Perser hona och Exotic hane
Ja som sagt. Vi har samma otur som Flisan. Grabben har visat lite för kraftiga tecken på allergi efter att högdoserna är avklarade och han går på underhållsbehandling nu. Han får använda mina allergi med. och jag vill inte att han ska behöva ta det varje dag som jag gör. Så nu måste jag sälja bort alla mina katter. Dom var 3 från början men 1 blev såld idag. Jag har 1 kastrat hona/fler färgad och 1 exotic kastrat hane Creme/vit kvar. Gå in på mitt namn och kolla på mitt foto album så ser ni dom. Pris pratar vi om på tele.
Skicka PM så tar vi det där.
Mvh Lars.

Usch vad tråkigt för er familj.
Jag vet hur glada ni var då ni skaffade missarna :-(
Lycka till att hitta rätt hem.
Hälsa fru Jennie med en kram från mig :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
du ska veta att jag lider med er Lars
o jag ber alla högre makter att de ska ordna upp sig….fort
Tiny har i alla fall fått världens bästa hem…efter ert

Jobbigt för er familj med allt , men jag ska ha öronen öppna också. Önskar er all lycka med nya hem! Och för er familj
Kram
/Carina

Oh så sorgligt! jag vet vad ni går igenom nu,är själv i samma sits;( Hoppas att ni hittar bra hem åt era 2 katter!!!!

Så tråkigt. Äter också allergi medicin men test visade ingen allergi för katt, så vad det kan vara är en gåta. Men kan du berätta lite om katterna?

Ecotic hanen är ett charmtroll med lagom bus. Han är pratig och sällskapssjuk.
Honan (min Avatar bild) är också lite pratig, säger till när hon vill något, typ om det fattas mat/vatten eller om hon bara vill gå till sängen och lägga sig och gosa. 6 kg tung flicka så det är mycket katt, hehe.

Och tack till er andra som har skrivit här. Många tårar har kommit på min och de andras kinder. Detta är inte roligt. Jag bara älskar mina katter. Men jag måste göra detta tyvärr. 

Lider uppriktigt med dig och din familj! Skickar massor med TRÖST- OCH STYRKEKRAMAR till er!!!!
Usch, det är många som blir allergiska just nu :( Är det vanligare att allergierna uvecklas kraftigare under vintern må hända, då vi varit inne en lång period?
Det verkar vara mysiga katter ni har, jag ska hålla ögon och öron öppna!
Jättetråkigt att ni hamnat i denna situation, men jag förstår ert beslut!

Ush. Stackars er. Vet ju precis hur jobbigt de e. Massa tröstkramar från oss i Trollhättan.
Kram Emma

Jag har hört att den vinter vi haft som inte var så mycket till vinter påverkat oss med fler allergier så jag har tänkt att jag gör ett försök med mina allergitabletter fram till hösten. Då tänker jag sluta med dem. Är det fortfarande en allergi då så kommer jag gå till doktorn igen och se om det kan utredas vidare.
Det känns ganska kasst idag tycker jag när det inte kan ges tydliga svar varför man får symtom utan man får lite piller som ska dämpasymtom bara.
Ja med detta var en avstickare.
Jag hoppas det går bra med dina katter. Tanken att förlora sina katter har smärtat många gånger i vinter för mig och andra gissar jag.

Usch ja det e synd att det ska finnas allergier men det e ju så tyvärr…. Hppas du hittar bra hem söker själv hem åt min steriliserade Bea och min husis Wilma men det ser ej ljust ut med det:(

Ja det räcker inte att vara ledsen för att behöva göra sig av med dom. Man ska hitta någon som vill ha dom också. Denna väntan är ju grym. 
Vet ju inte vad man ska göra om man inte får tag i någon som vill ha dom. 

Önskar att jag kunde ta en av dem, har önskat mig en perser länge nu. Men tyvärr har jag ju ingen plats till någon just nu. Hoppas verkligen att du hittar bra och fina hem till dem. De är göööra fina.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#13 menar du att ingen har hört av sig angående katterna?
MVH Isnornin

#15…nej inte en enda. Synd på så fina katter. Dom är ju bara runt 2 år så dom kan ju omplaseras fortfarande. 

Tråkigt du har fina katter, men det är tufft nu och har varit länge. Det finns alldeles för många billiga ungar som folk föredrar ungar alltså. Och priserna har ramlat länge. och ska man som uppfödare köpa en vuxen katt så ska det vara något mycket speciellt för det är ett risktagande att ta in vuxna djur i en flock. Jag kan personligen inte tänka mig det och riskera gruppens harmoni. Och det finns nog fler som resonerar så och inga nya individer när små ungar finns i huset heller. och tyvärr har det funnits många omplaceringar just den senaste tiden.
Jag hade en hona och det tog mig ett år att hitta rätt hem, Lycka till
har ni annonserat utanför denna sida o i lokala tidningar
det måste bara gå….Sky o Tingeling är nåt i hästväg underbara katter…

#18…Nej vi har inte det. Lite rädda för att göra det, men vi måste nog tyvärr göra det snart. 

