Godmorgon onsdag
Godmorgon listvänner!
Var tog våren vägen? Idag har vi kallt -3, lite snö och blåst i söder (Trelleborg). Hoppas alla får en trevlig dag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Godmorgon!
Här i Mälardalen har vi -1 och molnigt.

Godmorgon Från Kungsbacka som igår blev vit
Jag och pojken gick på stan för fika, hade på mig mina Crocs för jag hade så ont i fötterna, medans vi satt inne på fiket så kom stora flingor, sen hagel. Marken blev täckd av snö, och där plaskade jag med crocks på fötterna
Vi kom fram t en folksamling mitt i stan, på vägen låg en skadad duva, på satt en rovfågel för äta på en levande duva
Ja som vanligt efter år med rädda fåglar inom djurskydd o annat vilt så kände jag för få slut på detta plågeri så gick jag fram och klappade skrämmande bort rovfågeln för kunna bära undan duvan i en lugn vrå, ja folk stirrade på mig! Blodet droppade av den stackars duvan, så jag ansåg bara den behövde en lugn vår så den fick en stund i ro för somna in. Klarar inte se detta råa sätt djuren har ibland, va bara 2 veckor sen jag gjorde samma sak, sen mår jag illa efteråt av att ha sett en lidande fågel.
Egentligen så va vi i stan för pojken enbart hade tid för klippning. Men han blev klippt också
Idag ska jag bara ta hand om hemmet, bädda rent alla sängar o annat
/ Carina
Godmorgon!!
Här ska de riva ut vårat badrum idag.Vi ska renovera både badrummet och dusch rummet ett i taget.Ska ta 3 veckor ca men blir nog bra när det är klart men kommer få ha katterna instängda när jag jobbar.Är ju livrädd att de ska släppa ut dom UTE annars.
Här är det molnigt & lite blåsigt ännu så länge men jag tycker mig skymta solen där bakom.
Ha en fin dag allihopa!!!

Godmorgon från ett svinkallt Åsa! Här ligger några snökorn och är kallare än vi är vana vid här. Har det inte varit vinter förut så behöver den f-n i mig inte anlända i mars!
Åter en dag på trimmet framför mig, undrar när mina egna juveler ska få lite pälsvård. Håller på att tömma min lokal i Kålltorp för trimmet ska flytta in till centrala Göteborg 15 mars.
Imorgon åker jag och en kompis till Satchmos i Lund och ska shoppa loss lite…. kommer inte att bli billigt :-)
God morgon!
Utanför Halmstad är det åxå -3 grader, burr! Fast solen e på väg upp å jagar snart bort minusgraderna, he he he…
Maskot (exo killen) ligger fortfarande i sängen och vägrar gå upp och Diesel(exo tjejen) jagar möss. Jagar och jagar, hon sitter och stirrar, flåsar och viftar lite med tassen vid ett hål i köksgolvet(där elementrören går ner i källaren). Hon kan bara skrämma dom som tur är för jag tror inte hon skulle döda dom effektivt å det vill jag inte se, bättre matte dödar dom med fälla istället.
#2 Carina, du e min Idol! Djurvärlden är grym ibland å det är svårt att inte lägga sig i när man ser sånt, duvan va nog tacksam för din insats. Dagens ros till dig!

God morgon
önskar
Izabella och matte
MVH Isnornin

Godmorgon från ett småkallt Uppsala!-3,6 visar termometern men solen strålar från en klarblå himmel,så det är vackert väder i alla fall.Jag har dragit på mig en förkylning av kraftigare modell,i det läget känner jag av min astma speciellt mycket.Men jag har preparerat mig med alla sorters mediciner så det ska nog bli bra snart.Smulan är lös i magen dessutom, hon som snarast brukar vara hård annars.Det kletar överallt i pälsen i baken på henne,och därmed kletar hon ju runt det oxå.Jag har stängt in henne nu så hon inte äter, då hon kräktes igår oxå.Hon är ju svår med vad man kan ge,eftersom hon nästan bara äter torrisar,men jag ska testa morotspuré och blötmat tänkte jag.Naturligtvis tog Zoolacken slut i morse oxå,så jag får åka och köpa ny.Så typiskt när man själv inte mår bra och orkar så bra.Ni får ha det bra i dag i alla fall!
godmorgon från ett soligt Trollhättan
skulle åkt o klippt mig idag..men vet inte riktigt hur det blir nu
"frissan" som är min dotter….behövde sova en stund till för hon ska jobba inatt o det hade varit dåligt med nattsömnen denna natten. Så vi får se hur det blir.
Har dragit bort Calle från utställningen, han är så stressad för den nye hanen så jag vill inte lägga på mer börda på honom. Så han får vara hemma. Annars så är de nu bara några dagar kvar o sen bär det av till Halmstad…jippiii
ha en bra dag alla
Halloj, är hemma mellan turerna i lagårn (klev upp redan 04.30) det är behändiga tider så här när barnen har sportlov… imorse visade termometern -10, fast nu visar den -4 och strålande sol