Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 558 ggr
Annkis54
0

att jobba i Picture It

Carina..brukade inte du jobba i Picture it??
eller nån annan

när man beskär o minskar ner ett kort där så får man ju kvar kortet på en stor vit ruta…hur får man bort den???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Ja nu får jag tänka:))))

Jag lägger in bakgrunden först el vad jag nu ska ha, den kan du ju minska men då får du det vita som du pratar om, men jag klipper redigerar detta i mitt andra fotoprogram efteråt, jag har HP s fotoprogram där jag kan beskära allt efteråt

Men om du nu inte måste minska bakgrunde el ram så gör du bara så här efter du lagt in bakgrund el ram:

Trycker på insert och ta tex en bild, den kan du sen minska o hålla på med hur som helst, man får liksom pussla ihop. Om du sen vill ha ramen el annat mindre så blir det vita kanter runt ramen, men de klipper du sen till efteråt i fotoprogrammet

HiHi va mkt, men hoppas du förstår något

/ Carina

Annkis54
0

fast jag ville inte göra nåt annat än att bara klippa ut kortet :)
jag tror att jag får ta lars så att han installerar om photoshop

jag har gjort som du säger..gjort lite i picture it o lite i photoshop
för jag har inte lärt mig nåt av programmen ordentligt hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Nä detta med programSkrattandeKan tala om jag va så förbannad på photoshop så jag raderade hela programmetFundersam

Tyvärr får jag lida av mitt humör allt för ofta, dåligt tålamod, rastlöshet, guud vad jag lider med detta, en jag får leva med dessa handikapp

Bara att det är svårt lära sig utan tålamodet. Och gubben han har risken att få en stekpanna i huvudet då allt ska låta så j-a enkelt ibland

/ Carina