Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 807 ggr
ufoplopp
0

En fråga

Hej!

Undrar bara vad ni brukar göra med era katter när ni reser bort?

Tycker inte det känns så tryggt att lämna över sina katter till katt hotell, eller till någon oerfaren bekant.

englagirl
0

Jag har ALLTID någon som är här hemma med mina katter då jag är borta under en hel dag eller över natten till exempel då man åker på utställning eller dyl. Jag har ju turen att ha min mamma boende precis över gatan och nu ska min äldsta dotter flytta in i samma hus som mig och det är hon som alltid ställer upp och bor här dom få gånger jag är bortrest.

Lådorna och vattenskålar ska ju göras ren flera gånger om dagen så om du har nån som kan bo hos dig är ju det det bästa förstås,alternativ att man lämnar dom till nån dom känner väldigt väl.Kattpensionat…jaaa varför inte.Det skulle inte vara ett bra alternativ för mig som har många katter,då är det lättare att nån kommer hem till mig :-)

Lycka till

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

krasivis
0

Förut hade jag bara en huskatt, som blev 14 år. Han fick vara på ett jättebra kattpensionat som finns här i närheten. När vi hämtade honom så var han precis som vanligt. Nu när jag har många katter så brukar vår son sköta om allt. Det är som englagirl skriver ganska mycket att sköta om.

Annkis54
0

om jag bara är borta en dag så klarar de sig själva
Men varje sommmar är vi borta en hel vecka
jag har just nu 8 vuxna katter o några ungar. så det ligger väl runt 10 katter oftast
när vi åker bort den veckan så gör jag ett skema
jag har 3 vuxna döttrar o så några vänner
jag försöker se till att de har tillsyn 2-3 ggr per dag
se till att du har lite gentjänster att kalla in hehe
men är det bara en eller 2 katter så kanske ett kattpensionat funkar.
i vissa städer finns det ju oxå kattvakter som kommer hem o håller de sällskap o fixar
allt beror ju på
hur länge ska du vara borta??
hur många katter har du??
har du råd med att köpa dig tjänsten??
ja …sånt beror ju allt på

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

manbukten
0

Har hund också som måste ut var fjärde timme. Så sonen eller jag är alltid hemma. Och  måste vi bort över en dag får man använda sig av goda vänner som man litar på. Är alldrig borta när jag har bebbar mer än någon timme ellr två för att handla. Semester har sällen bönder eller uppfödare.

ufoplopp
0

Tack för alla svar!!

Planerar på att köpa en katt, men vill gärna göra en liten resa på ungefär 3 veckor. Det går nog inte och göra sånna långa resor  i sånnafall. Var bara lite nyfiken på hur andra ägare gör som har fler katter.

feiner
0

Jag låter någon bo hos mig under den tiden, oftast min far men ibland min syster. I hennes fall så får hon några dagar i stan och brukar tycka det är mysigt. Min far bor i Gbg också men bor under den tiden i vår lgh. Har funderat på om ingen av dem skulle ha tid… hur skulle vi göra då men upptäkt att det finns nära och kära som ställer upp.

Men om det inte är problematiskt så kan man låta "kattvakten" bo i bostaden med katterna. Då slipper man oroa sig över att de sitter ensamma mycket.

SofiaJ
0

När jag reser bort så får Doris åka på semester till pite havsbad. Där bor mina föräldrar som jag litar på och som sköter om henne utan problem. De älskar att ha henne på besök och hon trivs där. Det stora problemet är inte att få dem att ställa upp som kattvakter uten det är att få tillbaka katten när man kommer hem igen. Doris  har dock hälsat på dem med jämna mellanrum och är en väldigt trygg och nyfiken katt, så det kan vara en annledning till att det går så bra. Tycker inte att du ska vara så orolig för att resa bort om du känner någon som du litar på som kan ställa upp.men det är bra att du tänker till innan, sen så är det ju inte så bra att resa bort precis i början, men du kan kanske vänta tills efter du har varit bortrest innan du köper en katt. Erller höra med kattuppfödaren om de kan sköta kissen medan du är borta.

yadhayezibas
0

Jag har precis varit borta 1½ vecka ifrån mina katter.Jag lämnar dom hos min syster som tar hand om dom perfekt! De trivs utmärkt där då de känner henne och hennes hem. Jag har oxå haft min bror boendes hemma hos mig nån gång när jag varit bortrest.

/Pethra