Min hemsida
Om ni vill och har lust kan ni nu botanisera lite bland de "nya" bilder som jag fått ut på min hemsida.
Jag har en bla.en hel del nytt på My Creations sida.
X-kullen som är såld har fått bli en målad montagetavla bland de övriga Litters.
Fått lite nya foton på Marion,Papoose,Tyra och "BB".
Har även nya egna banners,nu med rätt adress på
Min hemsida kan bli lite tungladdad, så det gäller att datorn inte är seg
ps.glöm inte gästboken

Varit inne och tittat, vilka söta katter du har, man smälter när man ser dem. Ser ut som en hel godis skål
/ Carina

Nu har jag varit in o kikat på din vackra hemsida. Ojojoj så fiina missar. Spännande med bebisar på väg 
// Lillevi
Tack!
Du skulle bara veta vad nervös jag är när det gäller just Inkas förlossning,
det kan ev.bli hennes sista kull pga.ålder och sedan är hon ju liite överviktig och har förtjockade livmoderväggar,hon har lagt på sig för varje kull hon haft och det gör det inte lättare för henne att föda precis!! Hon fick endast en i höstas som fastnade så illa i loppet att den inte gick att rädda från sin kvävning. Inka hade då inte haft någon kull på nästan tre år pga.hanbrist. Efter ett stort övervägande beslutade jag att göra om den tillbakaparning som gav Marion och fyra välskapta chillakillar.
Hoppas ju på att det går lättare nu när det inte gått så lång tid sen den senaste förlossningen. Hon är en SUPERDUKTIG och GÒ mamma.

Fin hemsida Lycka till med kullen.

Jättefin hemsida med helt underbara katter. lycka till med dina kommande kullar.
//Tessan

Då kan man förstå att du är nervös inför denna förlossning.Hoppas det går bra för Inka att föda och att hon får bli mamma en gång till.
// Lillevi

Önskar dig Lycka till med Inkas förlossning! Åh vad jag hade vilja äga en Chinchilla någongång, de är så vackra.
/ Carina
Har tittat in hos dig nu och lämnat ett avtryck :) Jättefin sida och underbara chinchillor. De är så speciella både i utseende och temperament tycker jag. Jag upplever min chilla mer vaken och nyfiken än mina "vanliga" perser.
#10 Tack!
Visst är dom olik de "vanliga" perserna i sätt och beteénde. Det är många som har fått den upplevelsen.Skulle jag beskriva dom blir det.
-Dom är som en "lugn"väldigt klok,nyfiken och lättlärd hund,dom vill gärna vara med sin matte/husse och vill lära sig av dom och vara dom tillags. Dom är väldigt mottagliga så några "strängare fy" vid fel behövs aldrig. Mår fruktansvärt "skämmit" när dom har ev.baj fast där bak. Dom älskar att vara rena och frächa då strålar dom ut:)
En gammal perser/hunduppfödare -hade lagt ner sin uppfödning flera år innan-var här och köpte en chillakille av mej för ett ex.antal år sedan,jag talade om för henne hur jag upplevde dessa chillor. Hon trodde nog inte riktigt på mej:) Efter att hon hade haft katten hos sig lite mer än halvåret och vi hördes av via telefon lät hon chockad:)
-Du hade alldeles rätt!! han är ju precis som en hund.
Inget ont om dom övriga perserna
alla har sin charm. Men chillorna har detta specifikt gemensamt.

Konstigt låter som du beskriver mina choklad och lila. de är det bästa hos Perser enl.mig att de är så mycket hund. Och dedär med ett enkelt nej fungerar här ochså, kanske inte hos alla men de flesta. De är mina minihundar , när mina vovvisar går ur tiden kommer det ändast att bli denna form av hund nämligen Perser
#11 Jag håller med din beskrivning om dessa missar :) Dock så är vår flicka inte så mottaglig för "korrigeringar". Visserligen så reagerar hon direkt, hon är väldigt snabb och lyhörd (till skillnad från våra vanliga som liksom säger "va? vad sa du, ehhh, måste bara….först") men efter två sekunder så är hon uppe på bordet igen, eller har börjat krafsa igen, hon är extreeeemt envis :) Men annars är hon väldigt följsam, kommer alltid när man lockar på henne och pratar otroligt mycket! Ja, det är svårt att beskriva, det måste upplevas hihi :)
Underbart fina katter!!! Är nåt speciellt med chinchillor.
Mvh
Pethra
#15 Tack så mycket!
Dom vet ju vad dom vill,du får nog klura ut vad hon vill då,för något försöker hon säga dej med denna "trots".
När min gamla chell goldenhona Matisse-en chilla utan silver-mamma till Inka,ställde sig alltid på bakbenen när hon ville ha extra uppmärksamhet och sökte ögonkontakt,det gör även Inka och Marion.
Matisse lärde jag med lätthet att ge tassen,vinka och att stå upp och vinka med lätthet
Sedan tog det slut på min fantasi vad mer skulle jag kunna lära henne! Hon visade gärna upp det hon kunde för främmande,bara hon fick lite extra gos och uppmärksamhet
Visst finns det nackdelar också inom denna färg,endel kan bli väääldigt blyga-uppfattas nästan som rädda- dessa brukar kunna "sopa" bort blygheten/"räddheten" när det passar dom själva:)lite roligt faktiskt.
En till rolig egenhet är att vissa backar när man själv ska fram där dom står,inte vänder sig om och går åt sidan som de flesta gör.
Jätte fin hemsida å jätte fina katter.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hej!
Jättefin hemsida du har och klappa alla dina fina katter ifrån mig, speciellt Tyra