En rolig tikig sak om Perser
Hej allihop blev uppringd idag av en köpare som inte riktigt har trott på detta med instinkt fria Perser. När hon kom hem häromdan satt en liten skogs mus och åt kattmat och Perserkattena satt runt omkring, och bara iaktog den lilla. han går fritt på golvet bland katterna och har flyttat in. När vi skaffade de nya kattern andra omgången hade vi en Perser och en liten mus Fievel. Jag hade honom i bur men katterna satt gärna vid buren med intryckt näsa och han likadant från insidan. Alldrig att tass eller nägot annat hot det var så söta tillsammans.
Men jag vågade aldrig släppa honom vilket idag framkommit som det hade varit föllt möjligt
Liten solskens historia om våra små hund katter eller vad det nu är.
Super goa är det i alla fall.

Syns på stavningen att jag fortfarande har sömn att ta igen fniss
Sånt är kul gör det om du har!

Nej men vad sött! Kan riktigt se hennes katter som sitter runt musen….hehe!
Va gulligt, ser framför mig hur katterna sitter kring buren och kikar. Fast kan bara instämma…..här har de aldrig rört vare sig kaniner eller fåglar. Inte ens då det kom in en groda gjorde de en ansats. // Malin
Oj, mina perser är nog riktiga jägare ändå.. De vill jaga fåglarna, jagade efter vår lilla groda som hade smitit från akvariumet. De jagar insekter hela sommrarna inomhus och när de är i lina på tomten.
Sedan har jag min svägerska som exempel. Hon har sina perserkatter på landet hela sommaren. Där går de fritt runt den lilla stugan (som ligger avskilt från bilvägar osv) och jagar små möss. De lever under stugan då den står på plintar liksom. Hennes perser är duktiga jägare!
Hmm, dessa katter nog inte fattat att en perser inte jagar i så fall hi hi… Men visst, de har ju absolut inte samma jaktinstinkt som en huskatt, men en hel del finns kvar dock. De har mycket god precision också och fångar lätt flugor med tassen i luften.
Gullig situation du beskriver Månbukten!!!
Här är de dock små kannibaler. En trollslända blev styckad ganska snabbt och uppäten i början på hösten. Dock vet jag inte hur de ställer sig till möss…..
Vilken gullig historia!!!
#6 Vi får verkligen hoppas att dina katter inte är kanibaler, det vore mycket otäckt……
#8 Jag uttryckte mig nog lite fel där. De är små jägare med alla instinkter i behåll!

Hihi, vad gulligt ! Fast ändå, en katt utan en "jaginstinkt" känns lite..hmm.konstigt ;P Men jag misstänker att min äldsta skulle förmodligen också bara sitta och kolla på musen =D

OJOJOJ Eva!
Vilka HÄRLIGA FOTON!!!!!!!!!! Jätteroligt att få se dem!!
tycker Lisa L S*Amors Troll

Tack allihop och tack för dina bilder Heliotropes hellt underbar bilder, min första collie sov med vår kanin i hundkorgen. Snuttungar Visst kan mina jaga flugor och getingar, men jaktinstinkten är avtrubbad. Men sedan kan det flesta djur vänja sig att leva mot alla odds. Men en främling av släktet skall jagas tycker jag talar sitt eget språk.
#15,16 Tack så mycket! roligt att de uppskattades.
Här kommer en upplevd musberättelse:))))
Får några år sedan när vi hade en riktigt kall vargavinter flyttade två små skogsmöss in,de hade bosatt sig i en pappkasse med pappersåtervinning som stod ute på en kallveranda. Min ena son hörde en morgon hur det prasslade i den.
Då tog jag in hela påsen,stängde in mej i badrummet,klev upp på toastolen och tippade ur innehållet,fram kom 2 ursöta möss,ett av var kön.
Villrådig blev jag ett tag,tills jag insåg att dessa små kunde jag ju inte släppas ut i den stränga kylan. Det blev att hämta en liten gammal fågelbur som jag hade liggandes. Första natten visades att det inte var tillräckligt tätt mellan "spjälorna då dom satt och höll i sig på utsidan av buren:) Nedanför satt katterna:)
Efter att fått in dom igen och fixat de större springorna,levde dom inneboende hos oss i 2-3 månader,katterna var väldigt roade av att få titta på dom och mössen brydde sig inte ett dugg i dom. Dom roade sig i papprullar och åt,när våren kom tog vi ut dom i skogen och släppte dom fria.
Dom var sååå söta,så jag förstår att katterna är förtjusta i dom
#17 ÅÅ, vilken gullig historia! Jag är en sån där som älskar alla djur (nästan) och hade säkert gjort samma sak om det var jag som hade hittat dem :) Som liten hade jag alla möjliga djur i vårt garage. Ja, bilen fick ju inte plats, den fick stå utanför. Jag hade möss, råtta, marsvin, duva, parakit och kaniner, ja det var som mitt eget lilla zoo där inne :) Skulle gärna ha tagit hand om några vilda stackars möss också. Alla mina egna pengar gick åt till mina djur. Kläder brydde jag mig inte om, mina kompisar fick släpa mig att köpa ett par levis-jeans för de tyckte inte att jag kunde gå i mjukisar längre när vi skulle börja högstadiet 
Det låter lite lik mej:) när jag var mindre. Min Mamma tyckte nog att jag var alldeles hopplös:)
Min helt egna första katt Gottfrid var en sann jägare av stora mått,han bar hem den ena mus/sorkmodellen efter den andra,jag hade dom i kartong ett tag tills jag visste vad det var för sort,jag sprang på bibloteket och lånade böcker-vetgirig som jag är när det gäller djur:) En av de musmodeller han kom med visade det sig vara en sällsynt buskmus,den hade en mörk rand från svans till huvud. Jättekul tyckte jag:)
Hade även ett stort akvarium utomhus en sommar som gädda och annan fisk huserade i. Gäddan åt trots att de är lättstressade i fångenskap.
Jag hade de små vilda djuren även fisken till låns ett kortare tag sedan släppte jag ut dom i det fria. Så lite djurtokig är man ju:)
Idag nöjer jag mej med mina egna katter(har hållt på med hjälp av omplacering av katter),hundar och två mindre akvarium:) Men visst kommer det tillfällen då man får gå in som räddare av vilda djur ibland:)