Kan jag ställa ut Casey?
Hej! Jag måste slänga ut en bild här på min egenuppfödda lilla hona Casey.
Det är så att hon tyvärr fick lite missfärgningar under ögonen (skäms på mig) och jag försökte ta bort det med eye envy i ett par veckor, utan resultat. Då fick jag tips om whitening gelen från all systems… MEN, den skulle jag aldrig ha använt, hennes blåa pigment i hårstråna på kinderna blektes ned och har nu blivit bruntonade :((((
Jag har ju anmält henne till utställning i helgen och även till en till utställning inom snar framtid.
Är det ok att åka med henne i detta skick eller kommer domarna säga att hon är smutsig, missfärgad?? Jag får det inte bättre än så här med lite torrschampopuder och ordentlig rengöring..
Hon kniper med ögonen på bilderna, det gör hon en stund efter att jag fönat henne, hon blir kanske torr i ögonen? Sedan spärrar hon upp dem som vanligt.

Hejsan Trini!
Tyvärr är det så att den blåa pälsen vill bli bruntonad t o m när man försöker "förbättra" den genom att rengöra den lite extra…..
Är du på SK's utställning i Stockholm? I så fall kan jag ta med mig lite förhoppningsvis förbättringsprodukter och försöka hjälpa dig ifall du vill. Ställer du både lördag och söndag?
undrar
Lisa L S*Amors Troll

kanonfin e hon iallfall:)

Du kan rädda upp situationen med bl a vitt puder samt grått puder.
Lycka till.
/Ingela

Jättesöt tjej, självklart ska du ställa henne tycker jag
//Tessan
ställ henne o ta emot hjälpen som du får av Lisa
glöm inte att berätta hur det gick
bra för oss andra att veta att Whitening Gel inte ska användas på blåa katter då
jag har bara använt det på vitt…o då har det funkat alldeles utmärkt
lycka till
Hej!
Tack snälla ni för svar!
#3, jag har kontaktat Anne-lie också som ska ställa ut hon med. Hon hade visst också någon förbättringsprodukt som vi ska försöka med, något puder. Tack snälla Lisa för att du vill hjälpa mig, om vi inte får till det så försöker jag "jaga rätt" på dig på lördag. Jag ställer bara på lördag. Kommer du vara assistent, båda dagarna? Kommer du även ställa ut?
#5, tack för tipset, jag har inget sånt puder men det hade Annelie, min uppfödare. Ska köpa det på utställningen om det finns :)

Ser inte riktigt färgen på din katt, är det silver? Stor varning utfärdas för att använda All Systems blekgelé på alla silver för de blir röda eller rödbruna på de ställen man använder den.

Hej igen Trini!
Vi syns på Lördag eftersom du ställer bara då! Tillsammans med Anne-Lie skall vi fixa detta!
Jag vet hur du ser ut nu, var in och kikade på din sida! Så vi hittar nog varandra!
Kram
Lisa L S*Amors
#9, Nej det är en vanlig blåtabby, men det verkade vara samma effekt där, rödbruna nyanser fick hon av detta medel!! Det borde varnas ang att använda det på färgade katter, borde stå på burken, men det står bara att det tar bort missfärgningar! Nu ska det nog ordna sig dock, får hjälp av duktiga och erfarna uppfödare som du kan se :)
#10, Jepps, vi ses! Jag vet ju hur du ser ut också, har sett dig som assistent hihi :) Jag vet att du var assistent en gång när jag ställde ut Zelda som liten missa :) Ska bli jättekul, jag har inte varit på utställning på jättelänge! Har också bara varit i kattvärlden i ett år drygt he he, men redan fastnat :)