Resultat/rapport från Halmstad?
Sitter här och är grymt nyfiken hur det varit på utställningen i Halmstad. Hade tänkt sticka dit idag och titta men efter en titt ut genom fönstret i morse (spöregn) lade jag de planerna på hyllan och badade tre katter i stället.
En till som väntar på resultat därifrån :-)
Ja nu har jag packat upp.. helt slut har varit på väg till sängen säkert tio gånger men aldrig kommit tillräckligt nära..
Här är mina resultat från helgen.
Hassellidens Tabby Pepelino " Generalen " Blev IC och fick sina två första till Grand.
Såg att i Sverak krävs det tre CACIB men i IDP så måste man ha fem.
Hassellidens Silver DaCapo blev DB Lörd. & Sönd. och Bästa hane 6-10 månader i dag ( BIS )…
Min egen Crystal Pearl`s Tabby Fiona blev EX 1
Min egen Crystal Pearl`s Silver Gloria fick BIG & DB på Lördagen och DB och Bästa hona 6-10 månader i dag ( BIS )
gäsp …zzzzz
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#2 Varmt grattis till så jättefina utställningsresultat! Hoppas du får en god natts sömn och får hämta hem dig efter helgen!
Grattis till fina resultat!!!
Grattis till utomordentligt fina resultat!!!

Grattis till en lyckad helg med bra resultat, måste kännas underbart. Hoppas du sover riktigt gott // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

JÄTTEGRATTIS Marita!
Till dina katters fina resultat. MEN har du inte flera resultat? Vilken/vilka katter blev bästa vuxna, kattungar, kastrater, juniorer lördag och söndag?
Kram
från en nyfiken Lisa S*Amors Troll Perser & exoter
SUPERGRATTIS Marita!!! Måste kännas fantastiskt!! 
Mvh
Pethra

Hej Marita.
ETT STORT GRATTIS till dina katter och
Grattis till din nya lilla tjej.
Kram
Cobby Luck

Stort Grattis Marita till finfina resultat.Klart att det gick så bra för min lilla favvo Gloria,Mums!
Grattis även till din nykomling, ser fram emot fler bilder så småningom.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Grattis Marita!!
Jag ställde endast lördag och här kommer mina resultat:
Summerwind's Moment of Magic, PER e 22 tog ett norskt CAPIB och ett svenskt CAPIB.
Halkatlas Wind Chasing, PER n 24 tog HP1, V1, Nominerad, Bästa veteran LH, sen blev hon också 2:a (av 4) i senior/veteran BIS:en!
Bästa LH totalt på lördagen blev Leonardo's Mel Gibson, PER e

Grattis till era fina resultat//Sylvia

Lilla "Lena" Betty Back's Legola blev EX1 på lördag och på söndag EX1, DB och förlorade i panelen med 2 röster mot 1.
Sedan hade jag med två skogkatter också. Min Hona "Pärlan" tog sina 3 cert och tituleras numera Internationell Champion. Min kattunge (14 veckor) Mantrats Ragnvald fick EX1 på lördag och på söndag EX1, DB, bästa 3-6 mån. SLH hane (BIS i sverak) när han slog ut 3 hanar som var äldre än honom. Pst…han är till salu och pokalen medföljer vid leverans…pst!!!
Alla 3 är därmed också kvalificerade till Nordic Winner 2008.

#11 Grattis till era fina resultat i Halmstad. Emil och Windy är jättefina, lycka till på kommande utställningar. // Karin
#15 Grattis till era fina resultat och lycka till på kommande utställningar. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Tack snälla ni för era fina ord. Jag vill också gratta Eva och Rolf stora kramen till er
och jätte stor kram går även till Lena på Betty Backs som ställde ut Crystal Pearl`s Smoke Goliat " Glorias bror" så fint med jätte fina lov ord.
Sedan måste jag även få visa nytagna foton på min nya tjej men det gör jag i en annan tråd =))

Tjing Ling Cat´s Riccotjett blev BIS (Best of Best) söndag cremesilvertabby Exotic.
Uppf: Ann-Louise Hansen, FHK
Ägare: Kerstin Gustavsson, FHK
GRATTIS alla

Grattis och stor kram tillbaka, Marita. Jag är mycket stolt för "Smocke" Goliat. På söndagen blev han slagen i BIR uttagningen av en mycket fin cremesilvertabby exo som sedan blev Best in show.
Jättegrattis till Anders för "lilla Lenas" fina placering och Rolf som presenterade henne så fint. Stort grattis också till Eva.
Lena W
Betty Back`s Exotics

OJOJOJ!
Jag blir alldeles snurrig av alla era inlägg.
Är det ingen som kan skriva ut en sammanställning över NOM = DB och därefter BIS och slutligen BIR. Jag har väl förståt rätt hur en IDP utställning fungerar!!???
undrar Lisa L S*Amors Troll
P.S. Jag borde nog åka till Uppsala för att få följa en IDP utställning på nära håll!

