Umeå!
Äntligen är det dags för utställning i Norr!
Umeå i helgen-jag ska bara dit på söndagen.
Med Venuz-min svarta hona!
Vem mer ska dit?
Ska bli sååå kul att träffa alla och se på alla kissar!
En hel del nya kattungar vet jag ju ska dit
.
Så roligt!
Heléne Fahlgren

Hejsan, jag ska dit.
Båda dagarna, med Lorry och lilla Klara Fina, en av de många kattungarna. 
Vi ses där. Ulla M
Hej, jag kommer att stå i incheckningen så jag får träffa er alla. Tråkigt nog har jag ingen att ställa, då ungarna är för små, Xino för nyvaccinerad och honorna har fullt upp med att vara mammor. Men det ska bli spännande att få se era stora och små.
Jag undrar hur stor Lorry är nu?? // Malin

Lycka till alla som ska ställa ut i helgen i Umeå.
// Chrisitna

Jag flyger upp på fredag från Göteborg för att ställa båda dagarna. I år kommer jag inte ha med mig det röda djuret utan hans dotter som har bestämt sig för att klia av sig all päls. Så ser ni en nackenperser i färgen rödtabby så är det Kung Bore's Put A Spell On You aka Semlan.
Ser fram emot en trevlig helg då jag bl a träffar barn och barnbarn till det röda djuret. Och självklart alla andra också.
/Ingela
Ps. Enligt Kerstin i BJK så ska de inte ha utställningen denna helg när man ställer om till sommartid i fortsättningen.

Ida och jag ska också dit på söndagen. Det blir bara Sune som ställs då våra andra kissar är med barn bägge två!!

Jag kanske far dit och kollar på söndag för två av mina "kattungar" ska ställas på söndag.
Jag hade inte anmält själv för jag trodde att jag skulle vara i helgen i Norge och para en hund, men hunden har fortfarande inte börjat löpa
det blir inte alltid som man tänkt sig
.

Lycka till alla som ska ställa era missar i helgen
//Tessan

Hejsan igen,
jag brukar vara in hit, och jag läser nästanalla inlägg, men nu fick jag lust att vara lite mer aktiv.
jag har haft en jobbig tid så datorn har fått vila, men nu verkar det lugna ner sig.
Lorry har tappat massor med päls och han har väl växt lite till, men inte så mycket mer. Jag har inte vägt honom men jag ska.
Då återkommer jag med hans nuvarande vikt.
hej då Ulla

#6 Lycka till på utställningen i norr.
Då kanske man kan åka till GBG i helgen och kidnappa lille dossen…..
Nä, vi ska till Jönköping och ställa utt så jag har inte tid att åka till GBG.
Fler här ifrån som ska ställa i Jönköping på lördag….
Lycka till.
Yvonné

#12 Tack Yvonne och lycka till själv. Håller tummarna det vet du och så får vi höras per SMS.
Dossen parar lilla Maiden för fullt så vi får hoppas på lite bebbar snart :)
/Ingela

#13 Håller tummar och klor på att det blir många små goa bäbisar hos dig.
Matty han håller på och para våran lilla Busan.
Jag ringer dig på lördag när vi kommit hem.
Vi ska bara ställa en dag men 3 katter…..
Kram och lycka till
Yvonné

Lycka till alla er som ska ställa i norr och Yvonne på Dackekatten
Lycka till !!!
Lycka till alla utställare!

Lycka till alla utställare i Umeå!!

Lycka till på utställningen ni alla som ställer

Lycka till alla som ställer i Umeå idag!
Tråkigt att inte vara med idag,men jag får ju åka dit imorgon i alla fall
Idag har de en stor skogis special .
En sidoklass jag skulle vilja vara med och ses är:
vem är mest lik Raymond!Hoppas att nån fotar alla deltagare i klassen
!
Men det blir nog sent idag…
Heléne

Huh
, så var man äntligen hemma…ögonen går i kors av trötthet och jag är jättenöjd med dagen
Fick sova ca 2.5 timme inatt…innan det var dags att kliva upp 1timme tidigare dessutom pga sommartid!!! för att hinna med att vara i tid i Umeå efter 3timmars bilfärd.
Var jätteroligt att träffa alla kattmänniskor igen…samt några från detta forum också
Kul att få ett ansikte till namnen, ingen mämnd ingen glömd;)
Geronimo och Sitting Bull fick jättefina bedömningar, som jag är jättenöjd med och de fick varisin Ex.1:a. Geronimo blev även uttagen till att tävla om Domarens Bästa/Nomineringen, och förlorade mot en jättesöt och fin oxotpaddtjej:) …som dessutom blev BIS sedan.
Nä, nu dags att hoppa i säng och hamna i koma tills i morgon!

