Prisfråga???
Hej.
Undrar lite över va som e ett bra pris på vuxna katter??
kastrerad hane 3år?
kastrerad hona 6år?
avelshona 1år?
avel/utställningshona 1år?
Vet inte riktigt vad rätt pris kan va så därför ber jag er om hjälp=)

Ingen som kan ge mig nåt råd alls???
=(=(

Är inte så insatt men jag skulle då ta minst 2000 för 1:åringarna och mindre för de andra beroende på ålder.

Detta är ju ganska så knepig fråga
Menar mer svår att bedömma.
Jag har ju placerat om några vuxna katter, men oftast hos de jag känt el bekantas bekanta mm
Jag tycker man kan ta mellan 1500-2000 för en kastrat, tror ju många tycker det kan bli för mkt med mer tråkigt nog. Detta är för mig en kastrat mellan 1,5-5år ca Äldre katter kan vara svårt ta ut detta för, tror ju de kan vara mer svårplacerade också, så där gäller det nog mer finna ett bra hem och en mindre summa.
Avelshona tycker jag ju då borde gå för avelspriset minst 3500:-
Avel/utställning 4500:- minst
Dessa sista är ju inte gamla som du har heller, nä de borde gå t mer än en kastrat om någon vill ha dem i avel

Tack.
Jag känner att de e jättesvårt o prissätta mina katter. Känner ju att jag önskar bästa tänkbara hem till dom. Men vill ändå inte ge bort dom.
jag upplever att vi är alldeles för rädda för att ta ut priser för våra vuxna katter
om man tänker sig att man är en köpare..en seriös köpare..
visst sjutton skulle vi betala 3000 för en vuxen kastrerad katt.??
skulle i alla fall jag göra
nä Emma…sätt pris 3000 för kastrerad hane 3år?
minst 4000 för avelshonan…
o mer för avel/utställning..4-5000
6 åringen kan ju gå för kanske 2000
hon kan ju ha många fina år att ge en kattälskare
Du har ju heller aldrig haft några problem med dina katter..så de är ju jättefriska individer..o temperamentet är OUTSTANDING
så säger mamma

men Bullan då…
men håller med..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Javisst är de värda det du säger Annki, men idag får du knappt sålt en kattunge verkar det som, tycker jag hör detta hela tiden här på forumet, en hel del sitter kvar med katter osv
Men är man beredd ha kvar dem 1år kanske 2år så får man kanske Sålt dem tillslut.
Jag hade ju aldrig tvekat köpa en vuxen avelshona, men det är ju jag då.
Fast det är inte många som köper en vuxen kastrat

Jag har kö på vuxna kastrater.Har flera köpare som står och väntar på katt.Fast just nu har jag ingen vuxen kastrat till salu.
Jag har tagit 1500 för den ena och då hade dom redan köpt en kattunge av mig tidigare.Dom andra har jag tagit två tusen för.
Stolt ägare till tre La permer

#9 Jag har också sålt kastrater för dessa priser, och då till bra hem. Har även haft förfrågan på katt imellanåt, brukar inte vara problem hitta hem tycker jag. Men flera säger här på forumet de har svårt sälja sina katter idag, jag vet inte för här finns inga som är i behov av hem just nu, va ett tag sen jag hade smått nu.

Tack än en gång för era svar o råd.
Har satt ut annons nu så får vi se om rätt hem dyker upp=)
Rätt hem=rätt pris

Svår fråga men jag skulle nog ta typ 2000kr för kastrat hanen,1000kr för 6 åriga honan,4000kr för avelshonan och 5000-7000 för utställnings/avelshonan.Men som sagt hemmet viktigaste!!! vart bor du/ni? Ifall jag vet nån som vill köpa en katt?

#13 Vi bor i Trollhättan

hej jag är nog fortfarande lite sugen på att köpa en till avelshona då gärna vuxen, det tråkiga är ju att vi nog bor rätt långt ifrån varann, eller?

#vart bor du?? Vi bor i Trollhättan som ligger 8 mil över Göteborg.

vart har du satt ut annonsen??

#17 Skrev längst ner i Zingos annons på Blocket att de finns fler vuxna katter till salu.

Vi bor ju då i dalarna smedjebacken, men sånt brukar ju alltid gå att ordna på nåt vis;)

#19 Jo de brukar ju lösa sig på nåt sätt. Men tyvärr så har jag ingen möjlighet att köra=( Har en liten 1åring som avskyr åka bil. Sen kollade jag igår o de va ca 36 mil till dig härifrån=(
En bild på Liza som myser vid diskmaskin=)
#21..det är att visa tillit det..att blotta magen
gott när det blir så
jag har oxå nästan bara haft goda erfarenheter av detta

#21 Sicken sötnos=) Ligger oxå med magen i vädret=)
Hej!
Aldrig mindre än 1.000:- för en vuxen katt (kastrat eller ej) som har stamtavla och allt annat som hör till. Vacc, besiktning, ID mm.
Sedan är det en bedömningsfråga från fall till fall.
En katt för avel/utställning bör kosta minst 50% av tänkt kattungepris.
MVH Erna
Medlem i FGK-IDP
www.yamacatos.se
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Jag tror det är svårt med priser på vuxna katter,jag har sålt 2 till samma familj (jag är ej uppfödare)1500:- st,men jag är så tacksam för dom har verkligen fått ett underbart hem.Lena Bilden är på pojkarna i familjen…….