#21 Den fungerar nog som de flesta
Jag hittar inga resultat listor heller på Idp sidorna, tydligen inte utlagada ännu
/Carina
# 21 I sverak sköter någon datorn å lägger in allt där så det är lätta å ha koll på vem som har vunnit vad ??!!? I IDP så skrivs allt för hand så har man inte själv haft super koll å inte ställt ut sina egna katter så har man nog alla resultat..
Men Jonas på Babbos kanske kommer in här snart å skriver alla resultat han sover nog efter en hel helg i sekritariatet
Sedan får man ha lite koll på FHK sida..där kommer nog allt ut så småning om.
Lisa du får ställa i IDP en gång..testa det är kul.
Här kommer en liten förklaring över alla stegen på en IDP utställning.
- Först tävlar katterna i sin klass (precis som SVERAK). Titlarna heter likadant (men har andra klassnummer och kan ha annat antal cert.)
- BIV (samma som i SVERAK) fast alla katter i samma färg tävlar mot varandra oavsett om de är ungdjur, vuxna eller kastrater.
- BIG = bäst i grupp. PER & EXO delas upp i 5 olika färggrupper. Solid, vitfläck, tabby, silver och colourpoint.
- BIR= Bäst i ras. BIG vinnarna möter varandra till BIR.
- DB, domarens bästa = Nominerning
- Bästa titel = BIS i SVERAK.
- Bästa totalt. Alla bästa katterna (utom senior och veteran) möter varandra i Bästa totalt i varje hårlag (LH, SLH, KH och HK). F o m 2008 har seniorer och veteraner en egen bästa totalt, där senior vinnaren möter veteran vinnaren.
- BIS=BOB. De tre bästa totalt vinnarna i varje hårlag Långhår, Semilånghår och Korthår möter varandra i BIS:en.

Även om alla resultaten matas in i en databas på utställningen, så måste de kontrolleras innan de kan lägga ut till allmän beskådan. När allt är klart, läggs resultaten ut på IDP:s hemsida www.idpnordic.se - men som sagt, ge FHK en chans att göra klart.
Den som väntar på något trevligt, väntar aldrig för länge.

nr 24 Tusen Tack för ditt utförliga svar!
I Sverak är vi bortskämda med att på olika exot/perserlistor samma dag eller dagen efter någon närvarande på utställningen ger/skriver ner en sammanställning om samtliga vinnande katter d v s antalet tävlande kategori I-katter, NOM, BIS samt eventuellt BOB som i och för sig är ovanligt på våra utställningar. D v s där vårt intresse ligger, alltså bara kategori I katter……. Det är sällan det dyker upp några fel när slutrapporten kommer från klubben sent om sider……alltid kul att få en "färsk" rapport eller hur!?
Jag tror faktiskt att jag skrivit en sådan rapport även på denna lista för ett tag sedan!?
Hälsningar från en nyfiken Lisa S*Amors Troll

#26 Håller med dig Lisa, vi har blivit bortskämda med alla supersnabba resultat från våra utställningar. Men så glöder mobilerna vid panelen också :-)))
nu kommer jag med MINA KATTERS resultat
tyvärr så har inte heller jag de de resultat som Amorstroll o Elisabet_E söker
Min Blossom…Hot Lady av Baune blev Internationell Champion på lördagen o tog sitt första Cert till Grand på söndagen
tyvärr så fick jag inga bra kort på henne..

sen så kommer AnnKriellas Yellow Mica..som tog sina 2 cert till Champion men hon gick inte upp för nåt mer
Hon är lite "fotogenique", så det finns mer kort på henne

denna supersnygga hona som ägs av Anette?? tog db på söndagen
jag tycker att hon är såååååååååååå snygg

hon är en svartsköldpaddsilver o vit…
från Leonardos…(tror jag)
rätta mig om jag har fel
bästauttagning lördag..3-6 månader (hanar)…
svartvita persern tog det
den var från Kisslebergs (tror jag) o exon var från Pajazzos

kan detta vara bästa 3-6 Hane o hona
honan från Adelias…
ta allt jag säger med en nypa salt
silverhonan tog det

#28 WOW din Mica är ju bara så underbart vacker!!! Kan du göra en till som hon åt mig?? Pleeeeaaaaseeee…. 