Hejsan!
Här är en kopia på Björkstakattens utställningsresultat från i lördagens i Umeå som Katrina Gustvsson, Tinsehills katteri sammanställt tillsammans med sin sambo Lars Karlsson
Här får ni lördagens nomineringar och resultat från Umeå. Med reservation för fel. Antal anmälda 35 abs ?
BIS katterna är med fettext.
Geir Edvardsen
Vuxen Hona:Pretty Woman av Isomar PER n, S Holmgren M Klang
Vuxen Hane:Du Monet My Noble Snob PER n,L Carlsson K Gustavsson
Kastrat Hona: ingen nom
Kastrat Hane:Du Monet Gio Franco PER n, L Carlsson K Gustavsson
Junior:Älvrosens Flister PER d22, K Henriksson
Ungdjur:Twice-As-Nice Bamse PER d22, K Sandström
Karina Bjuran
Vuxen Hona:Roscinas Melinda PER f33, C & D Eriksson
Vuxen Hane:Marylands Lorry PER n 0324, U Marklund
Kastrat Hona:ingen nom
Kastrat Hane:ingen nom Junior:ingen nom
Ungdjur:Tiny Toes Klara Fina EXO f03, U Marklund
Martin Kabina
Vuxen Hona:Stargates Aquilles of Terwes PER d03, W Hansen
Vuxen Hane:Stargates Good Connection PER n03, W Hansen
Kastrat Hona:ingen nom
Kastrat Hane:ingen nom
Junior: ingen nom
Ungdjur:i ngen nom
Senior:Älvrosens Sunburn, PER n K Henriksson
Veteran: -
Hälsningar Katarina o Lars S*Tinselhill's www.tinselhills.com

Håll till Godo!
Här får ni Söndagens nomineringar och resultat från Umeå. Med reservation för fel. Antal anmälda 45 abs ? BIS katterna är med röd text.
Geir Edvardsen
Vuxen Hona: Peach Ravishing Ruby EXO g 22, M Edin
Vuxen Hane: Amors Troll Djingis Khan EXO a22, A Mayer
Kastrat Hona: Ingen Nominerad
Kastrat Hane: Degerlidena Fairy Fergy PER n 22 B-M Långström
Junior: Ingen Nominerad
Ungdjur: Tiny Toes Klara Fina EXO f 03 U Marklund
Karina Bjuran
Vuxen Hona: S targates Aquilles of Terwes PER d03, W Hansen
Vuxen Hane: Na-Chaereds Jon Bon Jovi PER a, M Karlsson
Kastrat Hona: El Moroccos Iron Maiden EXO ns E Falck
Kastrat Hane: Twintorps Soldier Blue Of Subwoofer PER a E Falck
Junior: Älvrosens Flister PER d 22 K Heriksson
Ungdjur:Twice-as-Nice Bentley PER d 22 K Sandström
Raymond Saetre
Vuxen Hona: Amors Troll Venus PER n, H Fahlgren
Vuxen Hane:Du Monet My Noble Snob PER n,L Carlsson K Gustavsson
Kastrat Hona: Ingen Nominerad
Kastrat Hane:Du Monet Gio Franco PER n, L Carlsson K Gustavsson
Junior:Ingen Nominerad
Ungdjur: Ingen Nominerad
Senior: Älvrosens Sunburn PER n K Heriksson
Veteran: Ingen Nominerad
Hälsningar Katarina o Lars S*Tinselhill's www.tinselhills.com

Hejsan!
Jag fick höra att alla tre vuxna honar fick varsin röst i söndagens panel. Satu Hämäläinen fick var skiljedomare och valde då bland dessa tre, varvid hon tog exothona.
Väldigt olika hur domarna dömer egentligen. Anja Mayers blåtabby exothane Djingis Kahn från mig gick i lördags hos Karin Bjuran som gav BIV'et till en annan vuxen blåtabby exothane istället och tog inte ens upp Djingis till sin nominering. Hon valde istället att nominera vitfläckshanen som sedan vann i panelen med 2 röster av 3.

Idag söndag dömde Geir Edwardsen i stort sett samma katter som Karina hade igår och han undrade var Djingis höll hus igår??? Djingis fick alltså BIV och blev hans nominering samt fick även hans röst i panelen. Karina Bjuran och Raymond Saetre röstade i panelen på den svarta perserhanen från Du Monet som Lars Karlsson och Katarina köpt.
Jag hörde att den lilla 12:an var underbart söt och var ut på Ulla Marklunds hemsida och kan inte annat än hålla med. Vilken läcker vitfläckspadda hon är!
TUSEN TACK Katarina och Lars för SUPER RESULTAT RAPPORTERING från de utställningar ni är på och ett EXTRA GRATTIS till er och era katter!!!!
JÄTTEGRATTIS även till alla nominerade och BIS-katter ja egentligen till alla som är nöjda med sina katters resultat!!
från mig Lisa L S*Amors Troll Perser & exoter http://www.amorstroll.com
Grattis allihop som var med!! Kul att min syster ysters katter fick visa framfötterna (Älvrosens)

Grattis alla BIS-katter och er andra som fått fina bedömningar!!!
För oss gickdet toppenbra Sune fick en SUPERBEDÖMNING och sitt första CAC. Däremot så räckte han inte riktigt till och han åkte ut mot Du Monet My Noble Snob och blev inte nominerad. Men det var hans första utställning som vuxen och han är ju bara 13 månader gammal. Så det ska bli otroligt roligt att se denna katten växa till sig ytterligare. Raymond sa i bedömningen att denna katt måste användas i avel och han gav många komplimanger till uppfödaren Dvs Elisabeth Bergh och fru musikas katteri. Jag och Ida håller med och är överlyckliga att vi får ha denna vackra katt i vårt katteri!!

Grattis alla
till
fina utställnings resultat
//Sylvia

Har landat efter flygturen från Umeå i morse och allt är uppackat. Vill gratta alla som är nöjda med helgen. Jätteroligt att träffa gamla och nya bekantskaper.
Nu ska jag kurera min rygg som tyvärr blev dålig i lördags då jag gick assistent. Får hoppas att det går snabbt med detta.
/Ingela

Grattis alla som har ställt i helgen