HJÄLP! Vi blir insnöade!
Hejsan!
Här går plogbilarna i skytteltrafik! Det snöar som aldrig förr! Nu när vi egentligen skall ha VÅR!
En liten raport från SK's utställning i Stockholm idag lördag:
Pratade med både Anna-Lena Wester, Athelstones och Jeanette Östby Kibow's en liten stund alldeles nyss. Deras båda hanar, svarta persern Miami hos Waltrau Saetler och svarta exoten Eddie Murphy hos Raymond Alessandro Saetre är nominerade, Elisabeth Raab hade ingen nominerad hane.
Nominerade vuxna honor är en colurpoint från Annelie Johansson-Borg, en chincilla från Maria Brunk och den tredje är Peter Buers vitfläckspadda från Athelstones.
Malin Sundquist colourpoint kastrat hane är nominerad liksom Anki Axelsson-Höök's bruntabby exot Eddore Pumkin Bear, ifall det finns en tredje vet jag ej. Kastrat honor vet jag inte heller.
En blå perserhona från Anki A-H är nominerad junior och även Malin S rödtabby junior, den tredje vet jag ej. Kattungar 3 - 6 tror jag det fanns bara 2 av och de är båda nominerade…. lite osäker på vilka de är men jag vet att en blåtabby från Annelie J-B skulle dit, (jag lovade ju hjälpa till med prepareringen, men vet att hon fått hjälp av Annelie!) den andra är en kattunge från IxiDixi.
Antalet katlogförda kategori I-katter var 36 hur många som var absade vet jag ej. Detta är vad jag kan bidraga med, men jag vet att Malin Sundqvist brukar skriva så trevliga rapporter när hon kommer hem. Jag skall fråga ifall jag får kopiera hennes rapport hit. Så den som väntar på något gott…..
Kram Lisa L
S*Amors Troll
Perser & exoter
http://www.amorstroll.com
Här i Umeå är det iofs lite kallt, ca -7, men solen skiner och vi ska grilla för första gången i år. Mums! Alla barn kommer hem på påskmiddag och det är så mysigt.
Det är kul att få följa resultaten och jag blir så sugen på att ställa ut själv, men det blir inte förrän i maj. Lycka till i panelen.
// Malin

Tack för förhands rapport. Få se om vi får mera.

Här kommer en trevig rapport från Malin Sundqvist som alltid skriver och berättar hur utställningen var och dessutom alla nominering i katergori I. Jag har fått hennes tillstånd att kopiera vad hon skrivit denna gång. Håll till Godo!
Hejsan på er,
Nu har jag kommit hem från SKs utställning. Liten rapport har ni ju redan fått men jag fyller på med lite nominerade katter. Det var 36 anmälda varav 4 st ABS så det var ju inte så mycket ABS trots varningarna för ovädret.
Får väl se hur det blir i morgon för nu har snön dragit in över Västerås. Även om det inte var så jättemånga katter var det hög klass och tuff konkurrens och det var flera katter som var nya för mig, roligt att se att det kommer nya utställare.
Själv är jag naturligtvis superglad över resultatet - 2 katter och 2 BIS :D Det kan ju inte bli bättre. Och där var det dunderkonkurrens i panel så jag är så glad - det blev till att fira med min favoritläsk Trocadero - den enda läsk jag inte får hicka av :)
Nu är det bara att ladda batterierna till imorgon. Vi har badat tre katter nu ikväll som vi ska ha med oss som inte var med idag. Pust, man är inte riktigt klok. Men en av dem är en kattungeköpares katt och de vill ställa ut och det är ju kanonroligt så då går det lätt att göra dem iordning. Tur att Patrik följer med imorgon så det blir lite struktur för det är jag dålig på själv…
En katt som gjorde ett mycket stort intryck hos Raymond (och hos mig) var lilla blåtabbyn Trinicat's Cassiopeja. En riktigt fräck katt - och så roligt med en ny uppfödare som vill jobba med colourpointlinjer! Det välkomnas verkligen av mig. Tyvärr hann jag inte prata med dem och gratulera men det hoppas jag att det blir fler chanser till.
Raymond Saetre:
Vuxen Hane: GIC Amors Troll Eddie Murphy, EXO n, Äg: Jeanette Östby BIS (2 av 3 röster) - även Raymonds bästa katt totalt! (Vet tyvärr inte övriga placringar i hans top 10 förutom att en läcker skogis kom tvåa)
Vuxen Hona: Athelstones Fornarina, PER f03, Äg: Peter Buer, BIS (enhälligt)
Junior: Desdecados Steel Shadow, PER a, Äg Lena Bodrikow (1 röst)
Ungdjur: Trinicat's Cassiopeja, PER a22, Äg: Catherine Lundborg
Kastrat Hane: Ingen närvarande
Kastrat Hona: GIP GIC Birstein Celine Dór DSM, PER f, Äg: Leena Laakso BIS (tror enhälligt men inte 100% säker)
Waltraut Sattler:
Vuxen Hane: IC Athelstones Miami Sunrise, PER n, Äg: Inger Brobert (1 röst)
Vuxen Hona: GIC Celestina la vi en Rose, PER ns12, Äg Maria Brunk
Junior: Ingen närvarande
Ungdjur: Ingen närvarande
Kastrat Hane: IP Arzish This Charming Man, PER n33, Äg: Malin Sundqvist & Patrik Palm BIS (enhälligt)
Kastrat Hona: IP EC Aritzia's Sunshine of Wamampys, PER ns11, Äg: Maria Brunk
Elisabeth Raab Alvarsson:
Vuxen Hane: Valde att inte nominera någon hane
Vuxen Hona: Korsvik's Worth Waiting For, PER g: Äg: Henrik Söderlund & Mona Blomkvist
Junior: Arzish Salvelinus Fontinalis, PER d22, Äg: Malin Sundqvist & Patrik Palm BIS (2 av 3 röster)
Ungdjur: ixiDixi's Ding Dong, PER n24, Äg: Anna Ceder & Therese Lindborg BIS (enhälligt)
Kastrat Hane: IP IC Eddore Pumpkin Bear, EXO n22, Äg: Anki & Leif Höök
Kastrat Hona: Ingen närvarande
Senior: IP EC Aritzia's Sunshine of Wamampys, PER ns11, Äg: Maria Brunk
Veteran: Snopy's Porsche, PER n33, Äg: Annelie Johansson Borg
Malin Sundqvist
malin@arzish.se
http://www.arzish.se
Grattis alla vinnare!
Grattis alla katter ägare och uppfödare till gårdagen resultat.
Vad olika väder vi haft/har,här har solen lyst hela dagen