Grattis till Int.ch och två vackra damer Blossom är så vacker. Nu kanhon få bebbar

oj oj oj vilka vackra katter du har Annki. Grattis till dom jättefina resultaten.
Vet du om Jonas var där o ställde Lovis o Morris?
Kram Tessan
tack yadhayezibas o manbukten o Tessan73
Nopp…Jonas var visserligen där men han ställde inte ut nån
han hade fullt upp med att jobba.

här ser han visserligen inte sååå upptagen ut men

här har de i alla fall satt micken i handen på honom

Aha, Jonas fick jobba han
Ja det är bra dom sätter karlarna i jobb hi hi hi.
Synd bara att han inte kunde ställa sina.
//Tessan
blir fler gånger
han tillhör ju de som åker mycket på utställning
så det skulle förvåna mig om det inte blir kommande utställningar nu..kanske tom ALLA hehe
men det är inget som jag vet

Ja det är sant,,,han gillar ju verkligen utställningar,,,han ser så glad ut så med en microfon i handen he he.
HE HE HE HE HE!!!
Vad ni är roliga Tessan och Annki….*LEEEEEEEEEEEEEEEEER*
Kan inte sluta å le när jag läser vad ni skriver….

Jag kanske kommer till Trollhättan…Snygga bilder på Mica!!!
Kram på er båda.

Grattis!!!!Annki till resultaten.Mica är bara såååååå snygg.
En sådan padda fast Exotic vore drömmen.En liten beställning kanske???

//Sylvia

Grattis alla som ställt ut och fått fina resultat!
Till Trollhättan kommer även jag, måste ju ställa ut Maräng, Pia och Vanilla. Fast får se om det blir 1 dag bara då min nacke inte klarar bilresandet längre
Visst är han söt Jonas, en riktig Nallebjörn
/ Carina
Grattis alla till såååå fina resultat!!
Annkis! Vad vackra Blossom och Mica är. De är ju helt otroliga
Åhh vad kul att du också skall ställa Carina !!!
tack än en gång för era gratulationer
#42..visst är de fina…fast det finns de som är sååå mycket finare…eller mer utvecklade eller vad jag ska säga
nu drar jag till Uddevalla till Rolf, så KKN´s medlemmar ska få sin Kattaloggen i tid
Här är några resultat från lördagen (från mina anteckningar)
Ca 70 st PER/EXO på lördagen
3-6 mån hane: ?
3-6 mån hona; S*Adelia's Engla Girl. Äg: Anneli Aden
6-10 mån hane: S*Adelia's Ceasar. Äg: Anneli Aden
6-10 mån hona: ?
Vuxen hane: Leonardo's Mel Gibson. Äg: Pia Carlsson & Sigge Eigelsreiter
Vuxen hona: Leonardo's Silver Nikita. Äg: Anette Larsson
Kastrat hane: Åkantens Creme Caramel Äg: Mari-Ann Andersson
Kastrat hona: Åkantens Satisfaction Äg: Britt-Marie Andersson
Senior och Bästa sen/vet totalt: JeMitziz Enter My World. Äg: Anne & Arild Hoffsbakken
Veteran: Halkatlas Wind Chasing. Äg: Eva Eliasson
Bästa LH totalt: Leonardo's Mel Gibson.

TUSEN TACK Eva!
KANON! Detta var precis det jag efterlyste tidigare!
Någon kanske kan fylla i 3-6 mån hane och 6-10 mån hona!???
Är det någon som har liknade resultatsammanställning från söndagens utställning?
undrar Lisa S*Amors Troll
Jag kan tillägga lite här från Lördagen
Bästa hona 6-10 månader var Freeloader´s Hard To Imagine
Bästa hane 3-6 månader gick till en svart-vit hane Kisselberg`s Bernhad

#43 Tack Marita!
Ska bli kul få träffa er andra igen.
Troligen kommer jag ha med en av mina kattungeköpare som nu har en unghona efter den hona fr mig. Pappa till denna lilla tjej är också fr mig, så jag har bett dem lämna in tjejen här för utställningsbadet
Har en enda bild på henne som liten, hon är idag stor, men vore kul få en bedömning
/ Carina