I päronträdet!
Igår sågade vi av vårat gamla päronträd och satte in det i kattgården som ännu inte är riktigt färdig utan lite halvdan sådär. Idag fick katterna vara där inne ett tag eftersom det var så varmt väder.Så här följer en liten bildkavalkad på fyra av mina katter ute för första gången den här våren:
Gabbe gillar att sitta i päronträdet och spana.

Så mallig han ser ut där han sitter och spanar Gabbe.Full koll så att ingen kommer och snor hans honor.
Stolt ägare till tre La permer
#5 Det har han alltid, det vet du väl!
#7 Tack! Ja, det är ganska torrt. Vi är ju lite mera söderut. Jag lägger ut ett liggunderlag också som de kan sitta på och idag gjorde de faktiskt det.

Va härligt det ser ut, våra har också varit ute mindre stunder sen 1 månad tillbaka. Man ser detta ger lugn i flocken om kvällarna.
/ carina
Mysigt dom har det, Gabbe e favoriten, så kaxig han ser ut…
/Anne
Idel snyggingar ! Tänk vad bra kissarna har det !!
#9 Ja, de blir tröttare och därmed lugnare av att ha varit ute ett tag.
#10 Ja, han ser kanske kaxig ut men han är mycket timid och lugn. Men, förra helgen var vi ju på utställning o sov över borta, hemma hos Monica. Innan vi hann stänga dörren så var det bara en nätdörr för öppningen och utanför satt en av Monicas katter. Gabbe gav till början av ett hankattsvrål, rusade mot nätet och skulle ge sig på katten utanför. Han försvarade sina honor riktigt duktigt!
Underbara bilder !!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#11 och #13 Tack för att ni gillar mina katter o bilder!

Vackra bilder på MYCKET vackra katter 
// Mia

Härligt för kissarna att ha en utegård att lufta sig i. Otroligt fina kissar har du 
#15 Tack, missarna sänder
till dig tillbaks.

Vilken lyx dina katter ser ut at ha!!!!! Kan jag skicka dit mina på spa????
och naturligtvis så ser de jättebra ut allesamman!
Kram Chatrine

Nu blir jag avundsjuk,
ni skulle vara här uppe i norr, massor med snö, och ni har det så torrt och fint.
Vilken super kattgård, den passar väldigt bra till de otroligt tjusiga katterna.
Jag håller med Chatrine, som ett spa.
Ulla
#20 Tack!
Igår hade vi 14 grader varmt här fastän det inte var mycket sol. Vi har ju nästan inte alls haft någon snö i vinter.
Det är jätteskönt att ha den här "buren", bra för katterna att få vara ute.

I veckan har det i alla fall varit plusgrader, inte många men dock plus, så snötäcket krymper så sakta.
Mina längtar också till att få komma ut i buren, men dom får snällt vänta någon månad ännu.
#22 Det här är ju ett bra exempel på hur våren närmar sig genom landet. Kittentott skrev att hennes katter redan har varit ute små stunder i ca en månad. Jag bor ju mellan Eskilstuna o Västerås och nu börjar det bli lite varmare här. Du som är uppe i norr får vänta en månad till med att släppa ut katterna. Men våren kommer så sakteliga, var så säker.

Men du vilka fina katter du har!!!:)
MVH Isnornin
#24 Tack så jättemycket! Missarna sänder
till dig!

Ohhhh vilka härliga bilder,,,,nu känns det som våren är på väg äntligen :)
//Tessan

Vilka härliga bilder på såååå vackra katter! Blir riktigt glad av dem! 

Vilken spännande årspremiär de blev för dina fina katter att få vistas ute .
Tack alla för ert beröm av mina katter! Katterna sänder nospussar till tack!

Jättefina bilder på dina vackra katter. Förstår att dom trivs i "buren" med päronträdet att klättra i. Vi har också öppnat kattluckan till utegården för vi har haft varmt och soligt i några dagar.
Kram Gunilla
Gunilla
Tack Gunilla! Ja, visst är det härligt för missarna att få komma ut i friska luften! Det blir lite annorlunda än att gå omkring inomhus hela tiden.

Vilka vackra katter i en häftig miljö. Wendi är min favvo
#32 Tack! Wendi är så fin och från att ha varit liten o tunn så har hon äntligen börjat att få en liten mage.
Härliga utebilder!! Du har så fina katter!
#34 Tack så mycket, missarna hälsar o sänder 
som tack!

Kanonfina bilder på finfina missar.
Snacka om lyx :-)
Mina missar blev lite avundsjuk då jag berättade om ditt "spa"
dom ville oxå ha ett sånt igen :-)
Amadeus och jag ska åka och titta på ett stort fint hus med stor trädgård på torsdag. Får se om det faller oss i smaken så missarna får sin efterlängtade uteplats igen :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
så mysigt det ser ut
längtar tills jag kan släppa ut mina
inte långt kvar nu…ska bara bli lite torrare ute
hur fäster man ett avkapat päronträd
eller andra träd för den delen
skulle vilja ha ett sånt i min utegård

#37 prova med en julgransfot *asg*
Näää skämt åsido,gör som en julgransfot och skruva fast den i trätrallen på altanen.
Kram i natten
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Tack för berömmet säger missarna!
Vi har sandjord där kattgården är så vi har grävt ner det nästan en meter, trädet är inte så högt, kanske 1.80. Om vi behöver staga upp det senare, fast det tror jag inte, så ska jag göra det med tjocka rep som katterna kan klättra på.

Hej Elisabet
Vilka foton du visar på dina sötnosar, alla är jättefina, men Gabbe är bara helt ljuvlig, detta runda huvud och dessa underbara ögon.
Ha det bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#40 Gabbe tackar o bockar, sänder
till dig! Jag är ju mycket partisk och tycker att han är underbar så klart. Dessutom så är han jättemysig i sitt sätt. Mild o god!