Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 558 ggr
blackangel
0

När e ögonfärgen klar hos exoter?

jag undrar då allt verkar ta sådan tid med denna ras, när e ögonfärgen färdigutvecklad…. Både mamma o pappa till arris har ju fin färg på ögona o hans e liksom njaaa lite dassig ännu?!

blackangel
0

han e nu typ 10 månader o verkar överhuvudtaget va i en FUL period hehe, stora öron smal kropp m.m m.m

Millan1971
0

Arwens ögonfärg är ju oxå lite dassig än…undrar oxå när deras färg blir färdigutvecklad?

krasivis
0

Jag tror att det kan vara mycket olika. Gabbe o Lina är ju syskon. Hon är mera färdig än han och har även bättre ögonfärg, mycket fin färg dessutom. Gabbes är fortfarande lite mera uttunnad om ni förstår vad jag menar. Men han är heller inte lika färdig som sin syster. Hanar kommer ju senare i utvecklingen.

heliotropes
0

Det har med linjerna att göra,endel är inte färdiga förrän vid närmare tre år och endel får "färdig"färg nästan direkt efter den blå.

Eva // medarbetare på Perser

Millan1971
0

Ok men båda våra katter har ju samma linjer! De har fått sin riktiga ögonförg tidigt! Min arwen har bärnstensgula men ändock inte den färgen som både mamman o pappan,morfar har!Hon hade gröna länge! Men nu dock övergår dom in i oranga men inte riktigt som jag hade hoppats på! Nåja bara hon har ögon så;)

Annkis54
0

#5…ja..fast de är ju individer även om de är syskon
man kan nog inte vara "säker" innan de är runt 3 år

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se