Ge mig badnings tips..
visst kommer hon från Kittentotts
vad har hon använt på henne??
har det varit bra hemma hon Kittentotts??
vad använder du nu??
har det funkat förut??
kanske skulle du behöva en inpackning
men först så måste du svara på frågorna 

#1 Det har varit bra hos kittentott´s 
Jag tycker du ska köpa ett schampoo för svarta katter framförallt, finns så många bra märken:
Espree, I alla system,Cardinal, KW några märken, vet KW har ett specialschampoo t svarta katter
Bonaly har väl en ganska mjuk, flygig päls också, så visst vore en inpackning bra, det finns
Bio Groom
Men jag själv andvänder aldrig detta, har vä tänkt börja för se hur det blir, men har ingen erfarenhet mer än lovord om detta.
Tror du vet hur jag badat innan, vet jag informerat:
Yes diskmedel 1 del blanda med 10 delar vatten, skura katten väl med fingrarna, mkt noga bakom öron, framben, bakben, typ ställen där de svettas. Där de svettas bildas oftast tovor
Duscha henne mkt mkt noga, ska vara helt klart vattnet, pärla sig
Nu tar du ett schampoo som är bra för henne, blanda som det står bak på flaskan, va noga här med att gnugga genom henne, sen duscha tills pälsen pärlar sig
Efter badet kommer föningen, den ska inte göras med allt för hög värme, mer ljummen, bra med en dammsugare med utblås för få det mest perfekta resultatet
#1 Innan har jag badat alla mina i I All System
Och imellan baden har jag kammat med antistatspray i.

Du hittar de flesta produkter här:
Du vet jag hjälper dig gärna!
Kram Carina

Kan bidra med ett skitbra tips: Börja med en skvätt Yes utblandat i 1 liter vatten. Räcker med ca 1/2 dl. Häll detta över den torra katten och massera in. Snabbskölj och upprepa. På detta sätt får du katten genomvåt direkt och kommer sedan ner i pälsen ordentligt. Att blöta ner en torr perser tar evigheter, skrämmer ibland katten och gör slut på en himla massa varmvatten i onödan. Vill man absolut inte använda Yes på sin katt går det precis lika bra med en liten skvätt schampo i stället.
Detta tips anammade jag efter att ha läst ett tips om torra krukväxter. En krukväxt som blivit stenhård på ytjorden är jättejobbig att vattna. Vattnet lägger sig uppe på och det tar evigheter innan den hårda ytan äntligen mjuknar. En droppe diskmedel i blomvattnet och vattnet sjunker ner direkt för det bryter ytspänningen.

Tack för era svar.
Jag använder Kw´s shampo för svarta katter samt deras balsam som jag ibland låter sitta i en stund.
Börjar alltid med utblandat Yes men häller det i blöt päls.
Jag tyckte att jag gjorde som jag brukar och det brukar bli bra. Får väl ta det en gång till …
#4..eftersom det har funkat Kittentotts sätt förut
så skulle jag köra samma igen, o anta att det är nåt övergående
men testa inpackningen en gång

#4 Jag tror att vissa av våra katter är i en konstig kondition just nu, har också de som badat för 2 veckor sen, men de ser ut vara minst 4 veckor sen på "vissa"
Vi har just nu byte av päls, och så är vädret knepigt, om det nu påverkar, vet ej, men verkar inte bättre
Du kan köpa bio Groom för en inpacknig, detta har iallafall jag tänkt ta t nästa bad
Annars badar du enligt samma metod som mig
/ Carina

Vill bara slänga in en stor varning för att använda Bio Groom Supercream på en katt fällning. Fortare än man hinner blinka kan man sitta där med ett rejält tovpaket. Hörde en mycket erfaren uppfödare berätta att h*n råkat ut för detta.