löpande katt
Hej på er
En bekant till mig har en perserhona som inte vill sluta löpa.Hon har nu löpt i 10 veckor och då undrar jag om det finns ett sätt att få henne att sluta.
Hon löper första gången och är parad under löpet men fortsätter att löpa. Hur kan min väninna få honan att sluta löpa? Hon vill inte använda ppiller då risken för juvertumör finns.
Om hon fortsatt och löpa ….och så länge..trots parning,är det nog sannolikt att inte parningen lyckats.
Själv skulle jag vänt mej till veterinär, en hona som löper så länge far ju väldigt illa då dom går ur sig både mentalt och fysiskt. Det låter som om hon har fått någon störning i sin hormonbalans.

Ja tänkte faktiskt samma som heliotropes. Har liksom inte haft någon som löpt så genom åren här hemma. Så du ska nog be din vän ta katten till veterinär så hon inte far illa med livmodersinflammtion och annat tråkig.
Menar du verkligen 10 veckor?? P-piller kan du ju inte ge om hon är parad å dräktig..om detta stämmer att hon har löpt oavbrutet i 10 veckor så kontakta veterinär.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus