Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 550 ggr
Bullan
2008-03-14 10:02
0

OoooNej :(

Igår em så trodde jag att min 2-åriga dotter var och lekte i sitt rum…men se det var hon inte! Hon var nämligen på toaletten med en saxFörvånad…och gissa vad?

Hon satt och klippte svansen på Ditha!!!! Så nu har hon stora hack mitt i svansen …och jag som anmält henne till utställning i majGenerad

Tror ni svanshåren hinner växa ut mellan 5-8 cm på 2månader?

*suck*

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

billyboy
2008-03-14 10:25
0

si ungar!!!! :) Min äldre dotter klippte sig själv kanske 3 ggr… under 1-1½ års tid, utspritt, o det blev pojksnagg… Sista gången var hon riktigt ledsen över att hon var korthårig o då kom hon på att det var dags att inte klippa själv mer! :)

Anna77
2008-03-14 10:30
0

stackars dig  (och katten) Du får sätta barnlås på kökslådorna så hon inte kommer åt saxarna. Hoppas du fortfarande ska ställa ut iaf. lycka till.

Marita-L
2008-03-14 10:40
0

hahahahaha helt underbart..förlåt att jag skrattar men jag fick mina minnen tillbaks hur det där kändes..hahahaha

Ta ett foto ..jag måste få se..Glad Går det inte att dölja tror du? eller har hon fått in en fullträff från sidan.

Förlåt Bullan jag tyckér bara lät så kul å sedan minns jag själv.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
2008-03-14 10:45
0

Jag rös av tanken, vilken tur hon inte fick tag i mer än håretFörvånad

Jag vet inte hur fort håret växer ut, men tycker det borde växa så det knappt syns, får väl förklara för domaren om de ser nåttFlört

Har haft saxoman ungar jag med, mina saxar hängde tillslut så högt att jag fick ställa mig på en stol för få ner dem själv

/ Carina

frukove
2008-03-14 11:12
0

Nina!!

jag förstår din fasa!

Jag på lite avstånd drar lite på smilbanden!

Det är ju faktiskt ganska gulligt när det ändå går ganska bra!

Hon hade ju kunnat göra sej och Ditha illa!

Nu satt de där tillsammans på toan och Ditha blev frisserad!

Vilka idéer ungar får!

tur det bara var svansen…

Men hon har ju så mycket päls,tror det syns 

Du vet ju hur Venuz såg ut före jul-helt borta kragen!

Nu var jag till vetten och gav henne en B-vitaminspruta.

Nu har hon hår runt halsen!

Det ska ju inte vara till nån nytta enligt veternären men för Venuz funka det!

Det kosta nån 100:a lapp.

Men du kan ju prova!

Bullan
2008-03-14 11:38
0

Hehe…ja, visst kan man skratta åt eländet:)

Men provade att borsta upp svansen ordentligt, då syns det mindre faktiskt…men domarna har ju en tendens att leta efter klipp i svansar:( Men detta är ju inte i toppen som tur är. Får nog nypa bort litet päls där det är klippt, så man inte ser de skarpa klippen så bra. Som tur är, så har hon ju en enorm sans:)

Ska fota så fort kamerabatterierna är laddade…de laddas nu!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

nettan123
2008-03-14 13:02
0

Du hade tur ändå. Hade en dotter som klippte ett hack i ett öra på en katt för ett antal år sedan, då kunde man hålla sig för skratt.

Marita-L
2008-03-14 13:07
0

usch ja det kan gå riktigt illa om man har otur.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
2008-03-14 13:10
0

Jo, visst hade jag tur ändå!…tänkte just om hon skulle ha petat ut ögonen eller såHemlis Ditha gillar ju Emma och ska vara där hon är hela tiden, så vad som helst hade ju kunnat hända. Nu han hon med kanske 4 klipp i svansen istället, innan jag upptäckte det.

nettan123
2008-03-14 13:31
0

Jag hoppas verkligen att det hinner komma lite mer päls på svansen .Glad

UlricaAndersson
2008-03-14 15:12
0

Men oj ! Tur att hon inte klippte i svansen :S..Det är kort tid för håren att växa ut, men några centimeter lär det väl ändå hinna ? Mina katters hår växer iaf synbart vecka efter vecka ! Pepparpeppar!!

Ellinor Johansson
2008-03-14 16:30
0

Vilken otur när du har planerat att ställa henne.

När jag läste ditt inlägg kom jag ihåg några händelser som hände när mina barn var små. Nu kan jag le åt det hela, men då log jag INTE.

heliotropes
2008-03-14 19:05
0

Tur att det endå gick bra. Mina söner kunde dom också när de var små,hårklippning av katt samt grön karamellfärgad kattSkrattande

Eva // medarbetare på Perser

englagirl
2008-03-14 20:06
0

ojojoj Bullan…..Vad dom kan dom små trollen när man inte ser på:-)

Håller tummarna att pälsen växer ut och att du kan trimma henne så det inte syns….hmmmm, jaaa det visar sig :-)

Tur i oturen att varken din dotter eller katten blev skadad av saxen i alla fall.

Kram

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

feiner
2008-03-14 22:51
0

Min mamma berättar många gånger en gång när jag klippte grannflickan då jag var liten. Hon hade långt fint hår och vi skulle leka frisör. Men jag minns väl att hon så till mig att  klipper jag inte som en riktig frisör så skulle hon gå hem, ja och jag ville inte att min lekkompis skulle sticka så… jo klippte gjorde jag rejält. Min mor fick försöka klippa rätt det sedan men hon hade kort lite hackig pottfrisyr efter det. Vi lekte inte så mycket efter det heller.

Trini
2008-03-15 11:45
0

Oups Fundersam ..sicken otur…

Håller tummarna för att det växer ut hyffsat långt i alla fall, till utställningen.. Kan du effilera lite på sidorna kanske så att det blir mer jämnlångt? Tycker synd om dig, men tur att ingen skadade sig i alla fall.

/Trini

Dolleminas
2008-03-16 11:20
0

Bullan visst är väl dottern långhårig… iså fall får du väl ställa ut henne…Flört, nog tror jag pälsen hinner komma annars får du väl i värsta fall förklara för domaren.

Annkis54
2008-03-16 14:30
0

sicken tur att hon inte skadade varken sig eller katten

#15..så lätt kan man förlora kompisarCool

min son fick tag på hårtimmern när han var några år gammal o gjorde en stor o bred bena mitt fram vid hårfästet

tid hos fotografen var beställd för alla syskonen..så det finns bildbevis på hans upptåg
inte vackert..men sällsynt hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
2008-03-16 16:30
0

Vilka historier! *skrattar åt eländet!*

När min dotter var liten så skulle jag klippa henne, men plötsligt hände något, jag har numera glömt vad, och jag var tvungen att gå ifrån i bara några minuter…….på de minuterna hann min riktigt långhåriga dotter klippa av håret rakt av ovanför ena örat och bakåt mot nacken, så halva håret var nästan midjelångt, och andra håret var riktigt tjusigt avklippt (och KORTklippt!!) med bara ca 2 cm långa strån på halva huvudet. Förvånad Jag klippte av hennes långa hår, och hon fick en pojkfrisyr istället, söt blev hon trots allt. Tyckte dock inte hon och vart jättesur ett tag trots att det var HON som klippt sig tokigt. Hm.

Trini
2008-03-16 20:52
0

Och jag hade dille på att klippa av mina fina barbiedockors hår när jag var liten. Jag fick ju aldrig någon Ken! Men sedan blev jag alltid lika ledsen, ha ha, så knasig man kan vara! Inte blev de mer manliga med kort hår, fortfarande stooora bröst och minimal midja hihi!

heliotropes
2008-03-16 22:17
0

Haha!! Det är inte svårt att konstatera att saxar bör barnsäkrasGladPå tal om det….hmmm..varför finns det inte barnlås på saxFundersam det borde ju finnas en marknad för detFlört

Eva // medarbetare på Perser