Inget är som väntans tider :-)
Här hemma går vi ju i väntans tider då ShakeitlikeIlikeit aka Athena väntar sin första kull. Stolt fader är Pensfordhill´s White Magic.
Jag har haft några vaknätter nu då jag inte är helt säker på vilken dag hon är inne på och hon började att boa redan i mitten av veckan och jag trodde nåt var på g men hon lurade mig :-)
Hon började löpa den 28/12 och blev hon parad då (utan att jag hörde nåt) så skulle det betyda att hon är på dag 63 idag.Men om hon blev parad först den 1/1 då jag hörde parningstjutet, ja då skulle hon "bara" vara på dag 60.
Så här går man nu och trampar och vågar sig inte utanför dörren utifall hon sätter igång:-) och jag som hade nåt jättespännande på g denna helg men den som väntar på nåt gott :-)
Kram till er alla och jag önskar er en UNDERBAR helg.
Bifogar en bild på Athena som liten och håll tummarna att det blir nån mer blåcreme nu och VITA bebbar :-)

//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Spännande hoppas hon får många söta bebbar, det är ju inte så kul att bara gå och vänta man vill ju att dom ska pluppa ut så man får se dom små trollen
Kramar Britt-Marie

Kan väl bara bli godis där Så den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Lilla söta Athena får kramar och lycka till båda två

Tack #1 o 2
Jaaa jag hoppas på många godisbebisar i den här kullen,men högsta önskan är ändå en vit och sen en blåcreme :-)
Så då blir det väl 4 blåa bebisar :-)))))))))
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Så roligt..håller tummarna för att allt går bra.
Vet du vad din vita hane har för grundfärg ?
Håller tummarna för att du får något utav dina önskningar 
Lycka till / Mia
// Mia

ohh vad spännande,,,lycka till nu,,hoppas dina önskningar går i uppfyllelse:) hon är ju helt underbart söt din Athena.
//Tessan

Den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge. Håller tummarna att allt går bra och att dina önskningar slår in. Lycka till // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Spännande! Ska bli kul höra sen vad det blir
Jag brukade få blandat på mina vita tjejer här är en kull:

/ Carina

#4 näää jag är inte 100 på vad han har för grundfärg men det lutar åt blå i alla fall.
Jag lånade ju ut honom till min bästa väns hona och hon är blåsköldpadd/vit och hon fick 4 blå och en blå/vit.
Så nu efter denna kull så ska det väl vara enklare att färgbestämma honom.Får jag bara blått,creme och förhoppningsvis nån vit :-) så är han ju förmodligen blå men det är fortfarande för få kattungar för att vara säker. Måste få några kullar först.
Bella,min blåsköldpadd/vita hq väntar ju oxå smått med honom så då får jag fler att gå efter.
#7 är det två oddeyed i den kullen?
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#8 ja stämmer att de 2 vita i kullen blev oddeyed
Härlig blandning!
Idag hade jag velat ha en vit hane el blåtabby, en även röda hållet hade varit okej. Ja sen så kommer det svarta upp ibland, tycker vitfläck med svart är fint
/ Carina

#9 gud vad häftigt med 2 oddeyed. Jag är ju lite inne på det som du kanske förstått då jag har en vit oddeyed och köpt in 2 från Polen som är oddeyedbärare.
Vilka var föräldrarna till denna underbart söta kull. och vilken färg hade pappan?
Att du inte behöll nån. Det var en av dom som dog i vattenskalle eller? :-(((( (den i mitten?) Har du mamman kvar?
Många frågor på än gång :-))))
Kan du det här med genetiken på oddeyed? Jag har läst o läst och finner ingenstans att det ligger i generna utan det är mest slumpen? Är det så? skulle vara kul att veta med er som föder upp oddeyed.
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

OK- då vet du lite vad du kan förvänta dig iaf 
Ser verkligen fram emot att se dina kommande bäbisar..
//Mia
// Mia

Alltid spännande att vänta kull o se vad det blir =) Här håller vi alla tummar o tassar som går!

#10 Mamman har MiaPia på forumet idag
Jag hade en tid med mkt kring mig, va ganska nere i nerver o allt efter en tid med sjukdom
Bella hade haft täta kullar, jag och veterinären hade fått ge henne mer p-piller än vad hon skulle ha pga så täta löp, men hon löpte igenom, tyvärr så kom en 3e kull då jag va som mest nere o sjuk, helt oväntat för oss alla då vi inte ens sett detta sista löpet. Vårt beslut va omplacera Bella då jag helt enkelt inte hade kraften och orken just då ta tag i allt kring oss. Va mkt under denna tid med andra kissar i huset som tex hennes syster som fick en ögonskada, hon opererades och kastrerades efteråt. Efter detta va hon inte samma katt, hon bor också i annat hem då hon behövde mer ro än i ett katteri. Ledsamt år! Kan säga jag saknar dessa tjejer, men jag vet de har det bra.
Pappan till bebbarna är min egenuppfödda Koby en rödtabby/Vit , han är fertil och bor hos en vän t mig, tänkte ha honom t mina tjejer nu i vår/sommar eventuellt
Mina tjejer hade ju Oddeyed bakom sig i linjerna, och väldigt nära, jag visste det va ganska så stora möjligheter detta skulle komma, så jag kollade alla avkommor efter dessa tjejer så fort de öppnade ögonen.
Den killen i mitten vår Kasper dog i Vattenskalle
Så vi kämpade med honom, jag låg o sov på golvet i 1 vecka då han bara hasade sig fram med frambenen, han va lam i hela underdelen. De trodde först det kunde vara brist på något, så det tog ett tag innan vi visste det inget mer gick att göra, det va när han låg o skrek bara av ångest, så det blev jouren. Oj va detta tog på mig efter allt, ett hemskt år.
Men nu hoppas vi på mer lycka!
/ carina

# 13 ohhhh vilken tårgripande berättelse Carina.
Förstår att det måste ha varit oerhört jobbigt för dig/er.
Lilla Kasper var ju gudasöt,usch vad orättvist livet kan vara mot en del :-(
Jag håller tummarna för MYCKET lycka i framtiden med Koby och alla dom andra.
Tack för att du delade med dig.
Kram
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#14 Ja han va verkligen speciell denna pojken.Men..för lugn, satt tittade då syskonnen rusade runt i bus. Kasper ville gosa och mysa, men sådand va ju tjuren ferdinand med, vill bara ge ex på finns de som är av naturen så med. Men han va den kraftigaste mest välpälsade kille man kan finna.
En dröm finna en vit katt i framtiden igen
Får se vad vägarna vill med mig
/ carina

Idag är det dag 65 och nu VILL jag att det ska hända något :-))
Tänk att dom kan hålla en på halster så länge 
Hon blir bara tjockare och tjockare för var dag som går så jag undrar hur många som döljer sig därinne :-)
Kram o ha en bra dag allesammans
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Ja nu väntar vi! Får vi höra om det kommer något vitt nu då också
/ carina
åh vad spännande !! Hoppas dom snart tittar ut..glöm inte berätta sedan hur det gick.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#17 18
Jag LOVAR att berätta så fort allt är klart :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
så nu är det din tur att gå o vänta
både mina sista lät ju vänta på sig
Chocko på dag 68 o Pärlan blev väl minst 67 om jag minns rätt:)
så se till att vila dig:)