Athelstones tog storslam idag.....!
Hejsan!
Har pratat jättelänge med Anna-Lena Wester, Athelstones katteri, som varit på utställning idag på Dackekatten i Jönköping.
Hon var jätteglad eftersom hennes svarta perserhane MIAMI, blev BIS vuxen hane och hennes kattunge, blåa perserhane Big Easy blev BIS 3-6 månader. Dessutom blev Athelstones Unbelievable svartsköldpadds exoten BIS kastrat hona (som vanligt!). BIS 6-10 månader blev en svart perserhona från Kajsa Höök, som fick sitt 4:e BIS i år.
Det var 84 kategori I-katter katalogförda, hur många som var absade vet jag dock ej.
Detta var en liten rapport från 1-certaren i Jönköping. Jag kanske kan komplettera med övriga senare ikväll….Är det någon som hört något resultat från Umeå???
undrar Lisa L S*Amors Troll
Tackar för den rapporten, får ju försöka hänga med nu när man blivit en SVERAK:are 

Jösses vilken lycka det måste vara ta hem så mkt
Grattis Grattis!
/ Carina

Katterna med fetstil tog BIS!
Domare
3-6 mån
6-10 mån
Vuxen Hane
Vuxen Hona
Kastrat Hane
Kastrat Hona
Alfred Wittich
Kvarndammen's Empire
Taragonas Kar-De-Mumma
DK*SCT Elmo's Special Edition
Rönnbäret.s Isadora
BIS
Cottons Gore-Tex
BIS
Aritzias Sunshine of Wamampys
Kristina Rautio
------------
Ingen nominerad
Rönnbäret's Konrad
Candras Magic
Pirayas Razzle Dazzle Rose
-----------
Ingen nominerad
Athelstones Unbelieveble
BIS
Lena Nordström
Athelstones The Big Easy
BIS
Shahi's Voodoo Princess
BIS
Athelstones Miami Sunrise
BIS
Chak- Mool's Mireya Ruiz
(N)Brusvehagen Sweet Expression
Streamline Looking 4 Trouble

Och min Feztiz blev 1:a NOM och BIS huskatt då=) *ler* Många vackra katter som visades upp och jag gillade verkligen den svarta exoten när jag såg honom första gången o tänkte att ja det är en BIS katt och fel fick jag ju inte=))) Jätte grattis=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Stort grattis till er bägge!!