Tråkigt..
Det blev inte riktigt som jag hadde hoppats på…
min Felicity fick blödningar efter 10 dagar från parningen…en spontan abort.. har inte varit med om detta förut..så…tråkigt.. Har någon annan varit med om samma sak???
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
jo..jag har varit med om det..fast det var med en hona som
"inte var gjord för avel"..Hon fick först en kull där de bara dog en efter en…spelade ingen roll vad jag gjorde
sen så blev hon dräktig igen o "kastade"
sen så blev hon dräktig igen o ungarna dog
nu är hon kastrat..
men däremot så blödde hon inte
utan det var nåt klet som jag såg på golvet
har oxå hört en hona som blödde o tydligen fick missfall
sen så födde hon de andra ungarna när det var tid o allt gick väl
vet du att hon har "kastat" allt…eller kan hon ff vara dräktig
Nhä jag är inte helt säker men hon mår nu toppen å jag tror inte det är så vanligt att något blir kavr… Felicity är en super hona..så bra dräktigheter vi skall inte änns prata hur bra mamma…har alltid grädde i mjölken så jag får ta det veterinären sa… att så här gör en frisk hona om något är galet.
Så tråkigt att det gick så för Felicity.Håller tummarna att det går bättre nästa gång.
Ha en trevlig påsk helg 
Trevlig påsk själv.
Tråkigt att höra, hoppas det går gättre nästa gång! Jag har ingen erfarenhet om sådant, men jag är väldigt ny som uppfödare.
Peppar peppar…….Jag själv har inte råkat ut för det på någon av mina,det låter som hon har kastat dom pga.tiden 10 dagar,hade det varit över 14 dagar hade det funnits mer hopp då embryot sätter sig fast i livmoderslemhinnan……men vet ett par stycken som haft kattor som kastat babysar/embryon i tidigt skede och sedan fött fullgångna när tiden varit inne.

En liten fråga; vet nån varför honorna ibland kastar sina ungar?
Och av samma anledning som vi människor ibland får missfall….något fel på fostret