Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 839 ggr
Amorstroll
0

En konst att fota !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge önskat mig en nya kamera. Den jag har är 19 år gammal! Min snälla vännina Maria har dock lånat ut sin kamera så jag kan träna att ta med en modernare kamera. MEN tänk så olika fotona kan bli!

Jag satte ju in några nya foton på min efterlängtade lilla paddfröken i min gamla tråd "en efterlängtad kull". Där blev ju alla foton helt lilatonade och när jag försökte ta med blixt blev de såhär överexponerade…

Men skam den som ger sig! Övning ger färdighet heter det ju…..!

Natti Natti önskar Lisa och trollen i Skutskär

Kittentotts
0

Tycker fotot va jättefint! Sötnos på bilden:)

/ Carina

Marita-L
0

Jätte fint foton med en
underbart söt kattunge i en av mina favvo färgerCool…
du kan ju snart fota som en expert Lisa..**
Vad duktig du är !!!
**/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Tessan73
0

Nej men gud vilken fin bild på en helt underbar liten bebis.

//Tessan

Bullan
0

Ett tips….sätt ett kaffefilter(vitt) framför kamerans blixt, så blir de inte så överexponerade;) …man kan ev tejpa fast filtret eller använda gummiband…beroende på hur blixten på kameran ser ut!

Jättesöt tjej!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

UlricaAndersson
0

Hon är helt underbar ;)

blackangel
0

kanon söt

heliotropes
0

Tycker att du har lyckats jättebra. Jag tycker också att de digitala lever sitt egna liv….inte alls som min gamla systemkamera…men…där måste man ju lämna på framkallning och det har man ju inte tålamod med idagSkrattande  mmm!! hon är söt såGlad

Eva // medarbetare på Perser

Amorstroll
0

Tusen Tack!

Svar till Nr 4 Bullan

Även denhär kameran har några år på nacken… det är en inbyggd blixt så jag kan inte riktigt kontrollera när de slår på.

Idag skall jag fota Eddies svartsilvertabby perserson om jag hinner. Jeanette var jättesnäll och lät mig låna Eddie på min silverhona Shakira som är kullsyster till Ramazotti och dessa två är barn till Amors Troll Popeye…. Svårt att hänga med släkskapet förstår jag… Men jag skall försöka hinna med det efter min promenad med stavar(!) i det vackra "vintervädret"..SkrattandeCool

Här kommer några bilder på "tjocka släkten" i alla fall…

S*Amors Troll Ramazotti

S*Amors Troll Popeye, alias Poppe

Kram Lisa S*Amors Troll

Amorstroll
0

Hej igen!

Ramazotti och Shakira är alltså kullsyskon och deras pappa är Popeye. Hittade inte något babyfoto på nyblivna mamman Shakira….. Här kommer ett ganska nytaget foto på henne dock…….Snart (kanske i morgon) kommer foton på hennes och Eddies svartsilvertabby son….

Mamma Shakira liggande på en filt på köksbordet

Kram Lisa L S*Amors Troll

heliotropes
0

Många snyggingar!!Skrattande Det ska bli kul att få se foto på Shakiras sonSkrattande

Boromir
0

Jag håller med dig, Lisa, det här med fotografering är som en hel vetenskap. Men det är himla roligt att få lära sig. Jag har lånat ett objektiv som tar bättre närbilder och försöker träna.  Men tänk hur det var förr….man tog en rulle 32 bilder, skickade iväg och fick tillbaka…ja, inte var det mycket som var nått att hänga i julgranen.  // Malin

Amorstroll
0

Jag har letat men inte hittat något foto på mamman Shakira som liten. På denna bild är hon visserligen kattunge, men visserligen lite större…..Glad

Ingen bra bild, men den enda jag hittar för tillfället..

Hälsningar Lisa L S*Amors Troll

manbukten
0

Jättefina i den svåra konsten. Jag kan inte lyfta upp minaa ur korgen för lampbelysningen vill inte samarbeta ur alla synvinklar och ibland inte alls. Dagsljus är det bästa och ute men de får vara lite mer än några veckor och varmt ute

nettan123
0

Lisa, väntar med spänning på  att få se foton på Shakiras son.

Du har väl bilder på Mr Magoo en tidigare kull. Visa dem

//Jeanette

frukove
0

Lisa får vi se bilder på Shakiras son snart?!

Jaaa,Jeanette!Mr Magoo vill vi också se!

Det är ju bra när nån har koll på linjerna!

Jag vet ju att Eddie´s mamma och LillOlle´s pappa är syskon,

att Eddie´s pappa och Venuz har samma pappa!

Det tycker jag är så fränt!För mina katter är ju inte släkt med varann!

Ha en skön helg!

Heléne

http://helenefahlgren.com

nettan123
0

LYCKA TILL I HELGEN MED VENUSGlad, HELENE

HÅLLER TUMMARNA

JEANETTE

Amorstroll
0

Här kommer några foton på Eddies och Shakiras första son som föddes som en överraskning 65 dagar efter att han flyttat till Jeanette. D v s jag sålde Eddie som "nästan" vuxen hane trodde jag….han visade sig alltså vara vuxen redan vid 8 månader ålder!!

Jeanette och hennes vännina Eva var här får att se på kattungarna jag hade till salu just då. Plötsligt kommer Eddie ner från övervåningen och Jeanette du föll väl som en fura, eller hur!?? Det var ju inte meningen att jag skulle sälja honom, men nu gjorde jag det efter några dagars funderingar…

En morgon när jag vaknade hade jag en samling honor som putsade på en liten trollunge. Eftersom jag absolut inte väntade någon kull fick jag kika alla honorna i baken och såg att lilla Shakira var lite blodig. Hon hade inte bara varit lekkamrat till Eddie utan lite mer än så….. Naturligtvis fick jag handmata även denna lilla trollunge en svartsmoke exotkille som jag döpte till Amors Troll The 1 & Only Mr Maago, eftersom han var ensam kattunge och hade lika stor huvud som seriefiguren med samma namnGlad

Numera bor smokeexoten "GoGo" hos en tjej ner i Skåne som föder upp minihästar. Jag har löfte om att få para på honom i framtiden ifall jag vill…..

Visst var han väl söt som bebis!

Lovebuffen
0

Så vackra kattfoton och katter i denna tråd!

Håller med, katter är jättesvåra att fota eftersom de rör sig hela tiden och sällan är 100% stilla. Mycket man ska tänka på….bakgrunden….ljuset…..färger som harmonierar…..vinklar….etc. etc…….men vilken lycka när man väl lyckas ta ett som blir riktigt bra! Glad

Amorstroll
0

Hej igen!

I somras fick jag en till svartsmoke exotkille med helt andra föräldrar. Honom kallade jag för "GoGo Nr 2", men döptes i stamtavlan till S*Amors Troll Wild Card. Visst påminner de om varandra!?

OJOJOJ, det blev måååånga foton på honom, men han var så speciell och jättesöt (tycker i alla fall jag!) så jag som minns honom "live" har jättesvårt att välja. På sista fotot verkar han tacka för att änteligen är denhär fotosessionen över "Tack Gode Gud!"!!

Även han är numera bosatt i södra Sverige.

Ha Skön fortsättning på helgen!

önskar Lisa L S*Amors Troll

heliotropes
0

Det sista fotot var ju gudomligt söttKyssen riktig liten GogopluttKyss