cool-lugna under hela bildfärden
Sedan då buren var iordning, så gick de in och lekte och åt, precis som om de inte gjort annat än varit på utställning!
Först var det Geronimos tur att bedömmas.
Domare var Geir Edwardssen.
Han hade bara positivt att säja om honom och hittade inget att klanka ner på, allt var bra
. Då det b lev dags för nominering, så var det Geronimo och en Exo-flicka från Tiny Toe's uppfödning kvar. Geir sa att det var litet jobbigt att han bara fick välja en av dessa två, och hade det varit IDP, så hade han nominerat båda. Men nomineringen gick till den söta paddflickan

(Sitting Bull väntar avslappnat på sin tur:) )

Sedan var det Sitting Bull's tur hos Karina Bjuran. 

Hon blev helt salig över hans päls och tabbymarkeringar. Visserligen har han en näsa, men att den skulle kunna bli litet bättre med tiden. Men trots detta, så tyckte hon att han var en riktigt bra katt. Hans silver och kontraster i pälsen, är inte vanligt på perser. Så det ska bli kul att se hur han kommer utveckla sej med tiden, och om han får behålla sitt fina silver
(Geronimo slappar efter bedömningen)
Jo, och glömde nästan….båda fick EX1!

Vy över utställningshallen!

Bild på grabbarnas bur:
Dom var verkligen söta och charmiga dina smågrabbar!! ;)
Grattis till framgångarna på dina stiliga missegossar !!
GRATTIS till bra resultat på de vackra pojkarna!!!

Grattis, så fina de är!
Ska du behålla båda
Måste va svårt välja
/ Carina

GRATTIS till de bra resultaten! Supervackra och SÖTA är dem båda!!!!
Kanon söta
Vilket fint Silver !!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Tack för i helgen!
Det var så roligt att se dem och ER igen!
De är ju bara SÅÅ söta!Fint Silver och FANTASTISK pälskvalla-svårt få tovor i den pälsen!
Det är så roligt och höra om deras små egenheter också!
Synd vi inte kan göra om den här kombinationen bara!
Det var så roligt att Karina B blev så stormförtjust och vilka lovord hon öste över ägarens preparering!
Nu vet man ju vem som kan hålla kurser i Grooming!Vi ringer Ros-Mari!
Kul med en liten bildnovell!
Jag är ju inte så duktig att fota,lysande öon och sånt men man ser ju vilken härlig atmosfär det är!
Heléne
Åh vad kul att se dina bilder o dina fina katter
en fråga bara…vad menar du med
Vi var i Umeå ganska precis kl. 07,00 och var där i god tid för att få bra burarVi var i Umeå ganska precis kl. 07,00 och var där i god tid för att få bra burar

Hejsan och Tack för era snälla ord om grabbarna
#4 ja, båda kommer att stanna, iallfall tsv
#8 Tycker du fick ett riktigt bra foto
Och visst hade det varit kul om man kunnat få prova en gång till i denna kombination…men de är ju nu desto unikare istället;)
#9 Det är ju fri burplacering (oftast)…och är man i god tid, så har man ju litet mera att välja på…placeringsmässigt alltså! Alla burar är ju likadana;) Eftersom vi ställde söndagen, så var ju många burar redan upptagna, så vi ville hinna vet.besikta och komma in i lokalen i god tid och hinna välja burplats någorlunda bra iallfall:) Jag brukar föredra kanterna, då man har mera plats för sina grejjor m.m, utan att behöva trängas med grannar på båda sidorna om buren.

Hejsan Nina,
jättetrevliga kort från utställningen du visar.
Får man tigga till sig kortet vid nomineringen, där Irene visar upp Klar Fina? Jag missade ju nomineringen då jag var och hämtade Lorry.
Kortet var så trevligt, bägge kattungarna såg verkligen avslappade ut.

Tusen Tack Bullan!
Vilket härligt reportage från utställningen och dessutom så fina foton! Jätteroligt att få se!
Dina silverkattungar är så härligt rena i sitt silver men vad kan det annat bli med en sådan mamma! Att de dessutom fått så fint mönster kan man nog tacka pappa för…fniss…fniss… Jag skulle nog behålla den med kortare näsa och fortsätta avla på just med tanke på näsan, även om brodern har mycket fina kvaliteer också.
Lycka Till i fortsatt avel
önskar Lisa L S*Amors Troll

#11 Jag har skickat kortet åt dej + några bonuskort
#12 Tack Lisa!
Ja, Olle har ju jättefint tabbymönster och silvret kommer ju från Snowy-linjerna. Tanken är ju att Geronimo ska användas i avel…men den andra stannar som reserv. Har ju haft otur och mist mina avelskatters fertilitet i tråkigheter. Och jag vill gärna bevara linjerna från min Sigge…som är på min avatar….så därför stannar BÅDA
…och det enda som är mindre bra på tabbyn, är ju en lång nosrygg!
**#13 Bullan jag tycker du gör helt rätt,
klart att du skall behålla dom båda när de är så rena i sitt silver !!!
För det är inte det lättaste att få fram i dag.
Så klock rent silver skall man vara extra rädd om å näsan kan du hämta upp på vägen i ditt avels arbete.
Lycka till..
Ser fram emot att få se deras avkommor i framtiden.
Kram Marita**
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Vilka jätte fina bilder o grattis till dom fina resultaten.
//Tessan

Jätteroligt med reportaget. De uppförde sig som om dom inte gjort annat till skillnad mot buren snett emot dem :)
Silvret är helt sagolikt och det är bra att ha reservplaner om något går fel.
/Ingela

Hallo, snett emot, :-))))) vem var det som hade buren där
kan det ha varit någon med en jätte söt kastrat:-)))))))

#17 jag menar katten :)))))

Hej Nina!
Kul med ett bildreportage :-) Det kändes som man var där!
Grattis till den fina kritiken!
/Marita
#10 Ok…visste inte att det var så hos SVERAK
så är det ju inte på IDP…i alla fall inte på nån utställning som jag har varit på