Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 710 ggr
Amorstroll
0

En sorgens dag............

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har min lilla vackra svartsköldpadda S*Amors Troll Calender Girl, alias Kajsa stilla somnat in.  Hon skulle om några dagar fyllt 6 år. En alldeles för tidigt bortgång tycker jag som är van vid att mina troll får ett mycket längre liv. MEN det var inte ämnat för henne.

Vid min flytt ut på landet för några år sedan fick hon som ung hona helt plötsligt en hjärnblödning, enligt veterinären som kom hem och undersökte henne. Han gav mig inte mycket hopp om att hon skulle överleva. Behandlade henne dock med diverse injektioner och sa att inom 24 timmar måste hon bli mycket bättre annars var vi tvungna att ta bort henne. Hela det dygnet satt jag och vaggade henne i min famn och till min glädje blev hon timme efter timme mer rörlig. Helt återställd blev hon aldrig, lite klumpig när hon skulle hoppa upp och ner på olika saker. När hon drack fick hon alltid massor av vatten in i näsan och nös och nös. Kordinationen blev aldrig vad den en gång varit.

Trots detta fick hon en liten kull på två friska kattungar som hon tog så väl hand om och månade om. Inga tecken på att hon nu skulle var sjuk har jag sett men när jag vaknade fann jag henne på golvet liggande helt stilla, precis som om hon lämnat jordelivet sovande.  

Sorg och saknad finns i mina tankar just nu efter denna mycket speciella vackra dam.

Kram 
Lisa L
S*Amors Troll
Perser & exoter
http://www.amorstroll.com

Millan1971
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh så ledsen du måste vara! Skickar tröstkramar till dig!!!!Hon har det bra nu i katthimmlenOskyldig![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cd9a90d4-6f52-4305-888d-9543dc0f9607&Filename=ängel 2.jpg)

NumNum
0

Vilken vacker katt. Jag beklagar verkligen sorgen…

isnornin
0

Vi beklagar sorgen och tänder ett ljus för er!

MVH Izabella och matte<3

MVH Isnornin

Trini
0

Beklagar sorgen. Det var en mycket fin katt!

*styrkekramar* till er!

manbukten
0

Vacker tjej sover sött. Tröstisar

Annkis54
0

åh vilken sorgehistoria
o sååå vacker hon var
tröstkramar till er alla

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Usch vad tråkigt , hon var jätte vacker.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

billyboy
0

En vacker dam! Tråkigt!

Kittentotts
0

Prinsessa, Hon somnade säkert gott i en dröm, förstår du är mkt ledsen, tröstkramar från mig!

Ett litet ljus jag tänder / Carina

frukove
0

Men ojjj Lisa så sorgset det känns.

Jag lider med dej!

Tusen tröstkramar till dej, om det hjälper!

Vilken super söt tjej och sorgsen historia!

En bekant till oss sa till mej när jag skulle köpa Venuz, våran andra katt:tänk på att alla djur du skaffar dej förmodligen kommer att dö före dej.Och det känns som hjärtat ska brista varenda gång!

Lovebuffen
0

Beklagar verkligen sorgen! Att förlora en liten fyrfota vän är sååå svårt.
Skickar mängder med TRÖSTKRAMAR!!!

Tessan73
0

Nej men usch vad jag lider med dig, vilken underbart fin katt.

Skickar massor med styrke kramar till dig.

Kram  Tessan

ophelia
0

Jag beklagar sorgen.

Skickar tröstkramar//Sylvia

Naquita
0

beklagar sorgen:(