Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 522 ggr
SussiF
2008-03-09 14:19
0

SÖNDAG

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och ingen godmorgontråd ! Är alla morgontrötta?

Här har det varit full fart sedan 7-tiden i morse, Saga är ganska morgonpigg, i alla fall på helgerna Fundersam………

Jag var iväg med min tik för parning igår…….Hanen begrep ingenting !! Han nosade, slickade, snuttade på hennes öron samt försökte "bädda" på hennes rygg !! Hur ska man få honom att begripa hur man gör? Vi testade med att "hjälpa" till, jag höll Tilda och Berit placerade Molle i position, men….. icke då :-(  Vi ska göra ett nytt försök på tisdag on det inte är för sent då…..

Ha en fortsatt trevlig söndag !

yadhayezibas
2008-03-09 14:24
0

Ja du det bästa är nog att låta dom hålla på. Är det första gången för hanen? Hur gammal är han? Vissa hanar lär sig aldrig att para. Men slanten brukar trilla ner om de får hålla på o fixa o trixa, givetvis då under uppsikt. Kan vara så att din tik utstålar väldigt mkt pondus oxå så han inte vågar riktigt. Glad  Ibland kan det hjälpa om hanens ägare inte är med oxå..

SussiF
2008-03-09 14:44
0

Han är tre år gammal men har aldrig parat tidigare. Min tik var hur villig som hels i flera timmar men tröttnade på honom till slut. Nog för att man har hört talas om förspel, men…….  *asg*

Kittentotts
2008-03-09 14:54
0

God middag!

Världens huvudvärk!

#2 Vår Schäferhane va mkt svår innan han fick till en parning. För vår hane va det hans storlek som va svår, han va för hög o bred, så han kom liksom inte in i tiken så lätt

Men vi beslutade att låta honom bo kvar hos vännerna under tiden parningen skulle ske, de fick öva öva o öva. Naturligtvis fick man sära på dem några timmar och så ihop igen. Gäller det är rätt dag också ju. När det väl hade lyckats några ggrunder en dag så kom han hem för vila, och sen åter tills vi va säkra på parningen tagit sig. Blev många sötnosar!

/ Carina

Millan1971
2008-03-09 15:00
0

Oj,var det så svårt för hanen? Dom brukar greja det efter ett tag…tänk,min pulitjej parade sig med syrrans chihuahua hane utan vetskap av oss!!!Visste inte ens att hon löpte…sedan började magen växa efter ett tag o den enda hanen hon vart tillsammans själv med var då syrrans chihuahua plutt som endast var 11 månader då!!!!!8 underbart söta valpar kom till världen!!!

SussiF
2008-03-09 15:03
0

Jojo, det var det jag sa. Är det tjuvparningar så går det i ell nafs :-)))

#3 Hoppas huvudvärken släpper ! Vet hur det känns…..

manbukten
2008-03-09 15:04
0

Hej allihop här har vi börjat komma igång efter enförlossnings natt med en otrolig orolig mamma katt. Hon ska flytta på dem hela tiden. Resultat 2 Cremar  1 Blå 1 Lila Vikter alla 95- 100 gram Bilder får vänta tills harmonin infinner sig.

SussiF
2008-03-09 15:10
0

Grattis :-)

Bra resultat tycker jag !

manbukten
2008-03-09 16:39
0

#7 Tack får se om någon är padda en är så skuggat flammig.