Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 2690 ggr
Amorstroll
0

Prisutdelningen Årets Katt 2007 i Västerås!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!  

Får jag se några av er listmedlemmar i Västerås på Sveraks Prisutdelning Årets Katt 2007 ikväll??

En del undrar vad COTY på min hemsida under mina katter betyder, det är alltså Årets Katt på engelska Cat Of The Year! 

I år har ju uppfödningen Amors Troll  Eddie Murphy som 3:a Vuxen, ZiZi som 4:a Kattunge/Junior och Popeye som 5:a Kastrat!

Det var ju så festligt vid prisutdelningarna förut, men vet ej ifall det sker i skymundan nuförtiden…???  Jag vet bara att Jeanette Östby med make, Anna-Lena Wester, Mats Pålson och jag skall dit och hämta våra priser.

S*Amors Troll ZiZi, när hon blev JW

S*Amors Troll Eddie Murphy när han blev BOB (Best of the Best alla kategorier)

S*Amors Troll Popeye när han blev DSM

Väl Möt!  

Kram Lisa L
S*Amors Troll
Perser & exoter
http://www.amorstroll.com

McLaren
0

Grattis till dig å dina FINA katter!!!Glad

Trini
0

Annelie ska ju dit vad jag vet. Hon har vunnit pris för bästa avelshona CH (N)Purrbox Zamzarah, hon är med på listan, men inte aktiv :)

Grattis till dina fina resultat Lisa!

Grattis även Annelie på Trubbnosen´s, världens bästa uppfödare :) (hihi, enl mig då)

Denna kommentar har tagits bort.
[Guardians]
0

Grattis Lisa, Eddie Murphy, mums

Amorstroll
0

TUSEN TACK

Åsa, Trini och Guardians!

Det uppskattas verkligen och värmer en frusen själ

Kram

Lisa L S*Amors Troll

Bart
0

Grattis till dig och dina fina katter!Du har jättefina katter och kattungar.

Millan1971
0

Grattis i massor!

Bullan
0

Grattis och hoppas att det var trevligt på prisutdelningenSkrattande Zizi blev min favorit bland dessa du visade upp, fin look! Har du något kort då hon är vuxen?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

grattis
jag håller med…Eddie Murphy är sååå läcker

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan1971
0

#9 Visst e han??? hehe han e ju arwens morfar;)

Annkis54
0

#10..se där du
det ska Arwen vara glad för
o du oxåCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
0

GRATTIS!

Vilka fina katter!!

Summerwinds
0

Grattis S*Amors Troll till dina avkommors fina resultat! Väldigt snygga katter du visar upp Kyss!

Erna
0

Hej Lisa!

Otroligt tjusiga katter, liksom många andra från dig!

Jag har alltid sagt att vissa uppfödare har "öga" för att skaffa snygga katter som dessutom producerar fina ungar och dit hör du.

Andra kan hålla på i evigheter utan att få till det…

Någon frågade mig vad som krävdes för att bli en framgångsrik uppfödare.

Givetvis finns det mängder att välja på, men här kommer några…

Att vara målmedveten
Att inte ge avkall på kvaliteten
Att vara envis
Att vara tålmodig
Att ha tur
Att skaffa sig kunskaper
Att älska vad man gör
Att ha en tjock plånbok
Att skaffa sig vänner i branschen
Att hjälpa andra uppfödare eller blivande uppfödare
och inte minst:
Att skaffa sig de allra bästa avelskatter som finns att få, för att lägga grunden

MVH Erna
Medlem i FGK-IDP
www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Ellinor Johansson
0

# 0 Grattis till mycket fina placeringar.

# 14 Så klokt skrivit, kan bara hålla med.

Jag tror att  dina punkter blir tydligare för varje år man föder upp.

Amorstroll
0

Svar till Nr 8

Tusen Tack!

Tyvärr var jag ej på Prisutdelningen. Jag skulle ha åkt med Anna-Lena Wester och Mats Pålson, men vi fick tyvärr förhinder.

Jag har inget foto av Zizi som vuxen eftersom hon numera bor hos fodervärd över 30 mil från mig. Däremot väntar jag att få henne hit på parning så fort hon löper, förhoppningsvis nu i slutet av mars. Hoppas kan man väl alltid. Ser fram emot att få en kull på henne.

Bifogar ett litet foto på henne som togs på hennes första utställning. Tycker hon ser så rolig ut med sina toffsar innanför öronen. De borde ju ha klipps ner för att inte sticka upp för mycket….fniss…fniss..

Hon älskade denhär rosa/lila klätterställningen jag köpte till henne.

heliotropes
0

Du har väl för goá och söta katterKyssÄr ju själv lycklig ägare av en trollunge ifrån dejFlört Han fick ju aliasnamnet "BB" som i baby men en stor enGlad,men det blev ju även en förkortning på hans namn Big BangSkrattande

Eva

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
0

ZiZi…en katt att drömma om

kklätterställningen med hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

#16 Jättesöt som kattunge, med toffsar å allt;) Hon verkar ha behållt sitt fina uttryckSkrattandeTycker ju iofs att man inte ska behöva trimma kattungar så mkt på utställning. De är ju bara så där kattungecharmiga, allt för kort stund.Skrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Amorstroll
0

Svar till Nr 19

Eftersom jag går domarassistent nästan på varje utställning jag är på så vet jag vad domarna tycker om sådana tofsar. Jag har blivit ombedd av domarna att förklara för utställarna hur de skall trimma bort dessa "extra" toffsar innan nomineringarna……

Men tydligen missade jag det själv…fniss….fniss….

Hälsningar Lisa L S*Amors Troll

P.S. Nu skall jag träna på att ta lite foton på min lilla trollunge jag har just nu. Sist så kunde jag bara använda 1 av ca 60 foton! Resten blev suddiga som denhär nedan……

KungBores
0

Tycker det var jättetråkigt att det inte var så många som kom och hämtade sina priser själva. I år var det riktigt bra eftersom bildspelet kom till sin rätt.

Men grattis till alla som tävlat sina katter så framgångsrikt under året som varit.
/Ingela

Amorstroll
0

Hej igen!

Jag hade som sagt sett fram emot att vara med på Årets Prisutdelning, men jag var beroende av skjuts från Stockholm som det var planerat till Västerås och när "chauffören" blev dålig i sista minuten så var det tyvärr inte mycket man kunde göra åt det……

Så här glad var jag dock vid Sveraks Prisutdelning År 2002 då jag fick Årets Katt Nr 1!

Då bryr man sig inte om att dubbelhakorna syns när man blir fotograferad…..

EddaM
0

Hej hej=)

Även jag var där för att ta emot priser. Min SW´07 Feztiz blev årets huskatts 3:a. Jätte stolt över det är jag. Förra året var ett kanon år då hon vann allt. Hoppas på ett lika bra år i år.

Grattis Grattis Grattis till alla er med era fina katter. Vi ses på nån utställnig. =)

*kram* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z