Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 577 ggr
sunset_jelly
0

sällskap till kattunge??

jag har precis köpt min första perserkatt! har bara haft henne i ca 3 veckor men älskar henne redan så enormt mycket!! min pojkvän jobbar heltid och jag pluggar så jag funderar nu på om jag ska skaffa en till katt så dom kan hålla varandra sällskap?? nu är jag bara borta på tisdagar och fredagar, resten av veckan kan jag plugga hemma (nästan) hela dan så hon är inte ensam så mycket som det låter men jag funderar ändå om om hon inte skulle ha en kompis härhemma att leka med! eftersom jag har förälskat mig så i perser rasen så funderar jag såklart på en till perser.. fast kanske en exotic? hur funkar dom ihop?? finns det nån annan ras som kan vara bättre sällskap? är det för tidigt för att skaffa en till eller är det bättre att göra det så tidigt som möjligt?? många frågor men jag vill ju att hon ska ha det så bra som det bara går!! Glad

LarsiForshaga
0

Perser/exotic är ju samma ras och funkar kanon ihop. Jag har ju haft 2 perser tjejer och 1 exotic hane och dom funkar kanon ihop. Jag själv har bara perser tjejen på bilden kvar eftersom dom är/har varit till salu. Så att ha en kompis till din lilla är väll en bra grej om du är borta mycket. En människa kan inte leka på samma sätt som dom gör/vill och när dom har lust.

manbukten
0

Persern är En Av de sociala kattraserna sällskap är alltid att rekomendera och allt som sker tidigt är alltid lätter. De behöver både djukompisar och människor. Kattkompisen ger rätt lek och social träning. Och någon att sova med och gosa med även när vi inte är hemma.

Kittentotts
0

Tycker absolut du ska ge din kattunge en vän av egen sort. Rasen Perser/Exo är samma, bara hårslaget som skiljer dem åt.

Katter leker och busar så mysigt ihop, de ger varandra trygghet och kärlek.

Bästa är de växer upp ihop

/ Carina

UlricaAndersson
0