#19 När jag skulle omplacera en tjej satte jag ut henne på www.katter.nu
Jag fick många svar
Men sätt ut dem på www.blocket.se också
Ni får säkert hjälp via Annki för prata med eventuella köpare om ni behöver
/ Carina
självklart hjälper jag till…
vi måste alla hjälpas åt så att de inte kommer till oseriösa personer.
Nu är det ju inte lika stor risk eftersom de båda är kastrater
Tingeling är en STOOOR hona…överviktig..så där är det viktigt att hon kommer till ett ställe där det är enkelt att se till att hon får lite lättare mat..ingen ransonering, men inte så fet mat.
Det är jättejobbigt när man har flertalet katter..o en kanske är fet o en är mager,,,vad gör man..pest eller kolera
det är mina tankar i alla fall…sen så bestämmer ju Lars o Jennie i slutändan
men jag ber er som läser detta att tänka igenom bekantskapskretsen o vänkretsen en gång till. Dessa katter är VERKLIGEN gosiga o lätta att ha med att göra
Tänker så det knakar………
Sky som är exo, hur funkar den pälsvården?? lättare förmodar jag??
#22..i princip så är det ingen pälsvård på honom, mer än pälsvårdsgos…
han är bara såååå go
o full i bus o upptåg
jag vet att både Lars o Jennie har sagt att han är den svåraste att lämna
han sover på kudden bredvid Lars…
tack för att du tänker så det knakar:)

Hehe, det känns så skönt att Anki skriver exakt som det är. Jag börjar undra om hon har en webkamera plaserad här. Sky är super go exotic med mycket lätt pälsvård. Han gör t.ex rent sina ögon själv. Högst sällan jag behöver göra något med honom. Ibland rinner det lite extra men då tar jag vanligt papper och torkar med och resten gör han rent själv. Tingeling som sagt har lite hull så hon behöver som sagt mindre fet mat men att det finns framme hela tiden. Ett pälsmonster på 6 kg, hehe.
#22 tack för att du tänker på mina godingar. Jag hatar detta beslutet men känner tyvärr att jag får använda mer tabletter och bricanyl nu för tiden. Tårarna kommer bara jag skriver detta.
Kramis från oss.
Mvh Lars.
Hade mer än gärna givit ett hem till någon av dessa damer. Men ekonomin tillåter inte detta denna månad. Men jag ska höra mig för bland mina kattvänner.
Det är hemskt tråkigt att ni drabbats av allergi.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#24 Usch va tråkigt Lars…..jag får oxå tårar i ögonen då jag tänker på vad ni går igenom just nu. Inga lätta beslut att fatta. Jag ska oxå höra mig för med vänner o bekanta,jag lovar att jag ska hjälpa er så gott jag kan i detta för det är ju så viktigt att dom hamnar i RÄTT hem.
Styrkekramar till er familj :-(
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Jag håller med #25 jag hade mer än gärna tagit så enorm bra hand om era katter ni som har råkat ut för allergi!! Nu har ni blivit några här på perser som har råkat ut för detta, men vad gör man när man har så mycket kärlek i familjen, men inte pengar på samma skala! Plats finns det tre våningar och en källare…men men… hoppas att de får det bra dina katter !!!
Styrke kramar från Izabella och matte
MVH Isnornin
Hoppas ni snart hittar ett bra hem till dom båda!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag sitter till o från o bearbetar min sambo om exotic killen Sky. Men vi bor i en tvåa och hans sista kommentar var med humoristisk ton men dock ett nej - Du tar död på mig, haha. Så det går inte så bra, suck. Men det skär i hjärtat med dessa små kissar.
*put*
Hur har det gått för er??

Jag har PM:at Lars om Sky men inte fått något svar. Vill veta vad för filur han kanske kan funka med de två kissarna jag har hemma.
#31 Jag vet att Lars är inte ute på nätet så ofta.. men jag vet att Annkis känner till Sky´s personlighet.
Kanske du kan maila/pma Annkis??
Vad jag har förstått så är han helt underbart gossig.

Såg honom nyss på blocket, så gissar att han redan fått ett hem. Dock kostade han tretusen. Jag vet att det inte är mycket pengar men för stunden är det mycket då jag lade mitt extra, lilla sparkassan på ett träningskort, ett måste för att få plats i mina kläder. Hade inte räknat med denna sötnos nämligen.

Du har ett PM feiner 
håll inte mig utanför govänner
jag har oxå "ont i magen" o tårar i ögonen
jag säger som lars…..min Sky

sen betyder inte det att Tingeling är ÅHHHHHH så go
men just nu verkar det handla om Sky
Åh Feiner…du vet inte vilket lite gosedjur du funderar över
det finns inga möjligheter I VÄRLDEN att du skulle ångra ett köp

Ja vi funderar här hemma så det knakar, men det måste funka med de damer vi har och kommer han kunna dela toa eller måste det stå en till. Vi kollar efter större boende men just nu bor vi i en rätt ok tvåa. Sky är van vid hus. Vi har inga barn utan är två vuxna o två katter. Ja tankarna går.
herregud nu skrev jag precis en låååååååååååååååångt inlägg o så gick jag in på feiners sida o vips var allt borta
nu blir det kortare hehe
han kommer inte att behöva dela toa om inte dina honor stängerhonom ute från sina
han är var vid stor hus..bara nu i slutet..han är uppväxt hos mig på nedervåningens 60 kvm tillsammans med 7 katter, o han flyttade från mig först när han var 7 månader..o då bodde lars o hans familj i en trerummare i karlstad..så inte sååå länge har han bott i stort hus. han är ju snart 2 år.
han älskar visserligen Lars barn..men lars är ju hans favorit
det är på lars kudde han sover.
2 vuxna o 2 katter tycker jag låte helt perfekt