Nu är det klart!
Idag fick vi vårat tillstånd.
Vi har haft kontakt sen 2005 med vår kommun gällande tillstånd, men eftersom vi inte haft så många katter el mkt kullar förutom den oberäknade 2006 så tyckte de vi kunde vänta tills vi behövde
Jag har varit totalt nojig & nervös. Bara tanken de ska gå runt se över hela mitt hem och rutiner gjorde mig knäpp
Idag va Johnny min gubbe hemma med mig för stötta och också vara med & höra
Nu är jag stolt, fick så mkt beröm, hon va så förtjust i våra katter och hur de hade det. Att de inte luktar något va det hon upprepade flera ggr, detta visste jag ju fr andra som kommer till oss och säger samma. Va så härligt se henne med alla katter.Hon va så glad i deras vikter , tjocka pälsar och hur fina de va.
Nu är jag så stolt av att fått all beröm!
/ Carina

GRATTIS! 
kram Lillevi

Grattis!Alltid skönt när det är klart.
GRATTIS!!!
Förstår att det måste kännas underbart att få beröm för sitt katteri!
kram från
Elisabet

GRATTIS!
Grattis Carina !!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Grattis
Grattis, förstår att du är stolt, det skulle jag också vara :)
Grattis
/Annika,
Grattis !! Vad skönt det måste kännas !
Grattis! Alltid skönt att ha det bakom sig
Det är extra roligt när man får helt OK!på papper
Så visst ska man vara stolt
Fick själv väldigt mycket beröm för min katthållning av miljö/hälsos.jag var aldrig orolig
Även av veterinären som jag har tagit hem ibland när jag har haft många vacc.chip mm.

GRATTIS!!!!
Ler lite när jag hör "det luktar inte". Exakt så brukar folk som aldrig varit här reagera när de kommer hit första gången. De vet att vi har många katter och brukar kliva över tröskeln lätt misstänksamma och försiktigt andas in. Sedan brukar det komma ett spontant och häpet: "men här luktar ju ingenting". Man kan undra vad för sorts kattägare de varit hos tidigare?
Grattis till er!

Grattis Grattis visst är det kul att ha ett papper i handen.
Men framför allt så är man stolt över att de tycker att ens katthållning är såbra!
I fredas så hade jag Royal Canin på hembesök. De hade en representant från Frankriket här och hon ville se hur vi svenska uppfödare har det. Det va några trevliga timmar vi hade här hemma,hon fick gå runt och hälsa på alla mina katter och jag fick mycket beröm för hur trevliga katterna va och hur rent jag hade.
fniss hon skulle veta hur jag har fejat och putsat inför detta besök.hihihi Men nu har jag ett vårstädat hus som det känns så skönt att vara i.
Tervlig vecka på er alla. /Chatrine
Hur mycket fick du betala för tillståndet?

Tack allihopa!
Jag brukar inte vara nervös av mig, men detta va så speciellt med folk som ska gå runt. Städade inte mer än vanligt, och detta innebär samma varje dag. Men man va lite undrande över frågor de skulle ställa och om de ansåg det va bra allt. Men det gick ju så bra att jag blev lite förvånad istället hur lätt det va.
#15 I vår kommun tar de 1400:- om jag inte tar fel nu, men det är ju olika fr kommun t kommun
/ Carina

Grattis
// Mia
Grattis!
Grattis från oss som har din finaste å gosigaste kisse! 

grattis. Vad skönt att ha det svart på vitt att allt är godkänt :)
visst var det enkelt…o inget att vara orolig för
då önskar vi dig välkommen bland oss med tillstånd hehe
#14..jag kan tänka mig att de var imponerade över katthållningen o katterna
för det jag har sett utomlands…visserligen inte såå mycket
det håller i alla fall inte vår standard…
fast jag kan ju ha fel
o med standard menar jag egentligen hur bra katterna har det hos oss….de flesta
Grattis!
När jag fick tillståndet för ponnyerna sa han som besiktigade stallet och pållarna när det var klart att han hade sett på hemsidan att jag hade katter också. Han undrade om vi inte skulle titta på katterna också när han ändå var här. Lätt panik sa jag ja, man vet ju att kissarna kan hinna med en hel del på två timmar. Han var jättenöjd med kissarna också och önskade lycka till. Det är flera år sedan jag hade två kullar eller mer men man vet ju aldrig

Grattis Carina!!

JÄTTEGRATTIS!
Vad skönt, va? *gläds verkligen med dig!*
Fast det var väl klart att du skulle få "godkänt" och därmed tillstånd!

#12 Ja detta medd et ska lukta att ha många katter tror jag finns hos de som inte varit i ett fräscht hem med många katter
Själv va jag i flera sådanda innan jag fick mina katter, kan lova det va vidrigt. Så när vi skulle skaffa katt sa min gubbe samma, men bara 1 sen blev det 2 tjejer, men nu räcker det väl sa gubben min, ja det gjorde det ett tag, sen kom avkommor
Kommer ihåg då min bror satt med mig, mor o far en dag innan vi skulle på en begravning. Han gjorde mig vansinnig.De va att snart kan man väl inte komma hem t dig, det blir väl hos ingers mormor(inger är min svägerska) man kunde ju knappt fika där av stanken. Mitt svar blev: Du slipper komma hem t mig, katterna är mitt liv, om du inte vill komma så får du väl låta bli. Kan tala om de avskyr djur, så efter detta har vi mkt sällan dem på bjudning hemma, slipper helst om jag får
Men de som kommer reagerar samma varje gång, och det är bra, för jag tror att när man går i ett hem med mkt katter kan man vänja sig vid en lukt också. Men rätt sand och rutiner är måste för ha ett fräscht hem. Här finns schema på bad och annat så vi båda vet vad som gäller. Jag har en underbar gubbe, han tömmer lika ofta som mig då han är hemma, han dammsuger och kan rutinerna som gäller innan vi åker ut på annat
Men hon som va här igår berättade skräckhistorier om magra katter, stinkande skitiga hem. Det som rörde mig va ett hem med 2 perserkatter som va så illa i ögonen, toviga o hemska, då får jag tårar
Tack alla för ni grattat mig!
/ Carina
Grattar också!
alltid nervöst att vänta på svar!

Grattis Carina!!

#26 Ja djurskyddsinspektörerna har nog sett det mesta .-( Och att folk ibland inte ens klarar av en katt har jag själv sett otaliga exempel på. Ni kan inte ens i er vildaste fantasi föreställa er hur toviga katter kan bli och hur folk bara kan gå och låta detta fortsätta månad efter månad är för mig en gåta. Dåliga ursäkter som att de inte har tid o s v.
Därför tycker nog de som inspekterar att det är extra trevligt att komma hem till folk som verkligen sköter sina katter perfekt och få se hur bra det kan vara. Att det ligger ett oerhört hårt jobb bakom att hålla sina katter så förstår de säkert också.

Grattis visst ska våra älsklingar ha det bra. Både för deras skull och vår trivsel. De ska vara mysigt att ha katt även när de blir några stycken

#29 jag vet detta med toviga katter, ska ta mig över t en här i området som har detta,hmmm drar mig, men..trimmern ska fram innan helgen på denna stackars kissen
/ Carina